האירוע התרחש אתמול (שלישי) כשהאם לקחה את בתה כבכל בוקר לקייטנה בגן שבמתנ"ס בפתח תקוה. "היא לא כל כך רצתה להיכנס", מספרת האם. "צוות הגן לקח אותה וסגר את הדלת. תוך כדי שאני ממשיכה בדרכי, שמעתי את הבכי שלה ולא הבנתי מאיפה. הלכתי לכיוון החצר, הצצתי מבעד לבד היוטה, וראיתי את הבת שלי שוכבת שם לבד ובוכה, כשאין לידה אף אחד".
צפו בתיעוד >>>
כיצד פעלת?
"הייתי בהלם. הסתכלתי במשך 7 דקות במהלכן היא הייתה לבד כשאף אחד לא ניגש אליה ולא דיבר איתה. התעשתתי והוצאתי את הנייד כדי לצלם. תוך כדי יצאה סייעת שרואים אותה מפטרלת, מסתכלת מסביב שאף אחד לא בוחן וזהו. אחרי כמה שניות שהיא לא מתייחסת אליה, ולא מנסה להרגיע אותה היא פשוט נכנסה חזרה לגן וסגרה את הדלת. הייתי המומה, הפסקתי את הצילום, ונכנסתי פנימה כדי לקחת אותה. פתחתי את הדלת לחצר שהייתה סגורה בלי אף אחד בחוץ. חיבקתי אותה ורעדתי כולי. לא יכולתי לדבר, ממש בכיתי והייתי בהיסטריה".
קראו גם >>>
מדוע לא פעלת לפני?
"האינסטינקט האימהי אומר 'תיכנסי' אבל הבת שלי לא אוהבת ללכת לגן בקייטנה והייתי חייבת להבין מה קורה שם. ברגע שראיתי שהסייעת נכנסת וסוגרת את הדלת ישר נכנסתי פנימה. אמרתי שאני חייבת לתעד כי אחרת לא יאמינו לי ויכחישו. אלו היו 10 דקות בערך שהיו נראות כמו נצח. בכיתי בטירוף".
צוות הגן לא פנה אלייך לשאול מה קרה בזמן הזה?
"לא, רק אחרי זמן קצר הן חזרו כמה פעמים על כך שכל הזמן היה איתה מישהו. אחת הסייעות הגישה לי כוס מים אבל הייתי בסערת רגשות ופשוט הלכתי עם הילדה הביתה".
ההורים הנסערים פרסמו את המקרה ברשת החברתית בשעות הערב, וצברו תגובות תמיכה רבות. "רק אחרי שפרסמנו פוסט בפייסבוק פנו אליי ראש העירייה והנהלת המתנ"ס", אומרת האם.
כיצד טיפלו בנושא?
"היום התקיימה פגישה בגן עם מיכל אונגר, מנהלת אגף גני ילדים בעירייה, שלמה גלנץ וצוות הגן וכולם החליטו שלא היה משהו לא תקין מצד צוות הגן. גם הסייעת ממשיכה לעבוד כרגיל. אמרו לי שזו סייעת שעובדת הרבה שנים, היא מנוסה והם מאמינים לה".
1 צפייה בגלריה
הילדה נשארה לבדה
הילדה נשארה לבדה
הילדה נשארה לבדה
(צילום: באדיבות האם)
מה אמרה הסייעת?
"היא אמרה שפנתה לילדה והייתה איתה כל הזמן בחוץ. זה שקר. אני ראיתי הכל. היא לא ניסתה להתקרב אליה בכלל. לא יכול להיות שהיא תמשיך להיות כאן, וכל אחד מפיל את האחריות על האחר. הם אמרו גם שיפיקו לקחים, אז אם הכל התנהל כמו שצריך איזה לקחים הם צריכים להפיק?"
מה את מתכוונת לעשות כעת?
"אני לא מתכוונת להשאיר אותה לבד בגן כל עוד הסייעת ממשיכה, אז היום נשארתי איתה כי האלטרנטיבה הייתה שתישאר איתי בבית. אני מצפה שהסייעת לא תמשיך בגן, ולא הגיוני שלא משעים אותה אפילו ליום אחד כדי לעשות בירור. אירוע כזה שזעזע הרבה אנשים לא מזעזע את האחראים לכך, לא את צוות הגן,לא את מנהל המתנ"ס, ולא את האחראים בעירייה".
מדוברות העירייה נמסר: "מפאת צנעת הפרט לא נרחיב אודות מורכבות המקרה שהינו מוכר עוד קודם לכן לכלל הגורמים הרלוונטיים ברשות וכן גם לאם הילדה. לצד זאת נציין כי תחקור ראשוני מעלה שהילדה לוותה ונצפתה ע"י איש צוות לאורך כל זמן הרגיעה בחצר הגן הסגורה. על כל פנים המקרה יתוחקר עד תום ויטופל בהתאם".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה