תושבת פתח תקוה טוענת: קיבלה דוח על השלכת פסולת במקום ציבורי בסך 320 שקלים, כשבאותו זמן בכלל התגוררה בירושלים.
1 צפייה בגלריה
הדוח והאשפה שתועדה
הדוח והאשפה שתועדה
הדוח והאשפה שתועדה
(צילום: פרטי)
המקרה המדובר התרחש אי שם בחודש ינואר. הוריה של התושבת שמתגוררים ברחוב נתן רפפורט קיבלו דוח מהעירייה על שמה של בתם בסך 320 שקלים, בגין השלכת פסולת במקום ציבורי כשמקום העבירה המתואר נמצא ברחוב אורלוב. כל זאת כשבאותה עת התגוררה התושבת בירושלים ואף למדה שם במוסד אקדמאי.
קראו עוד:
אל הדוח צורפו מספר תמונות שכללו בין היתר פתק על הגעת דבר דואר עם שמה של התושבת ושקיות אשפה שהונחו על הרצפה, ובהן קופסאות סיגריות ריקות. "אין כל קשר ביני לבין עישון ואף אחד מהמשפחה שלי לא מעשן", היא אומרת. "באותו זמן בכלל גרתי בירושלים בשכירות. אני מניחה שמישהו זרק את ההודעה על דבר הדואר בו הופיע שמי בפח שסביבו היו כל השקיות. גם אם הלכתי לקחת דואר וזרקתי את הפתק לפח, זה לא הגיוני שיאשימו אותי בזריקת שקיות אשפה שלא קשורות אליי. קצת הזוי".
בינתיים הגישה התושבת ההמומה ערעור ולפני כשבוע קיבלה תשובה כי הוחלט לפנים משורת הדין להפחית את העלויות שהצטברו ולהשאיר את הסכום המקורי (320 שקלים). "בטלפון אמרו לי שאם העבירה במרחק של פחות מ- 100 מטרים מכתובת המגורים, אז אני אשמה", היא אומרת בתסכול. "אבל למה שמישהו יקח את השקיות מהבית עד לאותה כתובת רק כדי לזרוק אותן?".
"אם הייתי אשמה הייתי לוקחת את האחריות, אבל לא הייתי כאן בכלל ואף אחד מהמשפחה שלי לא עשה זאת. זה מקומם. אני לא מחפשת אשמים, אבל זה לקחת מישהו שלא עשה משהו שלא כשורה ולהפיל עליו אשמה בלי לבדוק את העובדות בשטח. נכון שצריך לנקות ולא להשאיר כך את הפחים, אבל זה נראה מאוד שרירותי. גם הנציגים מאוד אטומים וקובעים שאני אשמה".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה משקיעה תקציבי עתק ומשאבים רבים כדי להבטיח את ניקיונה של העיר. בתוך כך, העירייה פועלת במגוון הכלים העומדים לרשותה בנושא זה ובמבצעת אכיפה קפדנית לצד הסברה מקיפה. במקרה המדובר, הדוח נרשם ביום 3.1.20 לאחר שפרטי הנקנסת - שעל פי הרישומים תושבת פתח תקוה - נמצאו בתוך שקית פסולת שהושלכה שלא במקום המיועד. בעלת הקנס אינה דרשה את הדוח שנשלח אליה בדואר ב-2.2.20 ומאחר שהדו"ח לא שולם, ולא הוגשה לגביו בקשה לביטול, הפך לפסק דין סופי, וצבר תוספות פיגור. עם זאת, הועברה הפנייה לתובע המוסמך אשר דן בבקשה והחליט, לפנים משורת הדין, להפחית את הדוח לסכום המקור. לאחר בחינה נמצא כי קיימות די ראיות לביצוע עבירה, וכן מדובר בראייה נסיבתית שהפסיקה הרחיבה על כך באריכות והדבר מקיים את הוראות חוק העזר לפיו: "לא יזרוק אדם, לא ישאיר ולא יניח, ולא ירשה לאחר לזרוק, להשאיר או להניח אשפה במקום ציבורי או פרטי.... כך שיוצא איפוא שהפסולת הינה באחריות האדם בלבד".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה