בשנים האחרונות התחום הקולינרי בפתח תקוה הולך ומשתבח. מסעדות רבות נפתחות כפטריות אחרי הגשם, במיוחד באזורי התעסוקה החדשים הסמוכים לציר ז'בוטינסקי - אך גם אוכל הרחוב לא נותר מאחור.
1 צפייה בגלריה
צחי אוכל את ישראל בסביח קונספט
צחי אוכל את ישראל בסביח קונספט
צחי אוכל את ישראל בסביח קונספט
(צילום: באדיבות "צחי אוכל את ישראל")
לפני שבועות אחדים, הגיע לעיר (שוב) בלוגר האוכל צחי צאושו, שמוכר כ"צחי אוכל את ישראל", כדי לטעום את המנה הפופולארית ב"סביח קונספט" שברחוב חיים עוזר 7, ויצא משם מוקסם.
למי שפחות מכיר, מדובר בעסק שהוקם בשנת 2020 ומתמחה בהכנת המאכל העיראקי המסורתי. מנה במקום מורכבת מפיתה טרייה שמכילה כמובן חציל מטוגן וביצה קשה, ובנוסף חומוס, חריף, סלט ירקות, בצל, חמוצים, פטרוזיליה, תפו"א, טחינה ועוד. גם המחיר בה שווה לכל כיס כשחצי מנה עולה 14 שקלים ומנה 24 שקלים.


"יצר איתי קשר בעל הבית בשם גיא שסיפר לי שיש לו מקום בפתח תקוה, שהוא מוכר בו רק סביח והחלטתי להגיע אליו כדי לראות במה מדובר", מספר צחי. "אם זה מקום שמוכר רק סביח כנראה שיש בו משהו מעניין כי בדרך כלל מוכרים במקומות האלו גם פלאפל, שקשוקה או מאכלים אחרים כדי להרחיב את התפריט כמה שיותר.
"כשהגעתי ראיתי את גיא עובד במהירות ומוציא מנות אחת אחרי השניה. למרות שהמנה ענקית הוא מרכיב אותה בצורה מסודרת כשלכל רכיב יש את המקום שלו, והוא לא סתם מעמיס את הפיתה. בסופו של דבר אתה מקבל מנה פצצה וטעימה ובמחיר סביר ביחס למה שקורה בחוץ. בדרך כלל שאתה בא לסביח אתה אומר 'אוקיי, סביח.. מה יכול להיות?' אבל שם זו הייתה חתיכת מנה, שמתובלת כמו שצריך. גיא אמנם מכין הכל בזריזות אבל הוא גם נותן יחס אישי כאילו באותו רגע רק הוא והלקוח קיימים בעולם".
צחי, שמעלה לרשתות החברתיות כבר במשך כשנתיים סרטונים מבתי עסק שונים לממכר מזון ברחבי הארץ ("אני מחפש מקומות מעניינים שיש בהם ערך מוסף, לא עוד פלאפל או עוד סביח"), ביקר כבר לא מעט פעמים בפתח תקוה, באחת מהן צילם גם ב"פלאפל גוזל" המפורסם.


קראו גם:

"צריך להתרגל ולהתכונן לרעיון שאתה לא מקבל את הפלאפל קריספי כמו שאתה חושב כי הוא מגיע יחד עם השקשוקה, אבל זו מנה גדולה וטעימה", הוא אומר ומוסיף פרט פיקנטי: "אבא שלי היה פעם נהג אוטובוס ומסתבר שהוא היה אוכל שם. אחרי שאכלתי שם וצילמתי את הסרטון הוא שאל אותי: 'מה, המקום הזה עדיין קיים?'".
מה אתה חושב על האוכל בפתח תקוה?
"התחום הקולינרי מתפתח בה מאוד. בהתחלה כמעט ולא הייתי מגיע לפתח תקוה ולא היה שם משהו מעניין חוץ מגוזל וציונה שהכרתי, לא היה מקום יוצא דופן. אבל לאחרונה יש את ה'דן טאון' שיש בו הכל מהכל- מנודלס ושאוורמה ועד איטלקי וגלידות. באופן כללי בפתח תקוה נהייתה סצנה רצינית של אוכל, ואוכל רחוב במיוחד.
"אני ממליץ ללכת ולנסות דברים חדשים, לא לפחד מטעמים שונים. אולי זה יעלה כמה שקלים אבל יכול להיות שתכירו דברים אחרים ומנות מעניינות".