בעוד כ-72 שעות אמורה להיפתח שנת הלימודים, אלא שבינתיים טרם ברור האם יימצא פתרון למשבר שבין משרד האוצר להסתדרות המורים.
2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המחשה
(shutterstock)
נכון לשעה זו, בעיריית פתח תקוה נערכים לאפשרות של שביתה כשמפעילי הצהרונים הונחו לגייס כוח אדם נוסף שיאפשר לפתוח את המסגרות במתווה שייקבע בהמשך.
כאמור, על אף השיבושים במערכת החינוך בסיום שנת הלימודים הקודמת ומשא ומתן שמתקיים מדי יום בין הצדדים, עדיין לא הצליחו במשרד האוצר ובהסתדרות המורים לגבש פתרון שיאפשר את פתיחת הלימודים כסדרה. אם לא יושג הסכם בין הצדדים ביומיים הקרובים, התלמידים ימשיכו בעל כורחם את חופשת הקיץ וההורים ייאלצו למצוא פתרונות.
כדי לצמצם את הנזק במצב של שביתה, פועלים בעיריית פתח תקוה למצוא פתרונות מול הגורמים הרלוונטיים, ביניהם הצהרונים על מנת לאפשר בכל זאת את פתיחת שנת הלימודים במוסדות החינוך.

2 צפייה בגלריה
כיתה בית ספר תלמידים
כיתה בית ספר תלמידים
כיתה בית ספר תלמידים
(צילום המחשה: shutterstock)

מהעירייה נמסר כי: "כלל מערכת החינוך העירונית פועלת בשבועות האחרונים באופן אינטנסיבי כדי להכין את מסגרות הלימוד לקראת ה-1.9. הדבר בא לידי ביטוי בישיבות היערכות רבות, בהן ראש העיר סוקר את הנושאים השונים שדורשים טיפול, תוך מעקב אחר הביצוע, לרבות קיום סיורים במוסדות עצמם.

קראו גם >>>

"בנוסף, ראש העיר הנחה את הגורמים הרלוונטיים במינהל החינוך להיערך למצב של שביתה ולהקצות לטובת הנושא כל משאב עירוני שניתן. כמו כן, גם מפעילי הצהרונים הונחו על גיוס כוח אדם נוסף שיאפשר לפתוח את המסגרות במתווים שיקבעו בהמשך.
"חשוב להבין כי בפתח תקוה, בשונה מרוב הרשויות, פתיחת המסגרות בזמן השביתה דורשת משאבים ייחודים, בפרט כאשר מדובר בעיר הרביעית בגודלה, בה פועלות מאות רבות של מסגרות לימוד בסה"כ. בהתאם לכך, ככל שתהיה שביתה יפורסמו המתווים הרלוונטיים למוסדות השונים".