בימים אלה מתקיימות עבודות אינטנסיביות להקמת "המסילה המזרחית" של רכבת ישראל, מה שמשבית את הרכבות בפתח תקוה, בראש העין ובכל אזור השרון עד לתחילת חודש מאי.
כדי להבין מה באמת קורה בשטח, יצאנו לבדוק כדי לראות את העבודות בעיניים שלנו באחד מימי השבוע שעבר.
כשהגענו לאזור הגן הלאומי ירקון ראינו מבעד לגדר את המסילה המדוברת. שני מהנדסים עמדו ומדדו את השטח הסמוך למסילה וכמה עשרות מטרים מהם עמדו כלי עבודה עמוסים באבני חצץ שכנראה אמורות למלא את החלל ליד המסילות.
היה ניכר כי במקום מתבצעות עבודות די מהירות עם תנועה של כלי העבודה שנעו על המסילה כדי לבצע את הפרויקט.
פרויקט המסילה המזרחית אמור להביא, בין השאר, לתחנת רכבת שלישית שתשרת את תושבי פתח תקוה שתיקרא "פתח תקוה דרום". התחנה הזאת תשרת את שכונות עמישב, שעריה, הדר גנים, יוספטל והסביבה. מדובר בעשרות אלפי נוסעים שיוכלו להנות מהרכבת הזאת, יחד עם תושבי אלעד וסביבת ראש העין.
בפתח תקוה יש עוד שתי תחנות רכבת - בסגולה, שמשרתת את תושבי צפון העיר והוד השרון וכן בקריית אריה, שמשרתת את תושבי אם המושבות, נווה גן, נווה עוז ומרכז העיר.
קראו גם:
הצפי לחזרת הרכבות לעיר הוא ב-4 במאי, ונקווה שעד אז אכן יסתיימו העבודות כמתוכנן. הנהלת הרכבת בחרה דווקא בתקופה הזאת לבצע את הפרויקט הענק מתוך הבנה כי מדובר בזמנים שבהם יש פחות נוסעים, בגלל חג פורים ובעיקר חג הפסח.