כעס בקרב הורי בית הספר אריק איינשטיין כלפי העירייה. הסיבה: שלטים שנתלו בתחומי מוסד החינוך המעודדים את הילדים להתחסן. לדברי ההורים, השילוט "מייצר לחץ חברתי שמקומו אינו בבית החינוך".
1 צפייה בגלריה
שלטים המעודדים חיסון ילדים בבית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
שלטים המעודדים חיסון ילדים בבית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
שלטים המעודדים חיסון ילדים בבית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
(צילום: באדיבות ההורים)
כאמור, בימים האחרונים הופתעו הורי בית הספר שבשכונת נווה גן לגלות כי בתוך תחומי מוסד החינוך נתלו שלטים מטעם העירייה המעודדים את הילדים להתחסן נגד נגיף הקורונה. במקום נמצאו שלטים הפונים לבנות כשעליהם נכתב "כדי שנמשיך בשגרת החיים גם אנחנו מתחסנות", וכן שלטים הפונים לבנים עם ניסוח תואם.
הורים רבים כעסו על הצעד בו נקטה העירייה ולכן נעשתה פניה מצידם למנהלת בית הספר בטענה כי "השילוט מייצר לחץ חברתי שמקומו אינו בבית החינוך, ובטח לא לעיני הילדים שאין להם באמת מעורבות או החלטה האם יתחסנו או לא". ההורים טוענים כי יש לחשוב על מיקום נכון לתליית השילוט כדי שזה "לא יבצע את האפקט ההפוך והבלתי נמנע בדמות הדרה חברתית של ילדים בגילאי בית ספר יסודי".
לדברי הורי בית הספר, בעקבות בקשתם, פנתה מנהלת בית הספר לראש העירייה בבקשה להסיר את השילוט, אך נענתה בשלילה בטענה כי מדובר בהנחיות של משרדי הממשלה.
קראו גם:
מטעם הנהגת הורי בית הספר נמסר: "תליית השלטים בכניסה לבית הספר הינה הצהרת כוונות להכנסת השיח לחברת הילדים, ללא תיווך הולם והסברה חינוכית. תלמידי בית החינוך בגילאי 6 -12 הינם ילדים צעירים, ללא מודעות מיטבית לטיעוני בעד ונגד והם נחשפים לנושא שאין להם היכולת להשפיע עליו, היות וזו החלטת ההורים בלבד.
"חשוב לציין שהתנגדות הנהגת ההורים והורי בית החינוך אינה קשורה להבעת עמדה בעד או נגד חיסון הילדים, כל משפחה תחליט בינה לבין עצמה ותחשוף את הילדים לנושא בהתאם להחלטתם האישית. ברגע שזה נכנס לכותלי בית הספר, לכיתות ולמסדרונות זה יוצר סיטואציות חברתיות לא פשוטות אשר קיימות ממילא אצל הילדים ומוקצנות בחטיבות ובתיכונים בעיר, במיוחד לאחר תקופת הקורונה בה הילדים לומדים מחדש לחוות ולייצר סיטואציות חברתיות תקינות.
"למיטב ידיעתנו לא יצאה הנחייה גורפת מטעם משרד החינוך לתליית השילוט וראש העיר בוחר להכניס את הנושא לתוך בתי הספר היסודיים עם לוגו עירוני. המייצר מצב שהוא בעייתי, שכן מבירורים שנערכו התברר שלא כל מוסדות החינוך בעיר תלו את המודעות ואנחנו סבורים שאת המשאב יש להפנות להורים ולא לייצר לחץ חברתי בקרב הילדים".
אב בבית הספר הוסיף: "ממתי ראש עירייה מחליט מה מבוצע בתוך בית ספר ודורס החלטת מנהלת? מה השלב הבא, הוא יכניס חיסונים למוסד החינוך ללא ידיעת ההורים? שלטי תעמולת בחירות? הבעיה הגדולה שהשילוט נתלה לעיני התלמידים בלבד ולא בגדר החיצונית".
תגובת עיריית פתח תקוה: "בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות ופיקוד העורף, התבקשו הרשויות המקומיות לקדם את נושא החיסונים בתוך בתי הספר, כפי שנעשה בכל הארץ. ככל שעולות טרוניות, יש להפנות אותן לגורמים הרלוונטיים. הנתונים הברורים שהועברו מצד משרד הבריאות שלשום, מראים כי 70% מהחולים בעיר הם מתחת לגיל 16, כאשר מתוכם הרוב נעים סביב גילי 8 - הגיל המעודכן למתן חיסונים.
"כמו כן, מבין כ-130 מאומתים בעיר, 87% אינם מחוסנים כלל או שהחיסון השני פג תוקפו. יעילות החיסונים אינה מוטלת בספק ועל כן אנחנו ממליצים לכל מי שטובת בריאות התלמידים לנגד עיניו לפעול כדי לשכנע את הזכאים לחיסון לעשות זאת בהקדם".