מקרה חריג בגן עירוני בפתח תקוה: לטענת הורים במקום, אחד מהילדים נוהג לכאורה באלימות כלפי השאר וכן כלפי הצוות המקצועי, כשמעשיו החריפו מאז תחילת המלחמה.
2 צפייה בגלריה
ילדה מוכה בוכה - תמונת פייסבוק
ילדה מוכה בוכה - תמונת פייסבוק
ההורים השביתו את הגן
(צילום המחשה: shutterstock)

כאות מחאה ההורים השביתו היום (חמישי) את הלימודים בגן ולתדהמת חלק מהם, במסגרת הניסיון לטפל בבעיה החליטה העירייה באופן תמוה להעביר לפחות שמונה ילדים לגנים אחרים. "הבן שלי ילד טוב, למה הוא זה שסופג עונש?", אמרה אחת האמהות בדמעות.
הגן המדובר הינו גן עירייה בו לומדים כ-30 ילדים במסגרת טרום חובה וחובה. לטענת ההורים כאמור, אותו ילד פועל לכאורה באלימות מזה זמן רב שרק התגברה לאחר המלחמה. "הוא מכה ילדים אחרים, מרביץ, בועט, תולש יצירות של אחרים, והבן שלי סיפר לי שיום אחד הרחיקו אותם לגן סמוך אחרי שהוא השתולל וזרק כסאות ושולחנות. חשבתי שהבן שלי קצת מגזים אבל שהתקשרתי לגננת היא אמרה לי שהוא אמר אמת בכל מה שסיפר. הייתי בהלם", מספרת האם.
"אני לא מאשימה את אותו ילד בהתנהגות שלו אבל הנושא צריך להיות מטופל. כרגע הצוות עסוק בכיבוי שריפות ועד היום הילדים לא קיבלו יום אחד של הכנה לכיתה א'. נשות הצוות בעצמן סופגות ממנו אלימות והגננת הפכה להיות בעל כורחה סוג של גננת פרטית כששאר הילדים עושים ככל העולה על רוחם. אין שום סדר יום".
איך האירועים משפיעים על בנך?
"הוא מתעורר מסיוטים בלילה ויש השפעות נוספות. ראינו את המצוקה שלו והחלטנו כמו הורים אחרים להשאיר אותו בבית. הוא לא היה בגן כבר שלושה שבועות.
"התחושות שלנו קשות מאוד. יש לנו ילד שאנחנו לא מצליחים לשמור עליו - אם הוא הולך לגן הוא נפגע מאותו ילד ואם הוא נשאר בבית אז אנחנו מתקשים לתת לו את היחס שהוא צריך כי אנחנו צריכים לעבוד. יש הורים ששולחים את הילדים בלית ברירה ומתוך פחד כי הם חוששים שיפטרו אותם. בגן אמורים לשמור על הילדים שלנו בטוחים".

2 צפייה בגלריה
שביתת סייעות
שביתת סייעות
ההורים קיבלו הודעה שהדהימה אותם
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

אלא שלמרות תיאור המצב הכואב, בעירייה הוחלט להוציא מהגן דווקא את הילדים שמתנהגים כשורה ונכון לכתיבת שורות אלו, לפחות שמונה הורים קיבלו הודעה כי ילדיהם שובצו לגנים אחרים.
"במקום להוציא את הילד שפועל באלימות מוציאים חצי גן. באיזה עולם עושים להם את זה?", תוהה אחת האמהות. "לנתק אותו מחברים ומהצוות כדי שיסתגל למסגרת אחרת, חצי שנה לפני שיצטרך להתרגל לעוד מסגרת כשיעלה לכיתה א'. איך עושים דבר כזה?".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "מאז שהמקרה הובא לפתחנו, לפני כחודש, כל הגורמים המקצועיים שוקדים על מענה מיטבי לכלל ילדי הגן והוא מטופל באופן הדוק. בתוך כך, לאחרונה לא נרשמו אירועי אלימות בגן ובנוסף ניתנו פתרונות פרטניים להורים שבכל זאת חוששים. אתמול התקיימה פגישה עם המפקחת מטעם משרד החינוך, ההורים וכלל גורמי המקצוע ברשות ואנו נמשיך ללוות את הגן ולוודא אקלים מיטבי ובטוח לכלל הילדים".