חוזרים למלחמות השבת? קרוב ל-20 מבכירי הרבנים בפתח תקוה, ביניהם רבה הראשי של העיר, הרב מיכה הלוי, חתמו על "קול קורא לחיזוק שמירת השבת בעירנו", במחאה על התנהלות העירייה בעקבות עצירת צופרי השבת בחמש השנים האחרונות ופתיחת עסקים בסופי השבוע.
3 צפייה בגלריה
(הרב מיכה הלוי. צילום: גיל לרנר)
במקביל, בצעד שמעורר תהיה, פורסמה מודעה בה נראה הרב הלוי מצולם עם נציגי הציונות הדתית מסיעת התחדשות שקיבלו את ברכתו. מי שיצא נגד המכתב בפומבי, הוא חבר סיעתו של גרינברג, רועי פן שהודיע כי "התחדשות" תפעל להפעלת מיזם התחבורה הציבורית בשבתות- "נעים בסופש".
בכרזה שפורסמה על ידי הרבנים נכתב כי "זה כחמש שנים שקול שופר השבת דמם, צופרי השבת בזמירות שבת וקול התקיעה נעצרים.זמן הדלקת נרות בשילוט באותיות גדולות בכניסות לעירנו, אשר היה שנים רבות, נעקר ממקומו בשנים האחרונות. עסקי מזון, מרכולים ומסעדות, נפתחו בשנים האחרונות ברחבי העיר וגם במרכז העיר באזורי מגורים.

3 צפייה בגלריה
מכתב הרבנים
מכתב הרבנים
מכתב הרבנים
(צילום: פרטי)

"...עירנו פתח תקוה אשר יסדוה אנשי ירושלים, וברוחו האיתנה של המרא דאתרא הקודם הגאון ר' ברוך שמעון סלומון זצ"ל- הרים את הציבור כולו לעמוד לכל תהיה פירצה בקדושת השבת. נקראים כולנו להמשיך במורשת עירנו הקדושה בשמירת השבת ולהחזיר את תודעת השבת ושמירתה כפי שהיה בעבר".
על המכתב כאמור, חתומים רבנים רבים ובעלי שם בעיר, בראשם הרב הראשי מיכה הלוי ולצידו בין היתר הרב מאיר אלול, הרב משה פינטו, הרב אברהם חפוטא, הרב ששון כהן, הרב דוד סלומון, הרב שלמה גוטפריד ועוד.
מנגד כאמור, במודעה שנתונה לפרשנות, צולם הרב מיכה הלוי לצד שלושה נציגי הציונות הדתית ברשימת התחדשות של רמי גרינברג - אלישיב עמיצור, מוישי פרידמן ורן פינקלשטיין שקיבלו את ברכתו. גורמים עירוניים מפרשים זאת כצעד שסותר את הביקורת שמותח הרב על התנהלות העירייה בראשות יו"ר הסיעה, רמי גרינברג.

קראו גם:

פנינו ללשכתו של הרב הלוי, ושם מסרו כי: "הרב מתוקף תפקידו כרב עיר וכחלק מתפיסתו הממלכתית נמצא בקשר חם ומכבד עם כל נבחרי הציבור בעיר ודלתו תמיד פתוחה לכל תושבי העיר המבקשים לקבל את ברכתו או להתייעץ עמו, ללא הבדל של דעה והשקפת עולם. הרב נמנע באופן עקרוני מלהביע תמיכה פוליטית ומקפיד למקד את דבריו והתבטאויותיו בסוגיות עקרוניות הנוגעות לתפקידו כרב העיר".

3 צפייה בגלריה
רועי פן
רועי פן
רועי פן
(צילום: פרטי)

מי שאינו מסכים עם העמדות של הרב הלוי ושותפיו לכרזת המחאה הוא חבר המועצה ומקום 7 בסיעת התחדשות בבחירות הקרובות, רועי פן, שכתב ברשת החברתית: "אל תיפלו בפח. נמשיך בעשייה למען כל העיר ובעיקר עבור הציבור הליברלי. כי אתם - זה גם אנחנו. וכן, נפעל למען הפעלת 'נעים בסופ"ש' גם בפתח תקוה, והפעלה של פוד טראק בפארק הגדול גם בסופ"שים (רוצים רגע לראות שהפוד טראק שהתחיל לעבוד בימי חול בכלל מצליח)".
פן הפתיע רבים עם הדברים שכתב שכן לאורך השנים האחרונות בהן החלו לפעול מיזמים שונים לתחבורה ציבורית בשבת, ביניהם נעים בסופש, נמנעה עיריית פתח תקוה מלהצטרף אליהם והעדיפה לשמור על הסטטוס קוו הקיים בעיר.