התפרצות קורונה בבית הספר אריק איינשטיין בפתח תקוה: מספר תלמידים בכיתות שונות נמצאו מאומתים לנגיף במהלך סוף השבוע.
בעירייה החליטו לסגור את בית הספר, שעבר מהבוקר ללימודים מרחוק ובמקביל יבצעו בדיקות באולם הספורט.
אלא שהורים בבית הספר עוזי חיטמן הסמוך כועסים על כך מחשש שילדיהם ייחשפו לחולים המגיעים לאולם המשותף לשני בתי הספר.
1 צפייה בגלריה
בית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
בית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
בית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
כאמור בסוף השבוע האחרון התגלו מספר תלמידים מאומתים לנגיף הקורונה בבית הספר אריק איינשטיין. מדובר בין היתר בתלמידת כיתה ו', תלמיד כיתה ב' ומספר תלמידים מכיתה ג'. בעקבות כך החליטו בעירייה על מעבר ללמידה מרחוק ובמקביל הודיעו כי היום יתקיימו בדיקות באולם בית הספר כאשר בין השעות 9:00-12:00 ייבדקו תלמידים, הורים וצוות מוסד החינוך ואילו החל מהשעה 12:00 עד 17:00 יתאפשרו בדיקות לקהל הרחב.
החלטת העירייה הובילה להתרעמות מצד הורים לילדים בבית הספר עוזי חיטמן הסמוך, בעיקר לאור העבודה כי אולם הספורט משמש את שני בתי הספר ועל כן חוששים ההורים מחשיפה לחולים מאומתים.
"למה לקחת סיכון ולחשוף בית ספר סמוך?", שואל בכעס אחד האבות. "מספיק שמישהו אחד חולה יגיע בלי מסכה, יסתובב במקומות שהוא לא אמור להיות והוא יכול לחשוף כיתות שלמות. הרבה הורים לא שלחו את הילדים היום כולל אותנו. אשתי מפחדת ולא רוצה לחשוף את הילדים שעלולים להידרש בבידוד.
"אתם רוצים לערוך בדיקות? אין בעיה. תפתחו מתחם במקומות שהסיכון בהם נמוך, כמו בתי ספר שסיימו את לימודיהם. יש מספיק מקומות. מה פתאום מבצעים בדיקות ליד בית ספר שהילדים ממשיכים להגיע אליו?".
קראו גם:
ההורים בבית הספר עוזי חיטמן הביעו את דאגתם גם בדף הפייסבוק של ראש העירייה והציפו אותו בתגובות. אחת האמהות כתבה: "עושה רושם שההחלטה התקבלה בפזיזות מסוימת מבלי לקחת בחשבון את כמעט יותר מ-1,500 התלמידים של שני בתי הספר הללו".
מדוברות העירייה נמסר: "בעקבות ההתפרצות בבית הספר אריק איינשטיין, עלה צורך להעמיד במקום עמדת בדיקה זמינה כדי שהתלמידים לא יצטרכו לצאת מן העיר. גם בעבר הוקם במקום עמדת בדיקה כדי למנוע את המשך ההדבקה.
"כמו כן, מדובר במקום שנמצא תחת פיקוח גורמי הרשות והכניסות לאולם מופרדות לגמרי כך שאין קשר לבית הספר עוזי חיטמן. בנוסף, החל ממחר יחזרו הבדיקות באיצטדיון.
"עיריית פתח תקוה לכל אורך תקופת הקורונה הינה מבין הרשויות הבודדות שהעמידה לצורך מתחמי הבדיקות הרבה מאוד משאבים ולאורך זמן וזאת כדי לקטוע את ההדבקות בעיר ולהבטיח את בריאות התושבים. אנחנו נמשיך לנקוט בכל הפעולות הנדרשות בהקשר זה וקוראים לציבור להקפיד על ההנחיות ולהתחסן מעל גיל 12".