שוק פתח תקוה, אחד המקומות הססגוניים בעיר, ממשיך לספוג מכה אחר מכה בכל סגר, ועם סגירתו פעם נוספת בימים אלו התסכול הגדול רק התגבר בקרב הסוחרים.
1 צפייה בגלריה
שוק פתח תקוה הברון הירש
שוק פתח תקוה הברון הירש
שוק פתח תקוה
(צילום ארכיון: ניצן ינקו)
"גם כשהיה פתוח אנשים כבר לא באו לשוק", אומר בכאב יו"ר ועד הסוחרים רפי פריינטה.
כידוע בהתאם להחלטת הממשלה על כניסת המדינה לסגר נוסף, נסגר גם השוק העירוני בפעם השלישית בשנה האחרונה.
בדומה למצב בסגרים הקודמים, גם כעת הדוכנים נותרים נעולים, בעוד חנויות הרחוב החיוניות בסביבת השוק ממשיכות לעבוד, והסוחרים כבר אינם יודעים את נפשם מרוב ייאוש ותסכול.
קראו גם:
"אנשים בדיכאון", אומר פריינטה. "אני מקבל טלפונים מ-07:00 עד 23:00 מסוחרים שמבקשים ממני לשכנע את הגורמים הרלבנטיים לפתוח את השוק. אנשים תולים בי תקוות וכולם מתקשרים. אחד מדבר איתי ומעביר את השיחה לאימו שמספרת לי עד כמה מצבם קשה. אני רגיש לדברים האלו וקשה לי מאוד לשמוע אותם עד שאתמול כבר לא הרגשתי טוב".
"אני לא מתכוון להילחם כרגע. המשטרה עושה מה שהממשלה מנחה אותה, והפקחים עושים את מה שהעירייה מנחה אותם. הוחלט על סגר שלישי כי הגענו כבר למעל 5,000 נדבקים, אז אנחנו נכבד את ההחלטה".
איך שורדים כך?
"לא שורדים. ראש העירייה הפך את השוק כאן לאחד היפים בארץ אבל השוק פשוט לא עובד, גם כשהיה ניתן לפתוח. רק בימי שישי היו באים אנשים. עם סגר נוסף אנשים הפכו כבר לחבית נפץ. לא נשאר כבוד ולא חברות. אני מנסה לעזור במה שאני יכול אבל לא בכל דבר זה אפשרי".
אתה רואה את המצב משתפר בקרוב בעקבות החיסונים?
"אני לא רואה כרגע סיבות לאופטימיות. כפי שציינתי השוק לא פעיל גם שהוא פתוח. לגבי החיסונים, עדיין לא יודעים את ההשלכות לכך ויש גם מספר שבועות בין קבלת שתי המנות, כך שעד חזרת השוק לשגרה המלאה והמוכרת תעבור עוד חצי שנה לפחות לדעתי".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה