טענה בנוה גן: שני נערים רדפו במוצאי שבת האחרונה אחרי מספר בנות באזור גינת פייב שבנוה גן, איימו ואף ירקו עליהן. נכון לשעה זו, האירוע נסגר בין ההורים לאחר שהורי הנערים התחייבו לטפל במקרה.
על פי הטענות האירוע המדובר התרחש בסביבות השעה 19:30 במוצאי שבת, אז מספר בנות, כבנות 12 עשו את דרכן לבתיהן מאזור גינת פייב.
1 צפייה בגלריה
ילדה מפחדת פחד
ילדה מפחדת פחד
הילדות עשו את דרכן הביתה
(צילום המחשה: shutterstock)
לטענת אחת מאימהותיהן, "פתאום הן נתקלו בשני בנים פחות או יותר באותו גיל שהחלו להציק להן. הם ניגשו לבנות, החלו לאיים עליהן בסגנון של 'אני ארדוף אחרייך', 'אבוא אלייך הביתה', ואף ירקו עליהן וקראו להן בשמות גנאי.
"לידן היו כמה בנות מעט גדולות יותר שניסו להרגיע את הבנים אבל גם הן קיבלו יריקות. ואז הבת שלי וחברות שלה החלו לרוץ לכיוון הבניין שלנו, נכנסו ללובי, והבנים בעקבותיהם כשמצלמות האבטחה קלטו גם את אחד מהם בועט בדלת הכניסה".
כיצד הסתיים האירוע?
"בזמן האירוע חלק מהבנות יצרו קשר עם הוריהם וכשאלו התקרבו לבניין הנערים ברחו".
קראו גם:
באיזה מצב הבת שלך חזרה הביתה?
"היא וחברה שלה נכנסו כשהן רועדות ובוכות. בינתיים החלה התכתבות בקבוצות השונות והורים היו בפאניקה".
מה התחושות שדבר כזה קורה מתחת לבית?
"התחושה שלי שאין ביטחון. אם הבת שלי לא בטוחה בשכונה שלה ובסביבה של חברות שלה אז איפה כן? אני עכשיו מבינה שלכל מקום אני צריכה לקחת אותה ולהחזיר אותה. זו לא הייתה שעה מאוחרת שבה יש יותר נערים שמסתובבים ומחפשים את עצמם אלא שעה סבירה עבור ילד להיות מחוץ לבית. אני מרגישה שההורים לא שומרים על הילדים, לא מחנכים אותם, אולי זו גם הקורונה שגורמת לכך".
איך פעלתם לאחר מכן?
"הדבר הכי חשוב היה להרגיע את הילדה, לתת לה את הביטחון שאנחנו פה בשבילה ושהמקרה יטופל. חלק מההורים השיגו את ההורים של אותם בנים, דיברו איתם והבנו שהם אמרו שיטפלו בזה. חושב מאוד לדבר ולהסביר מה ההשלכות של מעשים כאלו. למרות שהמשטרה הייתה מעורבת בחרנו לא להגיש תלונה בסופו של דבר גם כי ההורים התחייבו שזה יטופל וגם כי מדובר בילדים ואנחנו רוצים לתת להם הזדמנות נוספת".
מדוברות העירייה נמסר: "במסגרת מכלול הפעולות שהרשות מקדמת לטובת השמירה על בטחון התושבים, קיים שיתוף פעולה הדוק עם המשטרה בכלל הנושאים הרלוונטיים. בתוך כך, הוקמו עמדות שיטור ברחבי העיר, בין היתר רק לאחרונה הוקמה עמדת שיטור בשכונת אם המושבות הסמוכה, העירייה פרסה מאות מצלמות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת.
"כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת. לצד פעולות האכיפה השוטפות, העירייה מקדמת פעילויות הסברה בקרב בני הנוער ע"י מיזמים כמו "עיר ללא אלימות" הפועל גם בבתי הספר וכן סיירות הורים ועוד.
בהמשך לאמור לעיל, המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל פרסמו לפני כשלושה חודשים את מפת הפשיעה בערי ישראל בין השנים 2016 - 2021, מהנתונים עולה כי פתח תקוה במקום השני מבין הערים הגדולות שבהן נרשמה ירידה המשמעותית בפתיחת התיקים. בשנת 2018 - נפתחו 10332 תיקים, בשנת 2019- 8880, בשנת 2020- 8460, בשנת 2021 - 6603 תיקים (לא כולל הרבעון האחרון). כמו כן, על פי מדד איכות החיים של הלמ"ס לשנת 2020, כפי שפורסם לאחרונה - פ"ת במקום הרביעי במדד תחושת הביטחון באזור המגורים (87.1%) – לפני הערים ת"א, חיפה ועוד".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה