בזכות ערנות התושבים: מספר גניבות רכב סוכלו בשבוע שעבר בשכונת הדר גנים בפתח תקוה, לאחר ששני חשודים הבחינו במתנדבים מסיירים במקום והחליטו להימלט.
2 צפייה בגלריה
המכונית שנפרצה
המכונית שנפרצה
המכונית שנפרצה
(צילום: פרטי)

האירועים התרחשו ביום שלישי בצהריים, אז נצפו שני חשודים משוטטים ברחוב קהילת שיקגו כשהם הולכים הלוך ושוב. תושבים שהבחינו בהם דיווחו באחת הקבוצות השכונתיות, מה שהוביל מתנדב מטעם משמר השכונה להגיע למקום וכשזה האט לידם, הם המשיכו בדרכם.
זמן קצר לאחר מכן, נפרצו שני רכבים ברחוב חנה רובינא, אך למרות הנזק שנגרם להם הם נותרו במקומם. לאחר שדיירי הבניין צפו במצלמות, התברר כי החשודים במעשה עונים לתיאור החשודים מרחוב קהילת שיקגו ואלו כנראה נמלטו לאחר שתושב אחר סייר ברחוב.
"הקמנו מערכת מדהימה של דיווחי תושבים שמוכיחה את עצמה פעם אחר פעם", אמר למיינט פעיל הציבור ותושב הדר גנים, ירון קדושים, שהקים את משמר השכונה.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה פתח תקוה
(צילום המחשה)

קראו גם:

"גם אם הדיווח נראה פעוט הוא יכול להיות בעל חשיבות גדולה. אנחנו משתמשים בכל מידע שהתושבים מעבירים גם בענייני ביטחון, רכוש, תקיפת ילדים ועוד, וכאן אני רוצה להודות לכל תושבי השכונה. בזכות הערנות של כולם, ירדנו מעשרות רבות של רכבים שנגנבו בתוך חודשיים וחצי ב-2022 לשמונה בכל 2023. חשוב לציין שאנחנו עובדים בצורה מלאה עם המשטרה וכמובן לא עושים דברים שאסורים על פי החוק".
כזכור, לפני כחודש פרסמנו את נתוני המשטרה, לפיהם בחצי הראשון של 2023 נפתחו בפתח תקוה 810 תיקי חקירה בגין גניבת רכב, לעומת 580 תיקים בתקופה המקבילה של 2022. רק בתל אביב נפתחו יותר תיקים בין ינואר ליוני אשתקד (1,012).