מקרה חריג אירע ביום חמישי בצהרון בשכונת עין גנים בפתח תקוה, כשאחת הילדות חזרה לביתה עם ציור שעליו נכתב "אללה אכבר" בערבית על ידי אחת הסייעות. "אני מפחדת ומזועזעת עד עמקי נשמתי", אומרת אמה של הילדה. על פי הודעת החברה שמפעילה את הצהרון, הסייעת הושעתה ותוזמן לשימוע בימים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
הציור והכיתוב בערבית
הציור והכיתוב בערבית
הציור והכיתוב בערבית
(צילום: פרטי)

"הגעתי כמו בכל יום לאסוף אותה, היא הראתה לי את הציור ופתאום אני רואה שיש כיתוב בערבית", משחזרת האם. "שאלתי אותה 'מי כתב את זה?' אז היא השיבה שזו סייעת חדשה בגן שעוזרת לגננת. מיד שאלתי בקבוצה של הצהרון מי רושם בערבית על הציורים ואחת האימהות תרגמה את זה והזדעזענו לגלות שכתוב שם 'אללה אכבר'".
מה עובר לך בראש באותו רגע?
"מי זאת שנמצאת חצי יום עם הבת שלי ורושמת על הציור שלה 'אללה אכבר?' למה היא רושמת את זה? איך היא נמצאת הרבה זמן עם הילדים שאף אחד לא יודע מה עובר לה בראש? אני מנסה לשדר עסקים כרגיל אבל אני מזועזעת עד עמקי נשמתי. אני מפחדת ולא יודעת איך אני ממשיכה לשלוח את הילדה לגן. עוברים לי הרבה תרחישים בראש".
לאחר סערה שנוצרה בקבוצות הווטסאפ בעקבות הכיתוב המדובר, החברה שמפעילה את הצהרון הודיעה להורים כי: "בעקבות האירוע שאירע היום (חמישי) בגן, קיימנו שיחה ראשונית עם העובדת והודענו לה שבשלב הזה היא אינה יכולה לחזור לעבוד. בתחילת השבוע היא תוזמן לשימוע ולאחר מכן יוחלט המשך העסקתה.
לפי דברי העובדת, היא כתבה על דף לבן את הכיתוב ולאחר שהכיתוב כבר נכתב הילדה ביקשה את הדף לצייר בו ציור. כאמור בתחילת השבוע היא תוזמן לשימוע והמעשה ייבדק לעומק. אנו רואים בחומרה, ההתנהלות שאינה רגישה לסיטואציה ולמצב בו אנו נמצאים ונדאג כי מקרה כזה לא ישוב על עצמו בעירנו".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים. יש מערכת לגילוי אש?
גן ילדים. יש מערכת לגילוי אש?
"מזועזעת עד עמקי נשמתי"
(המחשה: shutterstock)

קראו גם:

אלא שהאם לא שלמה עם ההודעה שקיבלה וההסבר שניתן לה בע"פ. "הם אמרו שרואים זאת בחומרה ושהיא לא תחזור לעבודה אבל מצד שני אמרו לי שאולי זה נעשה בתום לב, שזה ביטוי שגור, ושאכפת לה מהילדים. זה נראה שמנסים להשתיק אותנו. גם הטענה שהבת שלי ציירה על הדף אחרי שהסייעת כתבה עליו לא נכון.
"מדובר עם כיתוב או אמירה שמזוהה עם מחבלים ומעשי הסתה. היא יכלה לרשום המון דברים אחרים. אני מוטרדת מאוד, בקושי ישנתי בלילה ואני מתכוונת להגיש תלונה במשטרה. לא אשב בחיבוק ידיים שחס וחלילה היא תעשה משהו וזה יישב על המצפון שלי. היא יכולה מחר או מחרתיים להגיע לגן אחר".
מעיריית פתח תקוה נמסר כי: "מדובר באשת צוות הממלאת מקום בצהרון שמופעל ע"י חברה חיצונית. יערך בירור מעמיק והוא יטופל בהתאם לממצאים".