תסכול בקרב תושבים בהדר גנים. הסיבה: שפת מדרכה בקטע רחוב מנחם בגין בשכונה שהיה צבוע לאורך שנים בשחור-לבן, נצבע לפני שבועות אחדים באדום-לבן. כתוצאה מכך חולקו דוחות חניה רבים, בסך 250 שקלים כל אחד, לתושבים אשר לא היו מודעים לתחילת אכיפה במקום בו הורגלו לחנות.
1 צפייה בגלריה
מדרכה אדום לבן רחוב מנחם בגין פתח תקוה
מדרכה אדום לבן רחוב מנחם בגין פתח תקוה
מדרכה אדום לבן רחוב מנחם בגין פתח תקוה
(צילום: באדיבות ירון קדושים)
מדובר במקטע מדרכה אשר סמוך למרכז המסחרי בו פועלים בין היתר מרפאת קופת חולים 'מכבי', ומרכול של רשת 'שוק מהדרין' מקבוצת יינות ביתן. לאורך שנים רבות, כאמור, נהגו באי המרכז לחנות את רכבם משני צידי הנתיב, כשצידו השמאלי שהינו חלק מאי התנועה ברחוב היה צבוע בשחור-לבן.
אלא שלפני מספר שבועות נצבעה שפת המדרכה השמאלית באדום לבן, ככל הנראה על מנת לאפשר נסיעה בטוחה בשני נתיבים. התושבים באזור ובאי המרכז טוענים כי לא קיבלו התרעה מראש על אכיפה במקום, וכי בשעות הלילה אין השינוי בולט לעין, מה שהביא לחלוקת קנסות רבים על ידי פקחי העירייה.
קראו גם:
"אין דרך להסכים עם אכיפה פתאומית, ברוטאלית וקשה אחרי 25 שנות הרגל לאין סוף אנשים", אומר פעיל הציבור ותושב האזור ירון קדושים. "במשך השנים בהן פעלתי לטובת הרחבת רחוב מנחם בגין , היה לי ברור שהנתיב הזה ייפתח. הנושא עלה בכל דיון שישבתי בו עד להרחבה בפועל שהחלה בשנת 2017. וזה על אף הצורך העצום בחניה באזור המרכז המסחרי.
"למרות זאת, יש דרך להתחיל אכיפה באמצעות מתן דוחות ולשנות סטטוס של מקום אחרי 25 שנה. אכיפה אלימה, ברוטאלית ופתאומית, בטח בתקופה שכל שקל חשוב לאנשים, היא לא אנושית ולא הגיונית! קשה לשים שלט מאיר עיניים? קשה לתת דוחות התראה להסתגלות? אני מקווה שכל הדוחות יבוטלו ויומרו באזהרה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "החניה בצמוד לאי תנועה במקום היוותה במשך שנים מפגע תנועתי אשר מנע נסיעה בנתיב הצמוד לאי תנועה, מה שגרר עומסי תנועה רבים באזור, בעיקר בשעות העומס.
"צביעת האי תנועה באדום לבן נעשתה לאחר שהוצבו במקום מספר שלטים המורים על אזור גרירה וקנס מוגדל. יודגש כי ראש העיר רמי גרינברג עם כניסתו לתפקיד פעל כדי להסדיר את האזור המדובר ולפתוח דרך נסיעה נוספת אחרי שנים שהפרוייקט היה תקוע.
"בנוסף, במסגרת שדרוג האזור, הוסדרו המדרכות במקום, הוצבו פרחי נוי והותקן דשא באי תנועה לטובת שיפור הנראות, חודשו הכבישים וכן נפתח בקומת המרתף של המרכול הסמוך חניה חינם לרווחת התושבים".