מקרה מזעזע בגן עירייה בפתח תקוה: ילדה כבת שלוש וחצי הושארה דקות ארוכות עם צרכים על בגדיה ועל גופה, על אף שההורים עשו דרכם למקום.
2 צפייה בגלריה
הילדה שנשארה עם צרכים על גופה בגן עירוני בפתח תקוה
הילדה שנשארה עם צרכים על גופה בגן עירוני בפתח תקוה
הילדה שנשארה עם צרכים על גופה בגן עירוני בפתח תקוה
(צילום: באדיבות ההורים)

הסיבה, לטענת הצוות: סעיף בחוזר מנכ"ל לפיו הן אינן צריכות לנקות את הילדים מחג חנוכה ואילך. "הזניחו את הבת שלי, זה לא היה אנושי", אומרת האם בכאב. העירייה זימנו את הסייעת לבירור וציינו: "אנו מתנצלים בפני ההורים על האירוע החמור ורואים במקרה בחומרה רבה".
האירוע המדובר התרחש ביום שישי האחרון בגן טרום טרום חובה בעיר, אז לדברי האם היא קיבלה טלפון מהצוות במקום שבו דווחה כי ביתה עשתה את צרכיה בתחתונים.
"אמרו לנו שאנחנו צריכים לבוא כדי לקחת אותה ולנקות אותה. עדכנו את הגננת שאנחנו יוצאים לדרך אבל בגלל שאנחנו חוזרים מתל אביב ייקח לנו זמן", משחזרת האם. "משהו אבל הרגיש לי מוזר. בעלי חזר אליהם ושאל 'אתם מנקים אותה קצת עד שנבוא נכון? אנחנו בדרך'. ואז הגננת ענתה שהסייעת לא מוכנה כי יש סעיף בחוזר מנכ"ל שאומר שהן לא צריכות לעשות את זה מחנוכה ואילך כי הילדים אמורים להיות גמולים כבר כביכול. ביקשנו בכל זאת שלא ישאירו אותה ככה".
קצת יותר מחצי שעה מרגע קבלת השיחה, הגיעו ההורים לגן ואלו נדהמו למראה עיניהם: "הסתכלתי על הילדה וראיתי שהיא עם אותם מכנסיים שהגיעה איתם. כשבעלי סובב אותה נגלה לעינינו המחזה הנורא. רואים שהיא התהלכה עם הצואה הרבה זמן וישבה איתם עד שהיא כבר התקשתה. איבר המין שלה היה מכוסה כולו והצואה עברה לה לגב ברמה כל כך לא הגיינית בזמן שנשות הצוות יושבות בחוץ וצופות על הילדים שמשחקים במתקנים. מגבון אחד הן לא העבירו עליה וזה היה נורא".
מה עובר לך בראש באותו רגע?
"הרגשתי שהזניחו את הבת שלי ברמה הכי בסיסית. זו אמנם לא אלימות פיזית אבל בהחלט התעללות בחסר ישע, זה לא היה אנושי. אימהות שאלו למה לא קראנו להן אבל לא תיארתי לעצמי שישאירו אותה ככה, במיוחד שיודעים שייקח להורים חצי שעה להגיע. זו הסיבה שהיינו המומים כל כך. הילדים עדיין מפספסים בגיל הזה, זה קורה וזו פשוט זריקת אחריות על חשבון הילדים. אין בהנחיה הזו שום היגיון.
"כל המלחמה הצלחתי להחזיק את עצמי ליד הילדים, אבל פה נשברתי. ניקיתי אותה ובכיתי. אתם מענישים ילדה קטנה בגלל שברח לה? היא לא שלטה בזה ואחר כך הרגישה ממש מבוישת. חוץ מזה שהמקרה הזה פגע בנו ברמה הפרטנית, מה לגבי הגן שהיא הסתובבה בו ככה? היא נוגעת במשחקים שאחר כך ילדים אחרים נוגעים בהם. זה כר פורה למחלות".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
"נשות הצוות ישבו בחוץ וצפו על הילדים שמשחקים במתקנים"
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

כיצד פעלתם לאחר מכן?
"צילמתי אותה כדי להעביר איך זה היה נראה, גם אם באופן חלקי. שלחתי הודעת ווטסאפ לבכירים באגף החינוך ולראש העירייה באופן אישי וכולם רשמו שזה בטיפול וייבדק. ביום ראשון הגננת הקבועה יצרה איתי קשר ואמרה שהעבירה את זה הלאה. עד אז חשבתי שאני לבד במערכה.
"אתמול בצהריים חזרה אליי בכירה באגף החינוך ואמרה לי שהיא מזועזעת וכאמא לאמא היא כואבת על המקרה. אני מקווה מאוד שהמקרה יטופל כמו שצריך כדי שמקרים כאלו לא יחזרו ולשם כך אפעל גם בעצמי כדי לבטל את אותו סעיף הזוי בחוזר מנכ"ל".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חריג אשר אינו מאפיין את התנהלות תומכות החינוך, וככל שידוע לנו לא קרה מקרה דומה בעבר. אנו מתנצלים בפני ההורים על האירוע החמור ורואים במקרה בחומרה רבה. על כל פנים תומכת החינוך הוזמנה לבירור ובמקביל, נפעל לחידוד הנהלים בפני כלל הצוותים בגני הילדים על מנת למנוע הישנות של מקרה דומה".