הורים לילדים בגני החינוך המיוחד בפתח תקוה מעלים הילוך במחאתם נגד הרשות המקומית, כשעשרות מהם הפגינו אתמול(חמישי) יחד עם ילדיהם מול בניין העירייה. אם עד כה המחאה הייתה שקטה, הרי שבהפגנה המדוברת הופנתה ביקורת קשה כלפי ראש העירייה וקברניטי אגף החינוך באמצעות מגפון כשלמקום הוזמנה אף ניידת משטרה, אלא שהיא עזבה כלעומת שבאה.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית פתח תקוה
בניין עיריית פתח תקוה
בניין עיריית פתח תקוה
(צילום: ריאן פרויס)
כזכור, ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים דיווחנו על ביקורת רבה מצד הורים לילדים בגני תקשורת עירוניים (בהם לומדים בין היתר ילדים בעלי אוטיזם ומוגבלות שכלית התפתחותית) כלפי העירייה שלא מוצאת פתרון למחסור בגננות. כפועל יוצא מכך, מסתיימים הלימודים באותם גנים בשעה 15:10 במקום ב 16:45. יש לציין כי מדובר בבעיה שקיימת גם בערים נוספות אך בחלקן הגדול נמצאו פתרונות שיאפשרו את קיום הלימודים כמתוכנן.
הפגנת ההורים
(צילום: לפי זכויות יוצרים 27/א)

לאחר שהשמיעו את זעקתם ואף מחו בצורה שקטה מול בניין העירייה, קיבלו ההורים הודעה בתחילת השבוע (ראשון) מהאגף לחינוך מיוחד בעירייה לפיה "נמצא פתרון להארכת יום הלימודים בגנים התקשורתיים: לאחר מאמצים רבים עיריית פתח תקוה קיבלה אישור עקרוני מהרגולטור הרלבנטי לתמרץ סייעות שיעבדו במקום גננות שמשרד החינוך לא הצליח לגייס. הפתרון ייכנס לתקוף בימים הקרובים".
אלא שלטענת ההורים, הבטחות לחוד ומציאות לחוד, ומשלא חל שינוי בשטח, הם החליטו להגיע שוב לבניין העירייה ושם השמיעו לקברניטי העירייה ואגף החינוך את אשר על ליבם. "הילדים שלנו נחשבים חוסים, חסרי ישע ואתם מתעללים בהם, התעללות נפשית של ממש..", קראו ההורים.
"מאז תחילת השנה, אנחנו מגיעים בכל יום בשעה 15:00 עם הילדים לצערון של רמי גרינברג ומעבירים את הזמן שם במקום במסגרות כדי שיראו את הילדים השקופים של פתח תקוה", אומרת מובילת המחאה עו"ד בת חן יונה-אסולין. "כל מי שעובר שם, לא נשארת לו עין יבשה.

2 צפייה בגלריה
ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג
(צילום: ריאן)
"אחרי שקיבלנו את ההודעה ביום ראשון ציפינו שהגנים יודיעו שהם נפתחים עד השעה 17:00 אבל זה לא קרה. חיכינו יום, יומיים, ועוד יום עובר, וגילינו שאין מספיק סייעות כמו שטענו בעירייה. הבטיחו פתרון ולא קיימו אותו כשהוא אפילו רחוק מלהימצא. צריך להבין שכל יום שעובר המצב של הילדים נהיה רע יותר. עבור הילדים האלו סדר היום זה קודש הקודשים, וברגע שלוקחים להם את זה אתה ממוטט אותם והם חווים רגרסיה".
קראו גם >>>
יונה-אסולין מוסיפה כי "מלבד הפגיעה בילדים, יש את הפגיעה בנו, ההורים. שאנחנו מקבלים הודעה יומיים לפני תחילת שנת הלימודים להיערך בהתאם, איך אנחנו יכולים לעשות זאת? לנו אין פריבילגיה לשים אותם בצהרונים. ילד שהגיל הכרונולוגי שלו הוא 6 אבל לפי ההתפתחות הוא כמו תינוק בן שנה, איזה בייביסיטר תשמור עליו? לכן, לאור השתלשלות הדברים פעלנו אתמול כפי שפעלנו".
מישהו יצא אליכם מהעירייה?
"לא רק שלא יצאו, כולם יצאו מהדלתות האחוריות".
איך אתם מתכוונים להמשיך לפעול?
"מאסנו בזה שמשחקים בנו כמו פינג פונג. אומרים נמצא פתרון ומצפצפים עלינו בעיניים. אנחנו לא מוכנים להיות שבויים לדברי סרק ולכן אנחנו מתכננים להעלות את הרף במאבק ולפעול בשני מישורים- אנחנו מתכננים להקים אוהל מחאה ליד בניין העירייה, שיאוייש מהבוקר עד הערב במשמרות מתחלפות. במישור השני נפנה לבג"צ, נביא לשם את הילדים וגם העיניים של השופטים לא תישאר יבשה.
"הרשות מתעללת בילדים שלנו, התעללות נפשית חמורה שגורמת להם חבלה של ממש. גם משרד החינוך היה צריך לדאוג לגננות וזה לא קרה אבל מי שפותחת גנים ללא צוות פדגוגי זו הרשות. זה לא נכון שבעירייה מפילים את האחריות רק על משרד החינוך".
מדוברות העירייה נמסר "לא העירייה הזמינה את המשטרה ולהפך - כמעט מידי יום ראש העיר משוחח עם ההורים ומעדכן אותם היכן הדברים עומדים.
"משרד החינוך הוא הגורם שהחליט לקצץ את יום הלימודים בגלל מחסור בגננות והוא זה שקובע זכאות לגן חינוך מיוחד. העירייה לא קובעת את ועדות ההשמה אלא משרד החינוך אשר ביצע אותן ברגע האחרון לפני פתיחת שנת הלימודים. בתוך כך, עם קבלת ההנחיה לפתוח 6 גני ילדים נוספים אשר יקלטו את התלמידים החדשים שעברו ועדת השמה, העירייה הקימה את הגנים בתוך חודש ובנוסף, העירייה גייסה לשם כך עוד עשרות סייעות. בשל העובדה כי משרד החינוך לא הצליח לגייס גננות במקביל, המשרד נאלץ לקצץ את יום הלימודים. יצויין כי כדי לאפשר לגנים לעבוד עד השעה 16:45 יש צורך בשני אנשי צוות ולא סייעת אחת.
"כפי שצויין, על אף שמדובר בחובה של משרד החינוך, העירייה מנסה לסייע בנושא ומשקיעה משאבים רבים לשם כך. למרות זאת, יש להבין כי קיים מחסור בכוח אדם בנושא בכל הארץ. על כל פנים, מבחינה פדגוגית - חינוכית, חשוב שהגן יתפקד באופן מלא עם גננת. לכן, הפתרונות שהרשות מקדמת על חשבונה לא יכולים להיות לטווח הארוך והמדינה חייבת לטפל בנושא בצורה מעמיקה".