תנועת "ישראל חופשית" פרסמה לאחרונה את מדד השבת העירוני שבוחן עד כמה העיר חופשית בשבת. לפי הממצאים, פתח תקוה מדורגת במקום ה-12 מתוך 32, בצוותא עם באר שבע ועפולה, שלכל אחת מהן 5 נקודות מתוך 7. הנקודות לשיפור לפי התנועה: תחבורה ציבורית ומסחר.
2 צפייה בגלריה
חניון אוטובוסים רחוב גיסין מבצע קדש פתח תקוה - -תמונת פייסבוק
חניון אוטובוסים רחוב גיסין מבצע קדש פתח תקוה - -תמונת פייסבוק
חניון אוטובוסים רחוב גיסין מבצע קדש פתח תקוה -
(צילום: שירות מיינט)

במדד השבת העירונית נכללות למעשה 32 הערים היהודיות הלא חרדיות המאוכלסות בישראל. המדד נבנה על פי סדרת שאלות בתחומים שונים כגון תחבורה ציבורית, מסחר, ופעילויות בשבת בחסות העירייה.
על פי הנתונים כאמור, קיבלה פתח תקוה את הציון 5 מתוך 7. "אין תחבורה ציבורית בפתח תקוה בשבת, למעט מוניות שירות העוברות בה ללא השתתפות העירייה", ציינו בתנועה והוסיפו כי: "כמעט שאין מרכולים פתוחים, ולא ניכר ניסיון מצד העירייה לשנות את חוק העזר האוסר מסחר".
מנגד, צויינו לחיוב הפעילויות בשבת כשאירועים ציבוריים רבים מתקיימים ברחבי העיר, גם המרכזים הקהילתיים מארחים אירועים, אבל יחד עם זאת "אין כל פעילות באולמות התרבות העירוניים".
את מדד השבת מובילות הערים אילת, גבעתיים, הוד השרון, הרצליה, מודיעין-מכבים-רעות ותל אביב שקיבלו את הציון המקסימלי (7 מתוך 7) את הרשימה סוגרת בית שמש עם ציון 0 "כשהשבת בה סגורה ומסוגרת".

2 צפייה בגלריה
אוטובוסים פתח תקוה
אוטובוסים פתח תקוה
אוטובוסים פתח תקוה
(צילום: דוברות העירייה)

קראו גם:

מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר: "פעילות התחבורה הציבורית והרכבת הקלה בשבת הינה בסמכות הממשלה ולעירייה אין אפשרות לקבוע בנושא, גם אם ממש תרצה. בכל הנושאים שתחת אחריות העירייה, הוכח שניתן לפעול באופן שיוויוני ולמלא אחר צרכי כלל המגזרים בעיר. כל שכונה, כל תושב ותושבת וכל מגזר וקהילה, קיבלו ויקבלו את המיטב מהעירייה. העירייה נהגה באופן שיוויוני ונתנה מענה לכל צורך של כל תושב ותושבת, ולא האחד על חשבון השני".