צה"ל התיר הבוקר (יום ד') לפרסום כי סמל עירא יאיר גיספן, בן 19 מפתח תקוה, נהרג במבצע המתנהל ברפיח. הוא ההרוג הראשון של המבצע הזה.
1 צפייה בגלריה
סמל עירא יאיר גיספן ז"ל
סמל עירא יאיר גיספן ז"ל
סמל עירא יאיר גיספן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

סמל עירא יאיר גיספן ז"ל היה לוחם בגדוד 75 עוצבת "סער מגולן" (7) ונפל במהלך קרב שהיה בסוף השבוע באזור רפיח שברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו בפתח תקוה.
בתקרית האש הקשה שבה נהרג נפצעו גם שלושה חיילים נוספים.
ראש העירייה רמי גרינברג כתב הבוקר בעקבות היוודע הידיעה: "אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה, ונלווה אותה ככל שיידרש".

קראו גם:

עמית, אביו של עירא שיתף היום בחשבון ה X שלו: "חרב עלי עולמי. הבן היפה, החכם, הגיבור והאמיץ שלי נפל בקרבות בעזה. עירא יפה שלי, כמה אני אוהב אותך רק אלוהים יודע. לא יודע איך אמשיך בלעדיך, ילד יפה ואהוב שלי, תמשיך לשמור עלינו, אוהב אותך הכי בעולם".
שי עמית, מחנכו של עירא לשעבר בכיתת הנדסת תוכנה בתיכון ברנר סיפר: "אי-אפשר להגיד את השם של עירא בלי להגניב איזה חיוך. הוא היה הדבק של הכיתה, ילד שובה לב. הוא היה מלא ברוח שטות חיובית כזו, אי-אפשר היה באמת לכעוס עליו. מאוד אהוב ואהוד על חבריו, רצה ושאף להיות לוחם , ונלחם על זה גם. הוא דווקא רצה ללכת להיות לוחם, אפילו שהוא היה מאוד חכם ובעל יכולות מצוינות. אני זוכר אירוע אחד שהגעתי לכיתה בהפסקה וראיתי אותו עושה מעשה מסוכן, ואז כשלקחתי אותו לבירור הוא פשוט אמר לי 'שי, אבל מה אתה רוצה? משעמם לי', בכזה מן חיוך. אתה עושה את עצמך כועס עליו, אבל אתה יודע שבפנים אתה מחכה שהוא יצא כדי להתגלגל מצחוק".
לקראת הלוויתו של עירא, בשכונת מגוריו שעריה קוראים לציבור להגיע לרחוב יונה 58 בשעה 14:30 עם דגלי ישראל ולכבד אותו בדרכו האחרונה.
סמל עירא יאיר גיספן ז"ל יובא למנוחות בשעה 4 אחר הצהריים בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בעיר.
יהי זכרו ברוך.