1 צפייה בגלריה
ילד בוכה. צילום המחשה: shutterstock
ילד בוכה. צילום המחשה: shutterstock
ילד בוכה. צילום המחשה: shutterstock
אמש (רביעי) פורסמה בחדשות 12 קלטת שבה נשמעת גננת בגן ילדים עירוני בפתח תקוה מאיימת, צועקת ומשפילה ילדים. בין השאר היא אמרה, על פי הפרסום: "אם הוא יקום מפה אני זורקת אותו לגן אחר..אני לא חברה שלך, לא אמא שלך ולא אוהבת אותך".
בעקבות הפרסום, הוחלט במהלך הלילה כי צוות הגן יוחלף באופן מיידי. זאת לאחר שהגננת הודתה בדברים שיוחסו לה והושעתה על ידי הגורמים במשרד החינוך. בנוסף אליה, גם הסייעות הושעו מהעבודה בגן.
להלן ההודעה המלאה שפרסמה העירייה בנושא: "בהמשך לפרסום אמש בחדשות 12 על היחס המבזה שקיבלו ילדי אחד הגנים בעיר מהגננת, ראש העיר רמי גרינברג הגיע הבוקר לגן המדובר מלווה באנשי המקצוע מטעם הרשות כדי לעמוד מקרוב אחר הפרטים. במהלך הלילה נעשה ברור בנושא ובסופו הוחלט כי צוות הגן יוחלף באופן מידי. הגננת הודתה בדברים שיוחסו לה והושעתה ע"י הגורמים במשרד החינוך. בנוסף אליה, גם הסייעות הושעו מהעבודה בגן והן יובאו בפני הגורמים הרלוונטים במסגרת הליך שימוע לקראת פיטורין.
במקביל לטיפול הראשוני, השירות הפסיכולוגי ילווה את ההורים ויתן להם מענה ככל שידרש. בנוסף, הרשות תקדם הליכי פיקוח ובקרה שיבוצעו באמצעות ביקורי פתע בגני העיר.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "מדובר במקרה חמור מאד שמטופל במלוא החומרה על ידי הרשות ומשרד החינוך. אנו מוקיעים את ההתנהגות של הגננת כפי שנשמעה בהקלטה המדוברת, ומציינים כי זהו מקרה יוצא מן הכלל אשר אינו מעיד על הכלל! האירוע המדובר אינו מאפיין את החינוך האיכותי הרווח בגני הילדים בעיר וחשוב לציין כי צוותי החינוך בעיר הם מהטובים שיש! לאורך כל השנה יש לנו ערוצים פתוחים עם ההורים, מעגלי שיח, ׳ימים פתוחים׳ ועוד ואנו פועלים בנחישות בכל מקרה המגיע לפתחנו.
"אנו נפעל בשיתוף משרד החינוך, ההורים וגורמי המקצוע על מנת לתת לילדים ולהורים מענה מקצועי ונלווה אותם בתקופה הקרובה. בשלב זה ננקטו צעדים מידיים להחלפת הגננת והסייעת. כמו כן כדי למנוע את הישנות המקרה, הרשות תדאג להקמת צוות יעודי אשר יסייר בגני הילדים בעיר ויבוצעו ביקור פתע. בנוסף, צוות הגנים בעיר יגיעו במהלך השנה לשיחות חתך במנהל החינוך. אנו נעשה כל שניתן כדי לשמור על ביטחונם הפיזי והנפשי של ילדי הגנים בעיר".