שוב תחושות פחד בשכונת הדר גנים: דר רחוב שמטיל אימה על התושבים מזה זמן רב והורחק מהשכונה לאחרונה על ידי המשטרה, חזר אליה בשבועות האחרונים וביום שישי האחרון איים על אחד התושבים ועל צוות תנועת הנוער 'עזרא' שנכח בסניף. בינתיים הוגשה תלונה נגדו במשטרה.
1 צפייה בגלריה
האזור שבו נראה דר הרחוב
האזור שבו נראה דר הרחוב
האזור שבו נראה דר הרחוב
(צילום: מתן דויטש)
מדובר באדם, ככל הנראה הלום קרב, שעד לפני כשנה נהג להגיע לעיתים קרובות לגינה הציבורית שברחוב קראוסמן. לדברי התושבים אז, אותו גבר נטה להלך בצורה מאיימת כשהוא עטוף בטלית וכיפה גדולה לראשו ולאיים על עוברים ושבים, עד לכדי חשש מצד ילדים ואף הוריהם להגיע למקום.
בחודשים האחרונים הוא שוהה באופן כמעט קבוע בגינה ציבורית ברחוב השופר עם כלבו וגם לשם נרתעים הורים לקחת את ילדיהם. מכיוון שהתנהגותו של אותו אדם לא מגיעה לכדי אלימות פיזית, גם פניות של תושבים לעירייה ולמשטרה לא יכלו להוביל למעצרו או פינויו מהמקום. יחד עם זאת בחודש ינואר האחרון בעקבות תלונה נוספת שהגיעה למשטרה בגינו, הוא נעצר בסמוך לספריה שבשכונה אך שוחרר בתנאים מגבילים כשעל פי גורמים המעורים בנושא, הוא הורחק משכונת הדר גנים.
קראו גם:
אלא שבשבועות האחרונים הוא שוב נצפה ברחבי השכונה ובעיקר באזור הגינה הציבורית שברחוב השופר ובאזור הספרייה העירונית.
ביום שישי הוא אף נקלע לעימות עם אחד התושבים שפרסם פוסט על כך ברשת החברתית וגרם שוב לרוחות בשכונה לסעור. לדבריו של התושב, במהלך טיול לילי עם כלבתו, הגיח כלבו של אותו תמהוני וניסה להתקרב אליה. התושב ניסה להפריד בין השניים ושב על עקבותיו בתקווה שהכלב יחזור לבעליו, אלא שאז לדבריו "התחלתי לשמוע צעקות וקללות לכיווני. הסתובבתי אחורה וראיתי את אותו אדם רודף אחרי".
ומה קרה אז?
"הוא תפס אותי בחולצה והתחיל לקלל ולאיים 'אני אז... אותך, אני אפרק אותך'. מיד דחפתי אותו עם הידיים, והרמתי מקל שמצאתי בקרבת מקום תוך שאני אומר לו שאם ימשיך לא אהסס להשתמש בו. המשכתי ללכת לכיוון ביתי והוא גם המשיך בדרכו".
עד כמה זה פוגע בתחושת הביטחון?
"זה פוגע מאוד, אפשר לראות מתגובות התושבים שאומרים שהילדים לא יוצאים לטיול עם הכלב בגללו. הורים מפחדים לשלוח את הילדים לגן שעשועים ויש אנשים שעשו פיקניק בפארק והתקפלו בגללו. זה לא הגיוני, אנחנו לא צריכים לחיות בפחד בשכונה שלנו.
"ההיתקלות הראשונה שלי איתו הייתה לפני שנה כשהלכתי עם אחיינית שלי לגינה. הוא בא לכיווננו, הוריד את הבגדים , את המכנסיים ואמר 'תזיז אותה לפני שאני אונס אותה'. אמרתי לו עוף מפה ובמקביל הזמנתי משטרה. השוטרת שהגיעה אמרה לי שהוא מוכר אבל אין לי כל כך מה לעשות איתו.. עד היום שתקתי וריחמתי עליו אבל בסופו של דבר כשאתה חושב על זה, אין לו מה להפסיד. הוא חי ברחוב, אז מה אכפת לו להרביץ למישהו? זה לא יכול לבוא על חשבוננו. אנחנו משלמים מסים ולא מקובל שיהיה דבר כזה בגינות ציבוריות".
כאמור, לא רק אותו תושב הופתע על ידי דר הרחוב שהגיע זמן קצר לפני כן לסניף תנועת הנוער עזרא. "הוא נעמד לידנו והסתכל עלינו במשך כמה דקות", מספר אחד הנוכחים. "פתאום הוא התחיל לצרוח, לקלל ולאיים 'אני אאנוס את כולכם, אני אהרוג אתכם'. זה היה מלחיץ מאוד אבל לצערנו זה הפך לעניין שבשגרה. הפעם היינו חבר'ה בוגרים יותר אבל לפעמים הוא מגיע שהילדים הקטנים נמצאים וזה עלול להיות מסוכן".
פעיל הציבור ותושב השכונה ירון קדושים שמכיר את הנושא אומר כי " האירועים הללו מטרידים ומפחידים כאחת. בעבר, שוחחתי טלפונית עם מפקד תחנת פתח תקווה סנ"צ יניב פינקל והוא מעורב אישית בעניין יחד עם השוטר הקהילתי איתן צעירי, כאשר בעקבות כך רוכזו מספר תלונות ובהמשך הוצא לאותו אדם צו הרחקה מהשכונה שבינתיים תם זמנו.
"היום (ראשון) שוחחתי עם מפקד התחנה שוב, וביקשתי את הפונים אלי וברשתות, להגיש תלונה על מנת שהמשטרה תוכל לפעול, ואכן הוגשו תלונות. אני סומך על המשטרה בעבודתה ואנו נסייע בנושא החשוב והמטריד הזה. חשוב לציין כי מדובר באדם מסכן המסרב להצעות דיור שמגיעות לו על פי החוק. שוחחתי עימו מספר פעמים אך לצערנו הוא לא מוכן לצאת מהרחוב".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "דר הרחוב המדובר מוכר לגורמי הרווחה בעירייה אשר מטפלים בו באופן הדוק במיוחד. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב אודות הטיפול אך נציין כי בין היתר הוא סרב לקבל סיוע במיצוי זכויותיו. כמו כן, ראש העירייה מטפל בפן האכיפתי באופן אישי מול מפקד משטרת פתח תקוה ואף נעשו פעולות הרחקה בימים האחרונים למסגרות מתאימות".