צה"ל פתח הלילה (שלישי) במבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה. במסגרת המבצע, חוסלו בכירי הג'יהאד האיסלאמי ונשמעים איומים לירי טילים לעומק המדינה.
2 צפייה בגלריה
מקלט בפתח תקוה שכונת יוספטל
מקלט בפתח תקוה שכונת יוספטל
מקלט בפתח תקוה שכונת יוספטל
(צילום ארכיון: אייל עצמון)
על פי הנחיות פיקוד העורף, נכון ליום שלישי בבוקר, ההגבלות על התקהלות במקומות עבודה, לימודים והתקהלויות הן רק עד 40 ק"מ מגבול הרצועה. עם זאת, בעיריית פתח תקוה נערכים גם למצב שבו ההנחיות יורחבו גם למרכז הארץ בהמשך.
בעיריית פתח תקוה נערכים לאפשרות של הסלמה נוספת במצב ולפתיחת מאות המקלטים הציבוריים בעיר בזמן מהיר. הצוותים מתודרכים ועוברים ריענון כדי להיות ערוכים לכל תרחיש.
בשלב זה מסגרות הלימודים מתקיימות היום כרגיל. מכיוון שמדובר בחופשת ל"ג בעומר, מדובר בעיקר על הצהרונים בבתי הספר וגני הילדים.

2 צפייה בגלריה
כיפת ברזל ממוקמת
כיפת ברזל ממוקמת
כיפת ברזל ממוקמת
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

בהמשך היום אמורה לצאת הודעה מסודרת של העירייה אודות ההיערכות לשעת חירום.
חשוב לציין כי זמן ההתראה מרגע הישמע אזעקה בפתח תקוה הוא דקה וחצי. בזמן זה יש להגיע למרחב מוגן - ממ"ד בדירות או מקלטים ציבוריים. אם אין ברשותך את הזמן להגיע למרחב המוגן רצוי להישאר בחדר המדרגות ולהמתין מספר דקות.
ראש העירייה רמי גרינברג, מסר הודעה מיוחדת לתושבים: "תושבים ותושבות יקרים, בשל המצב הביטחוני, הנחיתי את גורמי הביטחון בעירייה ואת כלל בעלי התפקידים בחירום, להיערך להמשך הסלמה אפשרית. התחלנו להיערך עם מוכנות של מרכז ההפעלה העירוני, המכלולים והרובעים בעיר, כמו כן ,כשירות מקלטים והיערכות לפתיחתם ומוכנות כלל בעלי התפקידים להפעלה מהירה.
"בשעה זו אין הנחיות מיוחדות לאזור המרכז, אנא הישמעו להנחיות פיקוד העורף והעירייה. זכרו, בעת אזעקה באזור פתח תקוה, עלינו להכנס למרחב מוגן תוך 90 שניות".