טענה: עובד כבן 17 באחד מסניפי רשת המבורגרים בפתח תקוה, הטריד לכאורה בשבוע שעבר עובדת אחרת כבת 16 כשקרא לה לשבת עליו תוך שהוא מסמן לכיוון מפשעתו. העובד זומן לשימוע ופוטר הבוקר מהרשת.
1 צפייה בגלריה
הטרדה מינית
הטרדה מינית
הטרדה מינית
(צילום המחשה: Shutterstock)
האירוע הנטען אירע ביום רביעי שעבר. תושבת העיר שמתגוררת בסמוך לאותו סניף הגיעה אליו עם ביתה הקטנה ושם לדבריה חזתה במקרה המכוער.
"ישבנו בשולחן הראשון וראינו את כל ההתנהלות, שהייתה פשוט מזעזעת", טוענת הלקוחה.
"מלבד העובדה שהסניף היה מלוכלך, שהו שם מספר עובדים כשאף אחד מהם לא עבד מלבד אותה נערה ואולי עוד עובד מטבח שהוציא הזמנות. ישבו שם חבר'ה שהם חלק מהמסעדה ועשו כרצונם- צעקו בקולי קולות, צחקו, יצאו ,חזרו, והיא פרפרה שם והייתה עם דמעות בעיניים. ואז אחד החבר'ה שישב שם אמר לה "בואי תשבי עלי אם את רוצה" תוך כדי שהוא מסמן על איזור המפשעה שלו".
מה עובר לך בראש כשאת שומעת את זה?
"חזרתי אחורה לדברים שנאמרו לי בסיטואציות האלו כשהייתי בגילה. אני לא חושבת שיש אישה אחת שלא חוותה הטרדה כלשהי כשהייתה נערה. העליתי בהמשך פוסט בנושא וזכיתי לתגובות בסגנון של 'מה את מתרגשת?' אבל הם היו לרוב של גברים כי אישה יודעת על מה אני מדברת, וכאמא על אחת כמה וכמה".
קראו גם:
כיצד פעלת באותו רגע?
"קודם כל, אני לא חושבת שמרוב הבלגן היא הבינה שהיא עברה הטרדה מינית כשאף אחד לא הסתכל אליה. ניגשתי לדלפק ושאלתי איפה אחראי משמרת ואז הגיע בחור ובטון תקיף אמר לי 'כן, מה הבעיה? '. עד שבא בן אדם שאמור להיות מבוגר אחראי שאני יכולה לספר לו מה קרה הוא מגיע בטון של 'מי את בכלל' ואז פתחתי את כל מה שהיה, והשיח הפך לצעקות. הבחורה החלה לבכות והלכה נסערת לכיוון השירותים. הלכתי אחריה והיא ישבה שם ובכתה.
"לא עזבתי את המקום מחשש שיתנכלו לה באותו רגע ונתתי לה את הטלפון שלי במידה ותרצה ליצור קשר. בהמשך, שלחתי הודעות לרשת ומנהל המסעדה חזר אליי ואמר 'אני מבין, אני מטפל בזה, הוא לא יעבוד שם יותר'. יום למחרת, התקשרה אליי ממונה על הטרדות מיניות ברשת ואמרה שהם רואים זאת בחומרה והם מטפלים בזה. חייבים לשים לב אבל שהטיפול לא יהיה נקודתי בלבד אלא צריך לדאוג לתנאים עבור כלל העובדים. צריך לחדד את הנהלים בחברה וגם שיהיה מישהו שישגיח על הילדים בסניף".
את חושבת שכל אחד היה פועל כמוך?
"אני לא חושבת, אבל אחת הסיבות שהעלתי את הפוסט היא כדי שאנשים יפקחו את העיניים ויסתכלו מה קורה סביבם. אל תפחדו להתערב, אמנם לא מחייב בצעקות, אלא מספיק לגשת לבחורה, לחבק אותו ולומר לה שזה לא תקין מה שקורה, ושהיא צריכה לבחור בין לעמוד על שלה לבין לעזוב את מקום העבודה. אני לא חושבת שבתור ילדה היא מבינה כמה זה לא בסדר מה שקרה.
"שאנחנו שולחים את הילדים למקום עבודה, אני רוצה לדעת שהם מגיעים למקום ששומר עליהם בטוחים, על אחת כמה וכמה בעניין הטרדות מיניות".
מרשת המזון נמסר בתגובה: "החברה טיפלה מיידית ובחומרה באירוע ברגע שהובא לידיעתה והעובד בן ה-17 זומן לשימוע כמתחייב ע"פ דין והבוקר הוא פוטר מעבודתו.
"החברה פועלת ותמשיך לפעול בנחישות וללא פשרות על מנת להבטיח סביבת עבודה בטוחה, מכבדת ונעימה לכל העובדות והעובדים".