כעס בקרב הורים לפעוטות באם המושבות. הסיבה: העירייה צבעה לאחרונה שפת מדרכה הסמוכה למספר גני ילדים ברחוב גיסין באדום לבן, וכעת לטענתם אין באפשרותם להוריד את ילדיהם הקטנים בקרבת מקום. תושבים אחרים, מנגד, מצדדים בצעד של העירייה.
1 צפייה בגלריה
אדום לבן ברחוב גיסין
אדום לבן ברחוב גיסין
אדום לבן ברחוב גיסין
(צילום: באדיבות התושבים)
קראו גם:
מדובר במקטע הסמוך לצומת הרחובות גיסין וראשון לציון שהיה צבוע במשך שנים באפור ובו נהגו לחנות לפרקי זמן קצרים הורים לפעוטות בשעות הפיזור בבוקר ובשעות האיסוף אחר הצהריים. "עד למבצע 'שומר החומות', במהלכו הופסקו הלימודים, המדרכה הייתה צבועה באפור, ופתאום לפני מספר ימים, אחת האמהות שלחה הודעה בקבוצת הווטסאפ, שהמדרכה נצבעה באדום לבן", מספר תושב השכונה, אב לילד באחד הגנים.
וזה מקשה עליכם?
"מדובר במספר גנים שמכילים למעלה מ-100 ילדים כשהחניה הכי קרובה אליהם היא בחצי חינם. אין לנו מושג מה אנחנו הולכים לעשות עכשיו. בעירייה עשו איזה מפרץ קטן שיכול להכיל אולי ארבעה רכבים בצד השני של הכביש הסואן והפקוק. אבל זה יפריע לתנועה לא פחות ממה שהיה עד עכשיו וזה גם לא פתרון טוב. ללכת עם תינוקות או לקחת ילדים שעדיין לא הולכים לבד לאורך עשרות מטרים, אם לא יותר, במיוחד בימי חורף, איפה החשיבה כאן? צבעו פה את המדרכות כמו גנבים בלילה ועכשיו אומרים להורים 'תתמודדו'. זו לא התנהלות תקינה של עירייה".
מה כן אפשר לעשות לדעתך כדי שאף אחד מהצדדים לא ייפגע?
"אולי היה אפשר לשבת לחשיבה משותפת ולמצוא פתרון כמו מתן היתר חניה במקום לשעות מסוימות בבוקר ואחר הצהריים. אבל כשפועלים באופן חד צדדי, צריכים להפעיל שיקול דעת והיגיון. אנחנו כהורים, היינו יותר בבית עם הילדים מאשר בעבודה בתקופה האחרונה, אם זה בגלל הקורונה ועכשיו בגלל מבצע 'שומר החומות', אז עכשיו עושים דברים כדי להקשות עוד יותר?"
מנגד, לא מעט תושבים אשר לא נמנים על הורי הגנים בירכו על המהלך של העירייה. "בסופו של דבר כששוקלים את טובת הציבור רובו ככולו אל מול אותם הורים שחוסמים את הכביש בבוקר ומסכנים את התנועה, טובת הציבור כולו גוברת", כתב אחד מהם ברשת החברתית, ואחר ציין "צומת זורם ולא פקוק זאת טובת העיר".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בעורק עתיר תנועה המשמש בעיקר את תושבי השכונות אם המושבות ונווה גן, בין היתר עבור יציאה לכביש 5 ועבור כניסה לשכונות. החניה במקום נאסרה משום שהיא באה על חשבון נתיב נסיעה משמעותי ומטרים ספורים לפני צומת סואן. כמו כן, תושבים רבים התלוננו על החניה במקום שאילצה אותם לבצע עבירות תנועה בדרכם לפניה ימינה. על כן, כאמור, הוחלט לאסור את החניה בסמיכות לגני הילדים ולחילופין, ניתן לחנות במפרץ שהעירייה הכשירה בעברו השני של הכביש".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה