ציפיות גבוהות: עיריית פתח תקוה הודיע יום (ד') כי היא מקדמת תכנית שאפתנית לפיתוח העיר על סך 3.5 מיליארד שקל. כל הפרטים.
2 צפייה בגלריה
יותר נתיבי אופניים
יותר נתיבי אופניים
יותר נתיבי אופניים
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

במסגרת תכנון העיר, ראש העיר רמי גרינברג מקדם את תכנית החומש לקידום ופיתוח העיר. מדובר בתכנית המכילה מאות פרוייקטים, בעיקר בתחום הבינוי והפיתוח, המתוכננים לחמש השנים הקרובות.
התכנית מבוססת על תב"רים (תקציב בלתי שוטף) שיעמוד על סך כ-3.5 מיליארד שקל. זאת בנוסף לתקציב העירייה השוטף לשנת 2024 שיעמוד על 2,523,753 שקל ויציג עלייה של כ-130 מיליון שקל בהשקעות לתושב לעומת 2023.

2 צפייה בגלריה
רמי גרינברג - תמונת פייסבוק מעודכנת
רמי גרינברג - תמונת פייסבוק מעודכנת
רמי גרינברג
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

ראש העיר רמי גרינברג מסביר: "כחלק מהתכנון האסטרטגי להמשך פיתוח וחידוש העיר, אנחנו מקדמים תכנית כוללת אשר לוקחת בחשבון את מכלול המרכיבים הציבוריים הדרושים כדי לתמוך בהמשך פיתוח העיר וההתחדשות העירונית, לצד שדרוג כלל התשתיות הציבוריות, לרבות השקעה אדירה בפרוייקטים תנועתיים ויצירת דרכים חדשות, שדרוג מערך התחב"צ וקידום תחבורת ההמונים עם 2 קווי מטרו, רכבות קלות ותחנת הרכבת "פתח תקווה דרום", תחנה מרכזית חדשה, מסופי אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד.
"בנוסף, אנו שמים דגש על הפיתוח הסביבתי, הקמת פארקים חדשים והמשך הקמת הפארק המטרופוליני בירקון. מאות מיליוני שקלים יופנו לטובת פיתוח מוסדות חינוך חדשים ומיגון ושדרוג המוסדות הוותיקים, תוך הוספה של מעונות יום חדשים, גנים ובתי ספר. אנו נמשיך לקדם את העיר תוך ראייה קדימה השמה דגש על כלל הצרכים בהווה, ואלו הצפויים בעתיד".

עיקרי התכנית:


המהפכה הגדולה ביותר שגרינברג מתכנן היא תחבורתית, והיא כוללת הרבה יותר נתיבי תחבורה ציבורית ושיפור הקישוריות של נתיבים מרכזיים בעיר. בין היתר:

  • 240 מיליון שקל לטובת ביצוע נתיבי תחבורה ציבורית.
  • 21 מיליון שקל לטובת ביצוע הפרדה מפלסית בדרך אם המושבות – זבולון המר.
  • 87 מיליון שקל לטובת ביצוע רמפת אם המושבות צפונה לכביש 4 והפרדה מפלסית ברחוב היצירה.
  • 31 מיליון לטובת הרחבת גשר אם המושבות מעל כביש 4.
  • 40 מיליון שקל לטובת ביצוע הפרדה מפלסית בצומת ז'בוטינסקי – דיין – רבין.
  • 87 מיליון שקל לטובת ביצוע הפרדה מפלסית והסדרת התנועה בצומת סגולה.
  • 20 מיליון שקל לטובת הקמת שבילי אופניים.
  • 104 מיליון שקל לטובת הוספת חיבור מזרחי לכביש 444.
  • 51.5 מיליון שקל עבור תכנון וביצוע כביש עוקף עמישב - הדר גנים.
  • 106 מיליון שקל לטובת שדרוג מחלף עמישב - הדר גנים ויצירת קישוריות לתחנת הרכבת החדשה שתוקם בקרוב "פתח תקווה דרום".
  • 122 מיליון שקל לטובת תכנון ובצוע כביש עוקף 40 אשר ייתן מענה תנועה נוסף לשכונת נוף ירקון.
  • 30 מיליון שקל לטובת שדרוג צומת סירקין.
  • 117 מיליון שקל לטובת המשך שדרוג כביש 40 הקיים.

מעבר לכך, גרינברג מתכנן גם "מתיחת פנים" כללית לעיר, בעיקר בשכונות הוותיקות וברחובות. כך זה מתוכנן:

  • 22.3 מיליון שקל לטובת המשך תכנון העיר וקידום ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות.
  • 40.1 מיליון שקל לשדרוג התשתיות ברחבי העיר.
  • 62.9 מיליון שקל לשיקום המדרכות והכבישים ברחבי העיר ובשכונות הוותיקות בפרט.
  • 102.1 מיליון שקל לשדרוג תאורת הרחוב והטמנת תשתיות.
  • 21.1 מיליון שקל לטובת שדרוג מתקני הרחוב.
  • 68 מיליון שקל לשדרוג מערכת התיעול באזורים שונים בעיר ושדרוג מובילי ניקוז למניעת הצפות.
  • 40 מיליון שקל לטובת ביצוע פרוייקטים בתחום ההנגשה.
  • 75.2 מיליון שקל לטובת הקמת גנים ציבוריים חדשים ושדרוג הגינות והפארקים הקיימים.
  • 43.9 מיליון שקל לטובת עבודות פיתוח ושדרוג במרחב הציבורי.
  • 71 מיליון שקל לטובת פרוייקטים תנועתיים ושיפור הבטיחות בדרכים, לרבות ביצוע כבישים חדשים ואספלט שקט.
  • 100 מיליון שקל לטובת ביצוע הסדרות תנועתיות, שיפור המרחב התנועתי ושדה הראייה עבור הנהגים, שדרוג צמתים ועוד.

ויש גם תכנונים לשידרוג תרבות הפנאי של הפתח תקוואים (או המבקרים בעיר), למשל:

  • 10.1 מיליון שקל לטובת ביצוע טיילת חדשה בסמוך לנחל הירקון מכפר הבפטיסטים ועד כביש 4.
  • 50 מיליון שקל לטובת הסדרת נחל מזור והקמת טיילת חדשה.
  • 13.5 מיליון שקל לטובת פיתוח מתחם ספורט ונופש שיתפרס על פני 80 דונם.
  • 21 מיליון שקל לטובת שיקום הר הפסולת והקמת פארק לרווחת הציבור.
  • 37 מיליון שקל לטובת הסדרת שבילי בין מרכז העיר לפארק המטרופוליני בירקון.
  • 37 מיליון שקל לטובת שיקום והסדרת נחל שילה והנגשתו לציבור.

בנוסף, התכנית כוללת מאות מיליוני שקלים עבור מספר פרוייקטים משמעותיים: פארק גאון הירקון כחלק מקידום הפארק המטרופוליני שיתפרס על פני 10,000 דונם, הקמת מסופים ושדרוג מערך התחבורה הציבורית, הקמת מוסדות חינוך, בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום חדשים ברחבי העיר, הקמת קרית הספורט פ"ת, הקמת קאנטרי עירוני בצפון העיר ועוד ועוד.

קראו גם:

מה הסיכויים של כל סעיפי התוכנית להתממש? במדינה כמו שלנו קשה לנבא אפילו חודש אחד קדימה, אבל אין ספק שגרינברג מציג כאן "מפת דרכים" מעניינת לפיתוח פתח תקוה כמטרופולין מודרני. עכשיו נותר רק לראות מה מתוך כל זה ייצא לפועל.