זריקת עידוד לעמותות בפתח תקוה: ראש העירייה, רמי גרינברג, הודיע היום (שני) כי העירייה תגדיל את תקציב התמיכות שניתן לעמותות השונות ב- 30%, וכן יורחב היקף העמותות הזכאיות. זאת לאחר שהתקציב קוצץ לחצי עם פרוץ המגיפה.
1 צפייה בגלריה
נעים להכיר: אנחנו הקשישים
נעים להכיר: אנחנו הקשישים
חלק נוסף מהתקציב יוחזר לעמותות
(צילום: shutterstock)
קראו עוד:
כזכור, עיריית פתח תקוה אישרה בשנת 2020 עד כה - 50% מסך התמיכות לעמותות החינוך, הרווחה, ההסעדה וחלוקת מזון, עמותות הספורט ועמותות הסיוע לחיילי צה"ל בסכום מצטבר של כ-17 מיליון שקל. בעירייה מסבירים כי אושרה חלוקה של חמישים אחוז בלבד בשל משבר הקורונה שהביא לצמצום משמעותי בהיקף פעילות העמותות, "וכן משום הצורך של הרשות להזרים תקציבים לטיפול במשבר, שלא נלקחו בתקציב השוטף – טרום משבר הקורונה".
משבר הקורונה גרר ירידה משמעותית בהכנסות העירייה בעלות של כ- 200 מיליון שקל שניתנו כהנחה בארנונה לעסקים שנפגעו בקורונה. יודגש כי בשל המצב רשויות רבות אחרות וויתרו על חלוקת התמיכות השנה וחלקן אפשרו היקף תמיכות של 50% בלבד.
עוד מציינים בעירייה כי "בעקבות תהליכי ההתייעלות שנעשו בחודשים האחרונים, שבהם צומצם משמעותית הוצאות על שכר וכוח אדם, החליט ראש העיר להגדיל את תקציב התמיכות ב-30%, מעל ל-50% שכבר ניתנו". כמו כן, יורחב היקף העמותות הזכאיות, לעמותות העוסקות בתרבות, רווחה, מוסדות דת, קליטה ועלייה וכן עמותות כלליות הפועלות בעיר לרווחת התושבים. מדובר בכ- 300 עמותות ואגודות אשר יזכו בתוספת של למעלה מ-11 מיליון שקל במצטבר.
גרינברג: "כידוע, עיריית פתח תקוה, כמו כלל המשק, מתמודדת עם ההשלכות התקציביות שכרוכות בטיפול במשבר הקורונה. כפי שהבטחתי בחודשים האחרונים, העירייה תפעל להגדלת התמיכות ככל שהמצב יאפשר זאת. כך, לאור הפעילות האינטנסיבית שלנו בנושא ובהמשך לפעולות ההתייעלות הרוחביות שהרשות קידמה, אני שמח לבשר היום על הרחבת תקציבי התמיכות לעמותות ב-30%".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה