גאווה מקומית: רונן יום טוב (52), תושב שכונת אם המושבות קיבל השבוע תעודת מצטיין במרחב השרון במשטרה על התנדבותו הרבה בארגון.
2 צפייה בגלריה
רונן יום טוב בטקס קבלת ההצטיינות
רונן יום טוב בטקס קבלת ההצטיינות
רונן יום טוב בטקס קבלת ההצטיינות
(צילום: פרטי)
יום טוב מתנדב במשטרה מזה כ-33 שנה, ובימים אלו הוא פועל במספר גזרות - משמר השכונה (אם המושבות), יחידת התנועה ואף מדריך מתנדבים חדשים. לדבריו, הוא נהנה מפעילותו בכל אחד מהתחומים ורואה כל אחד מהם כמשמעותי מאוד.
"משמר השכונה זה כדי לשמור על השכונה שלי, להדריך מתנדבים זה כדי לתת מהידע הרחב ומניסיון החיים שלי לדור הבא של המתנדבים שידעו לקראת מה הם הולכים, והפעילות ביחידת התנועה היא במטרה לטפל בכל נושא תאונות הדרכים ולנסות לצמצם את מספרן ואת כמות המשפחות שנהרסות כתוצאה מכך", הוא אומר.
תאר את התחושות בעקבות קבלת תעודת ההוקרה.
"היה טקס מאוד מרגש, וכיף גדול שבסופו של תהליך המשטרה יודעת להוקיר את המתנדבים על פעילותם".
איזה תגובות קיבלת?
"קיבלתי תגובות רבות, גם מכפר סבא שם התנדבתי במשך 30 שנה וגם מפתח תקוה שם אני מתנדב בשנים האחרונות. פירגנו לי מאוד ואמרו 'כל הכבוד' ו-'ישר כח'".
2 צפייה בגלריה
רונן יום טוב בטקס קבלת ההצטיינות
רונן יום טוב בטקס קבלת ההצטיינות
רונן יום טוב בטקס קבלת ההצטיינות
(צילום: פרטי)

מה האתגר הכי גדול במסגרת ההתנדבות?
"לחזור הביתה בשלום. כשאתה בא לאזרח ועוצר אותו על נסיעה ברמזור אדום או שימוש בנייד, שאלו סכומים לא מבוטלים, זה מביא לפעמים לפרובוקציות מצד נהגים, גם בגלל המצב הכלכלי. החכמה היא לדעת לא להיכנס אליהן אלא לעשות את העבודה בצורה מקצועית שהנהג יכבד אותך, ילחץ לך את היד ויאמר לך בסוף 'וואלה, אתה צודק, להבא אנהג זהיר יותר'".
מקרה שזכור לך במיוחד?
"עצרתי נהגת בהוד השרון שצפתה ביוטיוב בזמן נהיגה והחלה לעורר פרובוקציות. היא קראה לחבר שלה שהגיע עם חברים שלו ואני שם רק עם מתנדב אחד. זו סיטואציה לא נעימה, חשתי בסכנה מסוימת, לכן הזעקתי ניידות נוספות ורק כשהן הגיעו העניינים נרגעו.
"בעבר היותר רחוק שלי, בערב חג סוכות לפני 25 שנה, עצרתי בתום מרדף, את המבוקש מספר אחד באיו"ש על גניבת רכב אחרי שהוא הספיק גם לדקור אותי ביד עם מברג וכמעט הרג אותי. קיבלתי תעודת הצטיינות בעקבות האירוע אבל יותר מרגש היה שבזמן שהתנהל המרדף, בעל הרכב שהה בתחנה ושמע את הכל בקשר. בהמשך הוא הגיע שוב לתחנה להודות לנו עם עוגות וכיבוד".
קראו גם:
עוד כמה זמן אתה רואה את עצמך ממשיך להתנדב?
"עד שאצא לפנסיה במשטרה, כך שיש לי עוד מה לתרום. חשוב שיש מתנדבים במשטרה ובכלל. כל מי שמתנדב ולא משנה איפה, אני מוריד בפניו את הכובע, כי זה לא מובן מאליו שאנשים תורמים מזמנם על חשבון המשפחה ודברים אחרים כדי לפעול למען הקהילה".