בתקופה האחרונה נערך טקס הפתיחה החגיגי של אתר הטבע נחל שילה המשוקם בפתח תקוה. האתר נמצא בסוף רחוב אלכסנדר ינאי באזור התעשייה סגולה.
נחל שילה המשוקם פתח תקוה
(צילום: שירות מיינט)

יצאנו אל המקום כדי להתרשם מהחידושים שהתבצעו בו ולהנות מקצת שמש חמימה באמצע החורף.
במשך שנים היה נחל שילה סוג של "מזבלה" מקומית והוא לא היה מקום אטרקטיבי לטיולים או לתצפית. כעת נעשה ניסיון רציני לשקם אותו ולהפוך אותו לפנינת טבע עירונית.

שלט המידע בכניסה לנחל שילה המשוקם פתח תקוה
(צילום: שירות מיינט)

העבודות באתר נחל שילה התבצעו בסיוע רשות מקרקעי ישראל. קצת רקע על המקום: מקורו של נחל שילה באזור העיר שילה הקדומה. הוא זורם לאורך 62 קילומטרים ומשמש כאחד היובלים העיקריים של נחל הירקון. נחל שילה הוא נחל אכזב, המשמש כמסדרון אקולוגי לנדידת צמחים ובעלי חיים מאזור השומרון אל מישור החוף. מקטע נחל שילה פותח במטרה שישמש אתר טבע עירוני, עשיר ומגוון המעודד הליכה, שהייה ורכיבה על אופניים.

מתקני המשחקים החדשים בנחל שילה המשוקם פתח תקוה

כשהגענו אל האתר השבוע ראינו שהמקום עבר שיקום משמעותי. ממקום שהיה מוזנח, סוף סוף רואים קצת ירוק בעיניים ואפילו את מי הנחל. יש כאן ספסלים שנחמד לשבת עליהם ושביל הליכה קצר יחסית. בשלב זה השביל הארוך עדיין לא נפתח ומתבצעות בו עבודות תשתית. בסמוך יש שולחנות לפיקניק וגם מתקני משחקים חדשים ויפים לילדים מעץ.

ספסלים הצופים אל הנוף בנחל שילה המשוקם פתח תקוה
(צילום: שירות מיינט)

בימים אלה הנחל די מלא במים, כנראה בגלל הגשמים האחרונים. כשהלכנו על השביל הסמוך לנחל, הופתענו מכך שלמרות עבודות השיקום – יש ריח לא נעים שמרגיש כמו ביוב. עם זאת, יש לציין כי לא היה ברור לנו לחלוטין מה מקור הריח.

נחל שילה המשוקם פתח תקוה, השבוע

קראו גם:

המשכנו הלאה בשביל וראינו אנשים שעובדים במרץ על הגימורים האחרונים לקראת פתיחת המקטע הבא של השביל. אנחנו כבר מחכים לעשות כאן הליכות ארוכות יותר, ונקווה גם שתושבי פתח תקוה יגיעו בעתיד בהמוניהם.