השרה רגב וראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג חתמו על הסכם מאי"ץ לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר, בהיקף של כחצי מיליארד שקלים.
2 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מירי רגב ורמי גרינברג
שרת התחבורה מירי רגב ורמי גרינברג
שרת התחבורה מירי רגב ורמי גרינברג
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
שרת התחבורה מירי רגב, ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג ומנכ"לית נתיבי איילון, אורלי שטרן, חתמו היום (יום ראשון) על הסכם מאי"ץ בעיר פתח תקווה. הסכמי מאי"ץ (מסופים, אופניים וצירי העדפה), הנחתמים בין משרד התחבורה לרשות המקומית, נועדו לשדרג את מערך התחבורה הציבורית והקישוריות ברשות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "חזון התחבורה הציבורית שהצבתי עם כניסתי לתפקיד הולך ומתקדם, עיר אחר עיר ורשות אחר רשות. הסכמי המאי"ץ, שהיום חתמנו על אחד הגדולים והחשובים בהם, הם כלי מרכזי לחולל שינוי התנהגותי ותפיסתי. מטרתנו היא לעודד מעבר לתחבורה ציבורית יעילה וירוקה, עם סל של אמצעי תחבורה משלימים להבטחת חיבוריות וקישוריות מיטבית והפחתת השימוש ברכב פרטי, אשר גורם לפקקים. זה הפתרון היחיד".
בטכס חתימת ההסכם השתתפו מנכ״ל משרד התחבורה, אבנר פלור, המשנה למנכ״ל משה בן זקן, צוות המאי״ץ ואנשי המקצוע של משרד התחבורה ונתיבי איילון.
ההסכם, בהיקף של כחצי מיליארד שקלים, כולל הכשרת 15 קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ורכב רב תפוסה (נת"צים ונר"תים), לאורך הרחובות הראשיים של פתח תקווה. ההסכם מניח תשתית מתקדמת לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא, ויאפשר להרחיב את שירותי התחבורה הציבורית, הוספת קווים והגברת התדירות, במטרה לספק חלופה יעילה ואטרקטיבית לרכב הפרטי.
בנת"צים יוצבו מצלמות ואמצעי אכיפה אלקטרוניים, לשמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים. בנוסף, יוקמו ברחבי העיר פתח תקווה 25 סככות אוטובוס חדשות ולוחות דיגיטליים נוספים, במטרה לאפשר המתנה נעימה לנוסעים בחודשי החורף והקיץ.
במסגרת ההסכם החדש, יקודמו עוד 180 אלף מ"ר של מסופים וחניוני לילה, הכוללים כ-900 עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים.

2 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מירי רגב ורמי גרינברג
שרת התחבורה מירי רגב ורמי גרינברג
שרת התחבורה מירי רגב ורמי גרינברג
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

במסגרת חזון החיבוריות והקישוריות של השרה רגב, תעודד עיריית פתח תקווה רכיבת אופניים בתחומה, כאמצעי משלים לתחבורה הציבורית וכחלופה לרכב הפרטי. פתח תקווה מובילה מהלך דרמטי לקידום תשתיות רכיבה בעיר, הכולל סלילה של מעל 17 קילומטרים של שבילי אופניים לצד הנת"צ ברחובות מרכזיים ובהם שטטמפר, גורדון, הסיבים, גיסין ועוד.
תשתיות הרכיבה בעיר ימוקמו במוקדי ביקוש עיקריים. בין הצירים בהם יסללו שבילים, יהיו גורדון – ההסתדרות – דגניה שמהווה ציר מזרח-מערב מאוד משמעותי ומחבר את הרשת העירונית למוקדי מסחר ומגורים נוספים. ז'בוטינסקי, בו יסללו שבילים חד סטריים משני צידי הכביש ויחברו 5 תחנות רכבת קלה ואת רחובות הסיבים ויצחק שדה. ביצחק שדה – טרומפלדור והנשיאים יסלל שביל נוסף שיתחבר לרשת העירונית בדרום העיר.
ציר שטמפפר יחבר את וולפסון עם שביל קיים ויגיע עד צומת סגולה. כמו כן יושלמו פערים ברשת הקיימת ברחובות ראשון לציון, גיסין ובזל שיאפשרו ממשק עם תחנת הרכבת בקרית אריה. לצד השבילים הללו יוקמו עמדות ריענון, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות לניפוח אוויר, ברזיות, אמצעי הצללה, עצים ועוד.
ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג: עם ההתפתחותה והתעצמותה של העיר פתח תקוה, אנו היום בשחר חדש של הסכם היסטורי, יחד עם משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, שיקדם את פתח תקוה לתחבורת המחר. ההסכם כולל רשת נתיבי תחבורת ציבורית, שבילי אופניים, רכבות קלות ומטרו שיפחיתו את העומס בכבישים, את זיהום האוויר ותאונות הדרכים, כדי שתושבי העיר יוכלו להתנייד בקלות ובמהירות ברחבי העיר ומחוצה לה.

קראו גם:

מנכ״לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן: "ההסכם החדש שנחתם בעל חשיבות מכרעת בעיצוב מפת התחבורה בעיר פתח תקווה ובקידום החזון המשותף של משרד התחבורה ונתיבי איילון ליצירת פתרונות תחבורה מתקדמים שיהוו חלופה לרכב הפרטי. ציון הדרך שנחתם היום הוא הכרחי להמשך פיתוח פרויקטים בעיר שמקודמים על ידינו, לרבות חיבור לרשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ולרשת שבילי האופניים בגוש דן, חיבור למרכז ניהול התנועה המטרופוליני דן ולצד הקמת מסופי תחבורה חשמליים. חברת נתיבי איילון מודה למשרד התחבורה על האמון ולעיריית פתח תקווה על השותפות לעשייה המשמעותית בעיר."