יש זוכה: אתמול (שני) הכריזה העירייה על הזוכה הראשון בהגרלה מבין הנבדקים לקורונה, מיכאל וינגוט, תושב הדר גנים.
1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה
מתחם בדיקות קורונה
מתחם בדיקות קורונה
(המחשה: אבי מועלם)
על אף כוונת העירייה לעודד תושבים להיבדק, פוסט שהעלה ראש העירייה בדבר הזכייה עורר ביקורת מצד תושבים שמתנגדים לצעד בו נקטה העירייה.
כזכור, בשבוע שעבר הודיעה העירייה כי תערוך הגרלה בין הנבדקים לקורונה ברחבי העיר באחד מימי השבוע באופן אקראי, כשהזוכה המאושר יקבל תלושי קניית מזון בסך 600 שקלים.
בעקבות ההודעה על זכייתו של וינגוט, תושבים רבים הביעו ביקורת על עצם הרעיון, כשהטענה העיקרית הייתה שאין לאפשר הגרלות מכספי ציבור וטוב הייתה עושה העירייה לו הייתה מעניקה את הסכומים האלו לתושבים נזקקים.
קראו גם:
"כספי ציבור הפכו למשחק יחסי ציבור", אמר הבוקר תושב העיר למיינט פתח תקוה. "ממתי עירייה עורכת הגרלות? עירייה זה לא מפעל הפיס, מדובר במעשה פסול. ואם כבר, אז מילא בנושא חינוכי או ניקיון שם אפשר להבין פיתויים ועידודים, אבל מה פתאום לעשות הגרלה על בדיקה רפואית? השתגענו? על זה הולך הכסף שלנו?".
"זה פשוט הזיה", כתבה אחת התושבות ברשת החברתית. "אין לאנשים כסף לסיים את החודש מכל הסגרים האלה והעירייה במקום לעזור מחלקת כסף לגיבורים שבאים להיבדק".
ומה חושב על כך הזוכה בהגרלה? "לי זה לא גרם ללכת להיבדק, אלא נבדקתי עם כל המשפחה בעקבות העלייה בתחלואה בשכונה שלנו, הדר גנים. אפילו לא ידעתי על קיומה, רק בדיעבד התברר לי שאשתי רשמה אותנו", סיפר וינגוט. "אתמול יצרו איתי קשר ושאלו אם עשיתי בדיקת קורונה באותו תאריך. נבהלתי כי ידעתי שקיבלתי תשובה שלילית וחשבתי שאולי הייתה טעות ואז התבשרתי על הזכייה".
איך הרגשת באותו רגע?
"הופתעתי מאוד. אני לא רגיל לדברים כאלו וזה היה משמח".
מה אתה חושב על דברי הביקורת מצד חלק מהתושבים?
"אם זה גורם לאנשים להיבדק ולהוריד את התחלואה בעיר אני לא חושב שזה פסול במיוחד שמדובר בסכום סמלי כמו שמשקיעים בפרסום והסברה בנושא. המטרה היא זו שחשובה לדעתי".
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר בתגובה:
"מטרת הבדיקות היא לנטר ולהוריד את התחלואה ובכך להציל חיים. בתוך כך עיריית פתח תקוה באמצעות מקפ"ת פועלת כדי להמריץ את התושבים להגיע ולהיבדק. מעבר לעובדה כי מדובר ביוזמה מצילת חיים, העירייה ופיקוד העורף משקיעים משאבים רבים במתחמי הבדיקות מתוך מטרה שינוצלו ע"י התושבים באופן מיטבי ומקסימאלי.
"העובדה שבפתח תקוה יש יותר נבדקים והמצב הוא טוב באופן יחסי לערים רבות אחרות, מאפשר לה להיות מדורגת כיום כצהובה. ככל שהעיר הייתה היום כתומה או אדומה, ההגבלות על מוסדות החינוך ועל הכלכלה בכלל היו בהתאם. כך שההוצאה של 600 שקלים פעם בשבוע כדי להמריץ את התושבים להיבדק היא בטלה לחלוטין אל מול ההגבלות, גם הכלכליות, שהעיר הייתה סופגת אלמלא הייתה היום צהובה".