לילות לא שקטים: תושבים באם המושבות מדווחים לאחרונה על מוזיקה רועשת מכיוון אזור התעשייה סגולה שמטרידה את מנוחתם בלילות, ולאו דווקא מאולמות האירועים המוכרים.
השיא הגיע בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר כשמסיבה נערכה על גג מבנה באזור התעשייה וגרמה לרעש רב. מי שנחלץ לטובת התושבים היה רמי גרינברג שהגיע לטפל בנושא בשעת לילה מאוחרת ומאז הוצא לעסק בו ביקר צו הפסקה מינהלי.
1 צפייה בגלריה
רמי גרינברג הגיע לעסק
רמי גרינברג הגיע לעסק
רמי גרינברג הגיע לעסק
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
"זה לא קורה בכל לילה או אפילו בכל שבוע, אבל כשכן נערכת מסיבה זה מטריד מאוד", אומרת תושבת אם המושבות.
"בשטחים הפתוחים נערכות מדי פעם מסיבות טבע אבל הן פחות מפריעות מהמסיבה שנערכה ביום חמישי האחרון בשעת לילה מאוחרת. זו לא הייתה מסיבת טבע אלא מסיבה מאחד המבנים בסגולה וזה מטרד רעש שמתגבר בתקופה האחרונה".
כיצד זה בא לידי ביטוי?
"זה מפריע מאוד. יש מוזיקה כל הלילה. אנחנו חייבים לסגור את כל החלונות, כי אם משאירים חלון פתוח שומעים חזק. אני הולכת לישון עם המוזיקה ומתעוררת איתה. אני בהלם שיש לאנשים כוח לרקוד ולבלות כל הלילה. גם לילדים אני סוגרת את כל החלונות, ומדליקה להם מזגן כדי שישמעו פחות". כאמור, בשל תלונות רבות של תושבים על רעש חריג מכיוון אזור התעשייה סגולה, ובעיקר בלילה שבין חמישי לשישי, הן בקבוצות הווטסאפ והן בקבוצות הפייסבוק של שכונת אם המושבות הגיע למקום ראש העירייה בעצמו כדי לטפל בעניין.
הוא נפגש במקום עם בעליו של עסק באזור התעשייה שערך מסיבה על גג אחד המבנים ובמהלך דין ודברים עימו דרש ממנו לעצור את המוזיקה, כמו גם לטפל בנושא רישיון העסק בשל אופי המסיבות והמקום.
קראו גם:
מדוברות העירייה נמסר: "לאור פניות שהתקבלו בגין מטרדי רעש העולים מאזור סגולה ופוגעים בתושבי שכונת אם המושבות הסמוכה, ראש העיר רמי גרינברג ופקחי הרשות הגיעו למקום המדובר בשעה 1:30 בלילה שבין יום חמישי לשישי כדי לבדוק את מקור הרעש. בעקבות כך נמצא כי העסק פועל ללא רישיון תוך גרימת מטרדי רעש לתושבי האזור בשעות לילה מאוחרות.
ראש העיר שוחח ארוכות עם הבעלים של העסק ודרש מהם לחדול מהמטרד ולהסדיר את אשרות רישיון העסק מול האגף לקידום עסקים בעירייה וכלל גורמי הרישוי הרלוונטיים. מאחר שהדבר לא בוצע כנדרש, הוצא הבוקר צו הפסקה מינהלי לבעלי העסק. יודגש כי קודם לצו, ניתנה התראה לעסק וכן בעליו זומנו לשימוע ולא מילאו אחר חובתם".
ראש העיר רמי גרינברג הוסיף כי "עיריית פתח תקוה לא תאפשר פגיעה באיכות חיי התושבים וכן לא תאפשר לעסק לפעול ללא רישיון - על כל המשתמע מכך. כך, בהמשך להתראות שניתנו בנושא והשיחה שאני קיימתי באופן אישי עם בעלי המקום, הוחלט להגביל את הפעילות במקום עד אשר בעליו ימלאו אחר דרישות העירייה וגורמי הרישוי. בנוסף, נאלצנו לנקוט באמצעים אשר מטרתם גם למנוע את מפגעי הרעש בלילות באזור".
בעל העסק מסר בתגובה:
"אנחנו המומים מהעניין. אני לא מכיר שום מקום בארץ שנסגר בצו מנהלי בגלל רעש ולא קיבל התראה אפילו פעם אחת לא מהעירייה, ולא מאף גורם שעומד מאחוריה. אנחנו לא עובדים מאותו לילה שבו הגיע אלינו ראש העירייה, כך שאותן טענות שראיתי מצד תושבים באם המושבות שגם אתמול וגם שלשום היה רעש מהאזור, זה לא מאצלנו. אנחנו נמצאים גם מספר קילומטרים מקו הבתים הראשון של השכונה".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"שלחנו מכתב לראש העירייה. אני אישית כתבתי שאם יש רעש אנחנו נטפל בזה באופן הכי מקצועי שיכול להיות ואני מקווה שנקבל ארכה. אנחנו סך הכל עסק חדש שאפשר לספור על יד אחת את כמות האירועים שערכנו בעקבות הקורונה והמצב הביטחוני. אז זה לא נכון לבוא ולומר שתושבי אם המושבות לא ישנים בגללנו".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה