מצטרפת למאבק: מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שגרה אתמול מכתב חריף למנהלת המחוז במשרד החינוך בטענה כי עיריית פתח תקוה נוקטת שלא בתום לב בצעדים לסגירת בית הספר יד לבנים. בינתיים, מאות הורים ותלמידים הגיעו אמש לרחבת העירייה והפגינו נגד סגירת בית החינוך.
כזכור, לפני כשבועיים הודיעה עיריית פתח תקוה כי בית הספר הותיק בשכונת כפר גנים א' ייסגר בהדרגה ובמקומו יכנסו למבנים תלמידי בית ספר אנתרופוסופי. בעירייה הסבירו כי מטרת המהלך היא לחזק את שכונת כפר גנים א' בו שוכן בית החינוך הותיק ועל מנת למשוך אליה משפחות חזקות. מנגד, הורים רבים בבית הספר הביעו את מורת רוחם כנגד ההחלטה.
3 צפייה בגלריה
הפגנת הורי יד לבנים
הפגנת הורי יד לבנים
הפגנת הורי יד לבנים
(צילום: באדיבות ההורים)
בימים האחרונים הצטרפה למאבק, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, ואתמול היא שגרה מכתב מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, בו כתבה כי "עיריית פתח תקוה נוקטת שלא בתום לב, בצעדים שמטרתם להוביל לסגירת בית הספר. העירייה מנסה ל'טרפד' רישום תלמידים לכיתות א'' ובמקביל מפרסמת שלא כדין, פרסומים על הכוונה לסגור את בית הספר על מנת לגרום לציבור להימנע מלהירשם לבית הספר..".
עוד הוסיפה בן דוד כי העירייה "במפגן כח מגמתי הגדילה בימים אלה לעשות, כאשר שלחה הודעה להורי התלמידים, בה היא משדלת אותם, תוך יצירת מצג הגובל בהטעיה מגמתית, לשנות את בחירתם בבית ספר "יד לבנים" לבית ספר אחר מרשימת בתי הספר באזור". בן דוד ציינה גם כי על אף ההתנהלות, נרשמו לשנת הלימודים הבאה 43 תלמידים לכיתה א' ו-8 תלמידים נמצאים בהמתנה.
3 צפייה בגלריה
הפגנת הורי יד לבנים
הפגנת הורי יד לבנים
הפגנת הורי יד לבנים
(צילום: באדיבות ההורים)
במקביל, נערכה אמש הפגנה ברחבת העירייה אליה הגיעו מאות תלמידים והורים כשהם לבושים בחולצות עליהן נכתב בצד אחד "גרינברג תתפטר יד לבנים שווה יותר", ובצידן השני "כאן זה בית כאן זה לב ואותך אני לא עוזב, יד לבנים זה הבית שלי".
יו"ר ועד הורי בית הספר, שלומית פרויליך מסרה לאחר ההפגנה כי " הגענו להפגין ולהשמיע את קולנו מול בנין העירייה למען ידעו וישמעו שלא נכנע ולא נוותר לרצון של דילול בית החינוך בתהליך עד לסגירתו.
קראו גם:
הנתונים שיש בידינו, שהם מהנהלת בית החינוך, מראים על כמות גדולה ומספיקה של הורים שנרשמו לבית החינוך לשנה הבאה ל 2 כיתות. בית החינוך ידוע בייחודו שהוא קטן ומכיל עם צוות חינוכי נדיר ומיוחד שמכיר ורואה כל ילד וילדה בלבן של העיניים ומהסיבה הזו הורים מבקשים דווקא לרשום הילדים אליו, אל הפנינה הירוקה במשעול רחוב יהלום".
האם אתם נמצאים בדין ודברים מול העירייה?
"העלנו את הדברים בפני נציגי הרשות בפגישה, ובקשנו לא לסגור את הרישום לכיתות. הילדים גם ככה עברו שנה מטורללת, 'שנת קורונה' שבה חוו קשיים חברתיים ורגשיים שלא תלויים בהם ועכשיו נחתה עלינו הבשורה שהקטנים לא יתחילו כיתה א' והבוגרים משנה לשנה יהיו מעט. הדילול הוא מכבסת מילים לסגירה שתקרה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. במקום זה קיבלו כל ההורים שילדיהם עתידים לעלות לכיתה א אופציה לפתיחת קישור לרשום הילדים בבתי ספר אחרים באשכול. הצעד הזה הוא בניגוד מוחלט ולא בהלימה ובתאום עם משרד החינוך".
3 צפייה בגלריה
הפגנת הורי יד לבנים
הפגנת הורי יד לבנים
הפגנת הורי יד לבנים
(צילום: באדיבות ההורים)
מי שעוד הגיע להפגנה היה חבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה אורי אהד שכתב בדף הפייסבוק שלו: "בית הספר יד לבנים הוא בית ספר מוצלח, שמאגד ילדים גם מהשכונות וגם ילדי חינוך מיוחד. לא ניתן לגרינברג לסגור את בית הספר, ולפגוע בשכונה, מה גם שהשכונה עומדת לפני התחדשות עירונית, כך שמספר התלמידים הולך לגדול משמעותית בשנים הקרובות".
מדוברות העירייה נמסר: "כפי שהובהר אתמול להורים, העירייה פועלת אל מול הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך בנושא זה וטרם התקבלה החלטה סופית. אנחנו שבים ומדגישים את עמדנו, לפיה, העירייה פועלת לחיזוק מסגרות החינוך הממלכתיות, בשכונות הותיקות בפרט, וראש העיר רמי גרינברג פרס בפני הורי בית הספר יד לבנים את הרפורמה אותה הוא מוביל בשנתיים האחרונות לחיזוק החינוך הממלכתי בכל העיר, לרבות בשכונת כפר גנים, בה פועל בית הספר. לצד ההיבט הפדגוגי, הרפורמה העירונית באה לידי ביטוי גם בבניית מוסדות חינוך חדשים ברחבי העיר, יישום פרוייקטים של חדשנות, בניית מרחבי למידה במגוון בתי ספר וכן הוספת כיתות לימוד חדשות בבתי ספר מתפתחים.
בתוך כך, עיריית פתח תקוה פועלת במגוון דרכים כדי לחזק את שכונות העיר הותיקות במטרה שיקלטו בהן אוכלוסיות חזקות נוספות. כפר גנים א', שבה פועל בית הספר יד לבנים, היא אחת מהשכונות שבהן הפוטנציאל הוא גבוה מאוד, וכדי שהפוטנציאל יבוא לידי מימוש עלה הצורך להכניס את בית הספר האנתרופוסופי למבנה של יד לבנים. בית ספר זה יכיל שכבות גיל מכיתה א' ועד יב'.
בשנים האחרונות נרשמה מגמת ירידה ברישום לבית הספר יד לבנים ומדובר במצב שהוא אינו אופטימלי עבור התלמידים. מספר הנרשמים שעליו מדברים ההורים הוא המספר הראשוני לפני הורדת התלמידים שנשארים שנה בגן או עוברים לחינוך מיוחד ולפני הורדת התלמידים שגרים בסמוך לבתי הספר סמוכים, שגם בהם מספר התלמידים מצטמצם, ומעוניינים ללמוד בהם. בפועל מספר התלמידים שרלוונטי שילמדו בבית הספר יד לבנים הוא של כיתה אחת.
על כן, אנו פועלים אל מול הגורמים הרלוונטיים כי בשנה הבאה לא יתבצע שיבוץ לכיתה א' בבית הספר יד לבנים ותינתן אפשרות בחירה לשיבוץ בבתי ספר נוספים מאשכול מערב העיר וכפר גנים. במבנה יד לבנים יקלטו בהמשך כיתות א'-ג' של בית הספר האנתרופוסופי. בהתאם לכך מגמת התחלופה תעמיק גם בשנים הקרובות".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ערב חג הפסח, העבירה עיריית פתח תקווה למשרד החינוך את בקשתה לסגור את בית הספר "יד לבנים". בימים הקרובים תידון הבקשה ותתקבל החלטה בהתאם".