שוב זה קורה: כשבוע לאחר הפרסום על גננת בגן עירוני שצעקה והשפילה ילדים, פורסם אמש בחדשות 12 מקרה נוסף של מטפלת שדיברה בטון תקיף ובזלזול כלפי פעוט והפעם בגן מעון פרטי בעיר.
1 צפייה בגלריה
ילד בוכה
ילד בוכה
ילד בוכה
(צילום המחשה: shutterstock)
המקרה נחשף לאחר שגמלה בליבה של אחת מהאמהות החלטה להקליט את המתרחש בגן באמצעות מכשיר הסלולרי שלה, אותו השאירה דלוק בתיק של הילד. על פי ההקלטות נשמעו המטפלות כמי שמנסות להרדים את הילדים תוך שימוש בשפה תקיפה. בין היתר נאמר לאחד התינוקות "תבכה, תבכה, לך לישון. אטרקציות בבית, לא פה" תוך שהוא בוכה בכי מר.
בהמשך גילתה אחת המטפלות את הנייד שהוחבא בתיק ויחד עם מטפלות נוספות הן ניסו לכאורה לתאם גרסאות ולהעלים אותו מהאם שהגיעה לקחת את בנה. רק לאחר שאימו של הפעוט אמרה כי ניתן לבצע איכון למכשיר, התגלה המכשיר הסלולרי.
"אני לא שקטה, אני לא מפסיקה לבכות, אני לא מתפקדת. סמכתי עליהן בעיניים עצומות, נתתי להן את הדבר הכי יקר לי", אמרה האם.
כזכור, רק לפני כשבוע נחשפה מסכת איומים והשפלות שעברו ילדים בגן עירוני בעיר על ידי הגננת שהושעתה על ידי משרד החינוך. בהמשך העירייה השעתה את שאר צוות הגן, בצעד שהביא למחאה מצד הגננות ולשביתה איטלקית מצידן לאחר שטענו כי העירייה לא פועלת מספיק על מנת לטפל בעומס אותו הן חוות באופן יום יומי.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "למרות שמדובר במעון פרטי, גורמי היחידה לפיקוח על המעונות מלווים את הנושא ונכון לעכשיו הוא נמצא בטיפול המשטרה. בשנה האחרונה ראש העיר רמי גרינברג, פעל להקמת היחידה לפיקוח על המעונות (לידה עד 3), אשר במסגרת פעילותה מתבצעים ביקורי פתע וכן מנהלי המעונות מתבקשים להירשם במאגר הפיקוח העירוני ולמלא אחר הוראות החוק (שייכנס בספטמבר) להפעלת מעון פרטי.
"בנוסף הרשות הצטרפה לפיילוט של משרד העבודה והרווחה להסמכת היחידה למפקחים מטעם המשרד, זאת לצד הקורסים שהרשות מאפשרת לצוות המעונות - להתנהלות בטוחה, עזרה ראשונה, אישורי משטרה וכו'. נציין כי היחידה עורכת מידי יום סיורים במעונות שונים בעיר ללא תיאום מראש מתוך מטרה לעמוד מקרוב אחר המתרחש במעון ולוודא כי מנהלי המעון פועלים כדי ליישם את הקריטריונים של משרד העבודה והרווחה בנושא".
ממשטרת ישראל נמסר כי נסיבות האירוע נבדקות.
עו"ד יעקב פרטוש, שמייצג את הגן, מסר בתגובה: "הגן הינו גן ותיק בעל מוניטין בפתח תקוה בו התחנכו וגדלו אלפי ילדים ברבות השנים ללא רבב.
מנהלת הגן והצוות פועלים ימים כלילות למען ילדי הגן וחינוכם תוך הקפדה על טיפול, תזונה ושהותם הבטוחה של הילדים. המקרה המתואר בכתבה הינו הכפשה מכוונת המבוססת על האזנת סתר אסורה של אחד ההורים בקבוצת התינוקות שלא חשפה כל התעללות או דבר קרוב לכך. אלא אמירה אומללה של אחת הסייעות.
לאור העובדה שבהקלטה לא נחשף דבר, משטרת ישראל לא התערבה בנושא, מה שמלמד על כך שלא היתה כל עבירה פלילית בנעשה בגן.
על אף האמור לעיל ועל מנת לבצע בדיקה מקיפה, הוחלט בשלב זה להפסיק את עבודתה של הסייעת בקבוצה זו. עוד יובהר כי הגן מרושת במצלמות אבטחה והפעילות בגן גלויה לכל עין ובדיקה.
ככל שהועלו טענות מצד הורים הרי שהם לא מבוססות על הוכחות כלשהן אלא על השערות בלבד כאשר עיון מצלמות מוכיח שהתינוקות זוכים לטיפול מסור.
תינוקות שנמצאים בטרמפולינה חייבים להיות קשורים אחרת יש חשש לנפילה. תינוקות מרבית שעות היום נמצאים במיטה והם ישנים ... ואין כל פסול בכך או עבירה כלשהי.
זמנם של התינוקות בגן מחולק לאכילה מנוחה ומשחק וכל הנאמר אחר הרי שהוא שקר גס. מדובר בנסיון פסול ונפסד מצד מספר הורים שבחרו להכפיש את הגן בשל מניעים אחרים. מבוקש שלא לפרסם את שם הגן או כל פרט מזהה אחר".
פורסם לראשונה: 13:54, 27.02.20