"נטען בפני הבוס שלי שטוב יעשה אם ייפטר ממני כי אני מכינה את עצמי לתפקיד פוליטי. מכיוון שלא נענה הוא ניסה לשכנעו שאפסיק את פעילות הרווחה בפתח־תקוה בטענה שאני צוברת כוח פוליטי", אומרת השבוע דפנה ברוורמן, אשתו של ראש העירייה לשעבר איציק ברוורמן. לטענתה, גורם פוליטי בפתח־תקוה שמקורב לראש העירייה רמי גרינברג מנסה לפגוע בפרנסתה ובפעילותה בארגון "שינובר גרופ" שהיא מועסקת בו.
1 צפייה בגלריה
דפנה ברוורמן
דפנה ברוורמן
דפנה ברוורמן
(צילום: ריאן)
אף שבעלה סיים את כהונתו לפני שנתיים בקירוב, לברוורמן עדיין יש יריבים בעיר, בעיקר כאלה שמזוהים היום עם תומכיו של גרינברג. "אני לא יכולה להבין התנהגות כזאת בשום צורה, זאת ממש בריונות", היא אומרת.
הגורם הפוליטי שלעיל מכחיש שנושא העסקתה של ברוורמן עלה באותה שיחה וטוען כי היא עסקה בעיקר באפשרות לקיום מיזמים בעיר.

לבחור צד

בתקופת כהונתו של בעלה נחשבה ברוורמן לאישה החזקה בעיר ולאחר סיום תפקידו חשבה על דרך חדשה. בסופו של דבר היא הגיעה לתפקיד מנהלת מחלקת הפילנתרופיה ב"שינובר גרופ", שעוסקת בנושאי רווחה ברחבי הארץ – החל במתן סיוע לנערות במצוקה, דרך חלוקת מזון לנזקקים ועד הגשמת חלומות וחלוקת מתנות לילדים חולים.
לדבריה, למרות היותה עסוקה בפעילות במגזר הפרטי, הרחק מהעין הציבורית, יריבים פוליטיים מהעבר ניסו לגרום לפיטוריה. "בחודשים האחרונים הגיעו פניות לבוס שלי מר יוסי שינובר דרך מקורב מאוד לראש העירייה", היא אומרת.
כיצד זה בא לידי ביטוי?
"מר שינובר הוזמן לפגישה על ידי מכר משותף שלו ושל אותו אדם. בפגישה נאמר לו שעליו לבחור צד. מכיוון שהם לא קיבלו את מבוקשם הם דרשו ממנו שאפסיק את פעילות הרווחה בפתח־תקוה. מר שינובר ניסה להסביר להם שאני לא מבצעת פעילות פוליטית אלא פעילות רווחה עם עשרות רשויות בכל הארץ".
איך הגבת לפניות האלה?
"קודם כול אני מצדיעה למר שינובר על התמיכה. חששתי מאוד למי שעובדת איתי – היא חד־הורית ואם אני הולכת גם היא הולכת. זאת פרנסה של אנשים. אנחנו עוסקים ברווחה בכל הארץ, עובדים עם רשויות רבות ונותנים מענה לכל סוגי האוכלוסיות".
מתי התחלתם לעבוד בפתח־תקוה?
"לפני שנה וחצי בערך פנו אלינו מהרווחה. בכל יום חמישי אנחנו מחלקים מזון מבושל לעשרות משפחות שהגיעו דרך פניות מהרווחה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה גם עם בית החולים שניידר, עם מועדוניות לנערות במצוקה ועם בתי ספר. לרווחה כאן אין פתרון לכולם וזה הגיוני, ובשביל זה נועדו הארגונים האלה. אני גרה כאן, אנשים מכירים אותי ופונים אליי. מה הבעיה שאעזור ל'עניי עירך'? אני לא יודעת מה עובר לאותם גורמים בראש. לומר 'לא לעבוד בעיר פתח־תקוה' זה אומר שהתושבים לא מעניינים אותם".
איך הפנייה לבוס שלך השפיעה על פעילותך?
"לדוגמה, אנחנו עושים עכשיו פעילות של 'תודה דוקטור' ובמסגרתה אנחנו מחלקים מתנות לרופאים במחלקות הקורונה בכל הארץ. אני חושבת פעמיים אם לפנות לבתי החולים – בילינסון, השרון, שניידר או גהה – מחשש שמישהו ירצה להזיק להם. אני אישית לא מפחדת מכלום, ולשמחתי, יוסי שינובר הוא הבוס שלי.
"הגענו למצב שאנשים מעיריית פתח־תקוה פונים לקבל עזרה ואני עונה להם, 'אעזור בכיף ואעשה את מה שצריך לעשות, אבל אם ייוודע שזה קשור אליי ייתכן שאתם מסתכנים'. חשוב לי לציין שאני מוכנה לעבוד עם כל ראש עירייה, גם עם רמי גרינברג, לטובת התושבים".
ברוורמן מדגישה כי "שום דבר לא יעצור אותי. אם יש מישהו שמבקש משהו שקשור לרווחה, אנסה לתפוס את הכוכבים בשביל לעזור לו ולא מעניין אותי אם זה בפתח־תקוה, ברחובות או בכל מקום אחר, וכך הייתי כל חיי".
בתור אשת ראש עירייה לשעבר מה את חושבת על הניסיון לפגוע בפרנסתך?
"אני לא יכולה להבין התנהגות כזאת בשום צורה. זאת הרגשה של בריונות, שמישהו לא רואה את התמונה המלאה. מדובר בארגון שעומד מאחורי הפעילות, לא אני אישית. זה מה שמעסיק את אותם אנשים בזמן שהמצב הכלכלי קשה?"
קראו גם:

"מעשה לא ראוי"

"צריך להבין שדפנה היא אדם ארצי ו־90 אחוזים מהפעילות שלה נעשית מחוץ לפתח־תקוה", אומר בכיר ב"שינובר גרופ". "כשהתחלנו לעבוד איתה ידענו שהפעילות בפתח־תקוה עלולה להיות רגישה בגלל כל מיני יריבויות מהעבר, ולכן סיכמנו שכל פעילות בעיר תהיה מבוקרת עד הרזולוציות הנמוכות ביותר.
"בכל הארץ נותנים דין וחשבון, על אחת כמה וכמה בפתח־תקוה, כדי שלא תהיה העדפה לאדם כלשהו, אז לבוא ולהאשים את דפנה בפעילות פוליטית? זה דבר איום ונורא. כל זה קורה כשבמקביל פונים אלינו מרשויות הרווחה בעיריית פתח־תקוה לקבלת עזרה, ואנחנו כמובן מסייעים".
לדבריו, הוויתור על ברוורמן יפגע ברמת הפעילות. "דפנה הביאה לחברה עשרות מיזמים חדשים והם מבוצעים בהצלחה בכל רחבי הארץ", הוא מוסיף. "אם המטרה שלנו היא להקים עוד מיזמים, למה מישהו רוצה לעצור את זה? אני לא מבין את הראש".
גורם נוסף שמקורב לשינובר ציין כי "יוסי לא גר בפתח־תקוה, הוא לא מכיר את הפוליטיקה בעיר והיא לא מעניינת אותו. כל מה שעומד לנגד עיניו הוא הרחבת הפעילות בכל רחבי הארץ וגם בפתח־תקוה, והעיר צריכה ליהנות ממנה. העובדה שניסו לגרום לפיטוריה של דפנה בגלל הפעילות שלה זה מעשה לא ראוי. מלבד זאת שמנסים לקחת פרנסה של אדם יש לכם תפקיד והוא לדאוג לתושבים. היא הביאה עשרות מיזמים חדשים שלא היו. תעריכו אותה על זה".
לדעתך פיטוריה לא היו על הפרק?
"יוסי אדם שלא יפטר שום עובד מקצועי מסיבות שאינן ענייניות. החברה מנוהלת בצורה מקצועית ובהייררכייה מסודרת. אחרי הפגישה דפנה עודכנה ונאמר לה שהיא יכולה להיות רגועה. הניסיונות מצד אותם גורמים פסקו בינתיים לאחר שהבינו שיוסי עומד על עקרונותיו ותקיף מאוד בעניין".
מהגורם הפוליטי נמסר בתגובה: "מי שביקש את הפגישה היה מר שינובר באמצעות צד שלישי. מר שינובר ביקש ממני לבדוק אפשרות לארגן פגישה עם ראש העירייה רמי גרינברג לטובת מיזמים של העמותות שלו בעיר פתח־תקוה. דפנה ברוורמן עלתה בשיחה מצידו של מר שינובר. הנ"ל התרברב על ההסכם שיש לו איתה שלפיו אין לה נגיעה במסגרת העסקתה לעיר פתח־תקוה. לא עלתה בשיחה בקשה או דרישה הנוגעת לגברת ברוורמן".
מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "ראש העירייה עוסק אך ורק לרווחת התושבים ולמען המשך צמיחתה של העיר. הדברים ניכרים בשטח והתושבים מברכים על כך. על אף שלא מופנית כל טענה ישירה כלפי ראש העירייה, הרינו להבהיר כי כל ניסיון לרמוז על התערבותו בעבודתה של הגברת ברוורמן דרך 'מקורבים' הוא קשקוש מוחלט שאין לו אחיזה במציאות. המקורבים של ראש העירייה הם התושבים שלמענם הוא פועל וייתכן כי עובדה זו מוציאה משלוותם את הגורמים השייכים לנחלת העבר".