צעיר מפתח תקוה בשנות העשרים לחייו, שממש השתוקק למכשיר אייפון, החליט להתחזות לאדם שהשאיר את פרטיו ברשת החברתית ופנה עם פרטיו לחברה שפרסמה את המכשיר למכירה. אלא שהוא לא שיער ש"השליח" שיגיע אליו מטעם החברה הוא לא אחר מאשר שוטר שעיכב אותו לתחנה.
2 צפייה בגלריה
שליח משלוח - תמונת פייסבוק
שליח משלוח - תמונת פייסבוק
השליח הפתיע אותו
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד הצעיר בימים האחרונים, בחודש נובמבר אשתקד פרסמה חברה מסחרית הודעה על מכירת אייפון. בהמשך לפרסום, פנה אדם לחברה בדף הפייסבוק והשאיר בתגובות את מספר הטלפון שלו. נציג של החברה, פנה לאותו אדם במספר שפרסם וביצע מולו הזמנה של שני מכשירים.
אלא שאז, ראה הנאשם את מספר הנייד של האיש, ויצר עימו קשר תוך שהוא מציג עצמו כנציג החברה ובטענה כי עליו לאמת את פרטי ההזמנה. לכן ביקש ממנו את פרטי כרטיס האשראי ומספר תעודת הזהות עמם בוצעה ההזמנה.
זמן מה לאחר מכן, כך על פי כתב האישום, פנה הצעיר אל החברה, הציג עצמו כאותו אדם שרכש את המכשירים וטען כי טרם קיבל את ההזמנה. מיד לאחר מכן ביקש מהנציג לשנות את הכתובת למשלוח לכתובת בה הוא מתגורר כדי שיקבל את הניידים במקום הלקוח המקורי.

2 צפייה בגלריה
הלקוח התלונן על בעיה בהטענה
הלקוח התלונן על בעיה בהטענה
הזמנת האייפונים הסתבכה
(צילום: shutterstock)

קראו גם:

ימים ספורים לאחר מכן, עלו על כך בחברה ובעליה הגיש תלונה במשטרה שהחליטה לשלוח שוטר לכתובת של הצעיר במסווה של שליח החברה. כשהגיע השוטר לביתו של הנאשם, פנה אליו האחרון ואמר לו "יש לך חבילה בשבילי, אני מרדכי". בתגובה, שאל השוטר "אתה מרדכי פינטו?". כשהשיב הנאשם בחיוב, דרכו לתחנת המשטרה הייתה קצרה.
כעת הוא מואשם בהתחזות כאדם אחר, קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה.