המירוץ למיליון, גרסת עיריית פתח תקוה: בסרטון שהופץ בימים האחרונים לקראת השנה האזרחית החדשה נראים אלה ו-וובה, כוכבי תכנית הריאליטי המצליחה "המירוץ למיליון, כשהם רצים בין נקודות שונות ברחבי העיר, כשבקו הסיום, את מקומו של מנחה התכנית רון שחר תפס ראש העירייה שבירך אותם ואת התושבים בברכת שנה טובה.
(צילום וידאו: באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה)
בסרטון המדובר נראים וובה ואלה ברחוב חיים עוזר, בסמוך לבניין העירייה, כשרמי גרינברג מנחה אותם בקולו: "לעלות במעלה המגדל למרגלות השעון המיתולוגי של פתח תקוה, שם נמצא סלט האוליביה הקסום", כשלאחר מכן ציין שזוהי נקודת הסיום האחרונה של השנה. השניים יצאו לדרכם כשהם עוברים בכיכר טרמפ והמשיכו בריצה לכיוון נקודת הסיום שם המתין רמי גרינברג שבירך אותם , את העיר ואת המדינה בברכת שנה טובה בעברית ורוסית.
קראו גם:
אם אתם שואלים כמה זה עלה לנו, אז בעירייה מדווחים כי עלות הפקת הסרטון מוערכת באלפי שקלים בודדים.
1 צפייה בגלריה
המירוץ למיליון פתח תקוה
המירוץ למיליון פתח תקוה
המירוץ למיליון פתח תקוה
(צילום: מתוך הסרטון, באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה)
אלא שלצד תגובות תומכות ומפרגנות מצד תושבים רבים על הסרטון ההומוריסטי, ישנם תושבים וגורמים עירוניים שאותם זה פחות הצחיק, ומדובר בעיקר על אוכלוסייה שומרת מסורת.
חבר מועצה שומר מסורת אמר ל'מיינט פתח תקוה": "כיהודי שלוח השנה נקבע לפי התאריך העברי, צרם לי לראות הפקת יח"צ ראוותנית שחוץ מקידום עצמי ומגלומניה לא תורם שום דבר לתושבי העיר כולל דוברי הרוסית. רק בשבוע שעבר קוצצו תקציבים של פעולות למען רווחתם של עולים ופעולות תרבות שיועדו למגזר זה".
גורם עירוני, גם כן שומר מסורת, תהה: "ממתי אנחנו חוגגים כך את 'השנה החדשה'? יש לנו ראש השנה אחד ושנה חדשה אחת".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "פתח תקוה כעיר קולטת עלייה מבין המובילות בארץ, פועלת רבות ובתחומים שונים ומגוונים לטובת עשרות אלפי יוצאי ברית המועצות לשעבר הגרים בעיר. בתוך כך, עיריית פתח תקוה הוציאה סירטון ברכה לקהילה זו ביום חגם. זאת בדומה לרשויות אחרות ברחבי הארץ שציינו את הנובי גוד והשנה האזרחית החדשה באופן מקורי ומשעשע.
יודגש כי עלות הסרטון נעמד באלפי שקלים בודדים בלבד כאשר מטרתו העיקרית הוא לברך את האוכלוסייה שאנחנו גאים בה בדומה לשאר האוכלוסיות שבהן התברכה פ"ת. למרות הטענות הקנטרניות, אנחנו נמשיך במגמה זו כחלק ממדיניותו של ראש העיר להעניק את המיטב לכל אוכלוסיות העיר ולדאוג שירגישו בפ"ת כביתם".