הבריונות בכבישים: חייל משוחרר מפתח תקוה, ששירת ביחידה מובחרת, הותקף במוצאי השבת האחרונה במחלף מורשה על ידי נהג אחר שאף איים עליו באלה. על אף שהאירוע תועד במצלמת הרכב, טרם נעצר החשוד במעשה.
1 צפייה בגלריה
התקיפה בכביש
התקיפה בכביש
התקיפה בכביש
(צילום: פרטי, מתוך הסרטון)
האירוע המדובר התרחש מעט אחרי חצות בלילה שבין שבת לראשון, אז הצעיר עשה את דרכו מחברו באחד מישובי השרון לביתו שבפתח תקוה. "רציתי לפנות שמאלה במורשה ולפני נסע רכב אחר. ואז, בשלב כלשהו הגיע רכב נוסף מאחורי שנצמד אליי והבהב לי במשך שניות ארוכות לאחר שככל הנראה לא הייתה לו סבלנות לחכות", משחזר הצעיר.
ומה קרה בהמשך?
"קצת לפני הפניה שמאלה במורשה לכיוון פתח תקוה, שמעתי צפירה שלו מכיוון צד ימין וראיתי שהוא מחזיק אלה ביד. המשכתי בדרכי, ואז הוא פרסס תוך כדי שהוא נוסע נגד כיוון התנועה, חסם לי את הדרך ויצא לכיווני עם האלה".

כך תועד האירוע במצלמת הרכב:


התקיפה בכביש
(צילום: פרטי)


מה עובר לך בראש באותו רגע?
"אמנם זרם לי אדרנלין בגוף אבל לא עבר לי פחד בראש. לא חשבתי על עצמי אלא על הרכב. חשבתי שאם לא אצא ממנו הוא יוכל לגרום גם לו נזק, לכן העדפתי לצאת אליו ולנסות להרגיע אותו. יצאתי עם ידיים פתוחות ואמרתי לו 'תירגע'. בתגובה הוא נצמד אליי והתחלתי להדוף אותו ממני. בשלב כלשהו אמרתי 'כנס לרכב, בוא נמשיך כל אחד לדרכו', אבל הוא המשיך לדחוף אותי, אני הדפתי אותו שוב ולאחר זמן קצר הוא נכנס לאוטו ועזב את המקום בחזרה לכביש 4 תוך שהוא מבצע עבירת תנועה נוספת".
הגבת לו בדרך כלשהי בזמן הנסיעה?
"לא, אין לי למה גם. באתי מחבר ובסך הכל רציתי לחזור הביתה ולישון. אין לי אינטרס לריב עם אנשים ב-12:30 בלילה".
הגשת תלונה במשטרה?
"בהתחלה התלבטתי אם לעשות את זה, אבל אחרי שהתייעצתי עם עורך הדין צביקה פרקש, הבנתי שאם לא אגיש הוא יוכל לעשות את אותו הדבר גם למישהו אחר".

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר כי "התלונה הוגשה אתמול (יום ג') והיא נבדקת". בינתיים כאמור, על אף התיעוד ממצלמת הרכב טרם נעצר חשוד בתקיפה.
עו"ד צביקה זאבי פרקש, בא כוחו של המתלונן, מסר: "אנחנו עדים להתגברות של תופעת הבריונות בכביש כנגד נהגים שכל רצונם הוא להגיע הביתה בשלום. פאסיביות חברתית בכל הנוגע לעניין הבריונות בכביש גורמת להתגברות התופעה השלילית בחברה הישראלית, ואל לנו כחברה לגלות פאסיביות אלא לאזור אומץ ולהתלונן. מקומו של נהג בריון הוא מחוץ לכביש. אני מאמין שהמשטרה ורשויות האכיפה יבואו חשבון עם הנהג".