מקצרים להם את הדרך: בעיר גני תקווה גרים כיום כ-25,600 תושבים, כשהרוב המוחלט מתושבי העיר עובד מחוץ לעיר ברחבי גוש דן בערים כמו תל אביב, פתח תקווה, רמת גן וערים נוספות. גני תקווה מוגדרת כ-'רשות כלואה' שהכניסות והיציאות מהעיר כוללות מעבר ברשות גובלת, בטרם היציאה אל כביש מהיר בינעירוני. עובדה זו מגבירה את הפקקים מהם סובלים התושבים ביציאתם בבוקר אל מקום העבודה.
2 צפייה בגלריה
הסעה בגני תקווה
הסעה בגני תקווה
הסעה בגני תקווה
(צילום: דוברות עיריית גני תקווה)

בכדי להיאבק בפקקים, עיריית גני תקווה יצאה לדרך בחודש ספטמבר האחרון במיזם Ganey Tikbus האוסף את התושבים משכונות העיר אל הרכבת הקלה. המיזם נערך ביוזמת ראש העיר ליזי דלריצ'ה ומטרתו לספק מענה תחבורתי מהיר לתושבי העיר. בסקר שנערך ברשות, נמצא שכ-50% מהתושבים עובדים על תוואי הרכבת הקלה והם יכולים לוותר על השימוש ברכבים הפרטיים.
באחת מבדיקות הרשות נבחנה הנסיעה לעיר תל אביב הכוללת איסוף מהשכונה אל תחנת רכבת השחם בפ"ת ומשמה אל תחנות הרק"ל בתל אביב. הזמן הממוצע שלקח לתושב להגיע מביתו אל מקום העבודה היה 45 דקות בממוצע, לעומת נסיעה ברכב פרטי שהיית לוקחת 60 דק' או נסיעה באוטובוס ישיר מהעיר שהייתה לוקחת 70 דקות. אל זמן הנסיעה יש להוסיף את חיפוש החנייה המייגע ברחבי גוש דן הלוקח בממוצע כ-15 דק' לפחות. הפיילוט הוכתר בהצלחה ונציגי העירייה הציגו למשרד התחבורה כי המיזם יכול להוביל לחיסכון של עד 3 וחצי שעות בשבוע. למעלה מ-1,100 תושבים ויתרו על הרכבים ונסעו באופן קבוע עם ההסעות וחסכו גם את זמני חיפוש החניה המייגעים ברחבי גוש דן.
משרד התחבורה החליט לאמץ ולתקצב את מערך השאטלים של עיריית גני תקווה. חברת ההיסעים מטרופולין תקצה את קו 75 שיפעל החל מה-09.06 החל מ-6:00 בבוקר ועד ל-21:00 בערב. ההסעה בשכונות תיעשה ב-8 תחנות שונות בעיר וביניהם: בניין העירייה, רחוב העמקים, רחוב הרמה, דרך הים מזרח, דרך ההדרים, דרך הים מרכז ודרך המשי צפון. בתשלום על הנסיעה ב-קו 75, התושבים יכולים לעלות לרכבת תוך 90 דקות ללא עלות נוספת. הפיילוט יחל לעבוד בקביעות החל מה-09.06.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנו ממשיכים לשפר את שירות התחבורה הציבורית עבור הנוסעים והפעם בגני תקווה והסביבה. יש לנו חשיבות עליונה בשיפור והרחבת מערך התחבורה הציבורית בכלל רחבי הארת. נמשיך לפעול להגדלת תדירות הקווים, הוספת מסלולים חדשים ושיפור הנגישות והנוחות עבור התושבים. שיתוף פעולה הדוק עם רשויות מקומיות ושמיעת צרכי הציבור יובילו לתחבורה ציבורית איכותית ויעילה עבור כולם".

2 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס
נהג אוטובוס
נהג אוטובוס
(צילום המחשה: canva)

קראו גם:

ראש עיריית גני תקווה וסגנית יו"ר מרכז השלטון המקומי, ליזי דלריצ'ה: "אני מברכת את משרד התחבורה שהחליט לאמץ את היוזמה שלנו ולהרחיב את פעילות מיזם Ganey tikbus. זו בשורה תחבורתית ענקית לתושבי העיר ולכלל תושבי בקעת אונו שייהנו מהורדה של מאות רכבים מהכביש והקלה בעומסי התנועה. התושבים ייהנו משירות תחבורתי מהיר ויעיל מתחת לבית ויגיע ישירות אל תחנת הרכבת הקלה ומשמה אל מקומות העבודה. אנו נכנסים אל עידן חדש בו התושבים ייפרדו מהרכבים הפרטיים וייהנו מנסיעה נוחה ומהירה לעבודה, ללא עמידה בפקקים".
מנכ"ל משרד התחבורה ובטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בהמשך למדיניותה של השרה רגב, במשרד התחבורה אנו משקיעים מאמצים רבים רבים כדי לקדם ולשפר את מערך התחבורה הציבורית ברחבי הארץ ובפרט בערים גדולות כמו גני תקווה. חשוב לנו לשמוע מהרשויות המקומיות את הצרכים המיוחדים של התושבים ולהתאים את השירותים בהתאם. מטרתנו היא להנגיש תחבורה ציבורית תחבורה ציבורית נוחה, יעילה ובטוחה לכלל האוכלוסייה, תוך הקפדה על לוחות זמנים וצמצום זמני הנסיעה. אנו ממשיכים לפעול במטרה לשפר ולהרחיב את מערך האוטובוסים, הרכבות והתחבורה המשלימה בגני תקווה ולספק חלופה אמיתית לנסיעה ברכב הפרטי".