במגזר החרדי שנת הלימודים כבר החלה, אך תלמידות בית הספר לבנות "בית יעקב" בפתח תקוה לא ציפו לפתוח כך את השנה. מעבר להזנחה, הלכלוך והמקקים שהמתינו להם בבית הספר, שמוקם במבנה זמני ברחוב צה"ל, ביציאה מבית הספר כמעט והתרחש אסון.
1 צפייה בגלריה
צפיפות ודוחק ביציאה מבית הספר
צפיפות ודוחק ביציאה מבית הספר
צפיפות ודוחק ביציאה מבית הספר
(צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
לאור העובדה כי מבני בית הספר שברחוב סעדיה גאון צרים מלהכיל את מאות התלמידות, מבצעת העירייה בתקופה זו שיפוצים במקום שבסיומם יתווספו עוד שמונה כיתות למוסד החינוך.
קראו גם:
בינתיים, הופנו תלמידות ד'-ח' אל מבנה זמני שברחוב צה"ל אך לא לקבלת פנים שכזו הם ציפו ביומן הראשון ללימודים. לטענת ההורים, הנהלת בית הספר קיבלה את המפתחות רק לפני יומיים ובשל כך התלמידות, שהגיעו היום למקום, נתקלו בפינת חי שלא פונתה כראוי והותירה ריח לא נעים, וכן בלכלוך רב והזנחה בעיקר בשירותים, שם גם נמצאו לא מעט מקקים מפוזרים על הרצפה.
אם לא די בכך, בשעות הצהריים עם סיום יום הלימודים, התברר כי שער בית הספר צר מדי ודוחק רב נוצר במקום כשעשרות רבות של בנות ניסו לצאת ממנו (ללא מסכות) והמראה היה מדאיג, הן מבחינה בטיחותית וגם בימי מגפת הקורונה.
בסרטון שתיעד את המקרה נשמעות נשים מודאגות שאומרות בין היתר "זה ממש מסוכן", "מה הם רוצים, שנקבור ילדים?", ו-"אסון מירון 2".
צפו בתיעוד היציאה מבית הספר שכמעט והפכה היום לאסון >>>
"הבת שלי חיכתה 10 דקות בצד כדי שהנחל האנושי יגמר", אומר אב לתלמידה במקום. "אנחנו גם בתקופת קורונה, גם אחרי אסונות שראינו אנשים שנדחקים ומספיק שילדה אחת תיפול ותקרה קטסטרופה. אני לא מבין למה לא פתחו שער יותר גדול. ידעו מראש שנכנסות בנות ללמוד שם, אז למה קיבלו מפתח רק יומיים לפני? וגם אם קיבלו יומיים לפני אי אפשר לתגבר את העובדים במקום כדי שהעבודות יסתיימו בזמן?"
בנוסף לכך, נדהמו התלמידות לגלות את מצב המבנה שבו הן לומדות: שירותים מלוכלכים, כיורים מוזנחים ומקקים.
אב אחר הוסיף ואמר: "זה מזעזע ולא לעניין. התנאים שהבנות שלנו לומדות בהם הם הכי גרועים. ההתנהלות בבית הספר מצד העירייה וההנהלה יורדת ברמה בכל שנה. כל פעם שאתה חושב שהגעת לתחתית אתה מגלה שהיא עדיין רחוקה. אני יודע מה קורה בבתי ספר של המגזר הכללי ומה אצלנו, וזה מאכזב מאוד".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "חלק מקידום פתרון כולל למצוקת הצפיפות הקשה בבית הספר בית יעקב, קידם ראש העיר רמי גרינברג בניית אגף חדש בבית הספר, במקביל לקידום פתרון כולל של הוספת מבנה גדול הסמוך לבית הספר שישרת בעתיד את בית הספר.
"כבר לפני מס' חודשים סידרה העירייה מבנה זמני למספר כיתות לימוד לתקופת הבניה בשטח בית הספר, והנהלת בית הספר קיבלה זמן מספיק לצורך התארגנות לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה.
"לפני כשבועיים קיבלה הנהלת בית הספר את המפתח למבנה הזמני, בו התקיימו לימודים סדירים עד שבוע שקדם לו. בית הספר בית יעקב אחראי על תחזוקת בית הספר וניקיונו, ומחזיק בצוות של אב בית ומזכירות לשם כך.
"בנוסף לזה, בכל בעיה שעולה ההנהלה פונה לצוותים העירוניים, והם זמינים אליהם תמיד ופועלים במהירות למתן מענה. הבוקר בית הספר במקום הזמני היה מאורגן וגם לגביי הליקויים המינוריים שעלו אז מיד עם פנייתם של הורים לצוותים העירוניים, התגייסה העירייה לסייע.
"בנוגע ליציאת התלמידות בשעות הצהריים מבית הספר: כצפוי ליום הראשון של שנת הלימודים, התפתח לחץ של תלמידות בשערים, בגלל שכולם מסיימים באותה שעה. צוותי העירייה הגיעו מיידית למקום וויסתו את התנועה במקום ומנעו את הלחץ בשערים. כמו כן הופקו לקחים, ומחר ייפתחו שני שערים נוספים בשעות של יציאת התלמידות כדי למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה