הדמעות לא עוצרות: הדר חושן, תושבת שכונת הדר גנים בת 28, בילתה עם חברותיה בפסטיבל המוזיקה ברעים אך שעות ספורות לאחר מכן, קצת לאחר תחילת המתקפה האכזרית באזור, נותק עימה הקשר. הלילה (בין שני לשלישי), התבשרו משפחתה וקרוביה כי זוהתה גופתה.
3 צפייה בגלריה
הדר חושן ולבנת לוי שעדיין נעדרת
הדר חושן ולבנת לוי שעדיין נעדרת
הדר חושן ולבנת לוי שעדיין נעדרת
(צילום: פרטי)
"יצאנו למסיבה חמש חברות וחזרנו שלוש", סיפרה בכאב מעין מנצור, חברתה של הדר ותושבת העיר גם כן, כשחברתן הטובה לבנת לוי עדיין נעדרת. "ב-6:30 בבוקר שבת כשהתחיל ירי הרקטות, חברה אחרת נכנסה לחרדה ואז הדר ולבנת שהיו יחסית בסדר אמרו שיילכו להביא את הרכב כדי שנצא משם. בשלב הזה התפצלנו והגענו למיגונית, שם הגיעה אלינו שמועה שיש מחבלים. בהתחלה חשבנו שאנשים הוזים, אבל מהר מאוד התחלנו לקבל עוד ועוד דיווחים כאלו והבנו שקורה משהו גדול.
"התקשרתי ללבנת, היא עדכנה שהן במיגונית אחרת במרחק של כמה דקות מאיתנו ואמרה שהיא בטוחה שהצבא יגיע וישמור עלינו. בהמשך הצטרפנו אני ועוד שתי חברות לזוג שיצא עם רכב וכשפגשנו שוטרים הם הנחו אותנו להמשיך לבית קמה ומשם לכביש 6. בדרך ראינו רכב לבן ובו אנשים עם נשקים שלופים ורצינו לחזור כי לא ידענו אם הם מחבלים או ישראלים אבל כשהם אמרו אנחנו יהודים פשוט נסענו משם. ניסיתי להתקשר ללבנת וראיתי שהיא כבר לא עונה. הקשר איתן נותק ב-07:50".

3 צפייה בגלריה
הדר חושן
הדר חושן
הדר חושן
(צילום: פרטי)

מעין מציינת כי מאז היא וחבריה פעלו כדי לאתר את לבנת והדר אך ללא הצלחה, עד שהלילה התקבלה הבשורה הנוראה: "כל השבוע אנחנו הולכים לכל מקום אפשרי, שייתן טיפת מידע אבל אף אחד לא מעדכן אותנו. עברנו 10 ימים של סיוטים ועדיין עוברות. לא ידענו מה איתן, לא מהממשלה, לא מהמשטרה, עשינו את כל הדברים שאפשר כדי להשיג מידע ולא הצלחנו. ראינו המון סרטונים בטלגרם ובהמשך הבנו שהמיגונית שבהן הן שהו הופצצה. ידענו שהן כנראה לא שרדו אבל קיווינו שהן ברחו והסתתרו איפשהו.
"זה היה שבוע מאתגר, לראות את האמהות בוכות ונקרעות. זה הזוי שאנחנו אלו שצריכות להסביר את המצב בתור אלו שעברו את הטראומה. סיוט שלא נתפס. יש לי הרבה אשמה שהן לא באו איתנו. הן אמרו ניפגש אחר כך וזה לא קרה".
על הדר, בוגרת אולפנית ישורון שעבדה לאחרונה בחברת ענן בתחום המחשוב, אמרה מעין: "ילדה טובה, שמחה, מלאת אנרגיה, אהבה את החיים, אהבה להנות, תמיד עם חיוך, תמיד חיובית. לא להאמין שזו המציאות. אני לא יודעת איך עוברים את הימים האלו. עוד לא הגענו למצב של לטפל בעצמנו אחרי מה שעברנו שם".
חברה נוספת של הדר תבה ברשת החברתית: "חברת ילדות יקרה, לא נשכח את העיניים המאירות שלך והחיוך הענק. לא נתפס".

3 צפייה בגלריה
הדר חושן
הדר חושן
הדר חושן
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

קראו גם:

ראש העירייה, רמי גרינברג כתב: "משתתפים בצערם הכבד של משפחת חושן על מותה של בתם הדר חושן בת 28 שנרצחה בקרבות בדרום. הדר ומשפחתה תושבי העיר משכונת הדר גנים. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ונלווה אותם בכל שיידרש".
הלווייתה של הדר נערכה היום (שלישי) בשעה 14:30 בבית העלמין ירקון.
יהי זכרה ברוך.