בעיריית פתח תקוה נערכים לכל תרחיש בעקבות המצב הביטחוני הרגיש מאז השבעה באוקטובר. אחד התרחישים אליו נערכים בעירייה הוא הסלמה בצפון, שעלולה להשפיע גם על המצב בעיר הן מבחינת ירי רקטי והן מבחינה אנרגטית.
2 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל נרחבת
הפסקת חשמל נרחבת
הפסקת חשמל. העירייה נערכת לכל תרחיש
(צילום ארכיון להמחשה: דוברות חברת החשמל)

כחלק מהיערכות העירייה למלחמה שעלולה לפרוץ מצפון, ייתכן שיהיו שיבושים קשים באספקת החשמל בכל רחבי הארץ - כולל בפתח תקוה והסביבה.
הפסקת חשמל כזאת עלולה לגרום למצב שמוגדר כ"עלטה", כלומר אפשרות שהעיר פתח תקוה תהיה ללא חשמל במשך מספר ימים.
יצויין כי ידוע שלארגון הטרור חיזבאללה יש טילים ארוכי טווח ומדוייקים, ולכן האפשרות כי ייפגעו מתקנים אסטרטגיים של חברת החשמל היא סבירה.
העירייה פרסמה הודעה לציבור, שבה נכתב: "במסגרת ההיערכות לחירום נערכת העירייה גם לתרחיש של קושי באספקת חשמל ומקדמת הקמת תאגיד לאנרגיה עירונית".

2 צפייה בגלריה
(חשש מהפסקות חשמל ממושכות בעת מלחמה)

קראו גם:

מהו תאגיד לאנרגיה עירונית? כדי לא להסתמך יתר על המידה על תחנות הכוח הארציות שמספקות חשמל לפתח תקוה, העירייה תקים תחנות משנה ברחבי העיר אשר יספקו חשמל ולמעשה יתמכו באנרגיה העירונית במקרה של הפסקות חשמל.
על פי התוכנית כרגע, מדובר ב-3 תחנות משנה שיקומו באזורי התעשייה, במזרח ובדרום העיר. טרם נקבעו המיקומים המדוייקים. תחנות המשנה יאגרו את האנרגיה וייצרו חשמל, ובעת שיבושים באספקה יפעלו ביתר שאת כדי לספק את החשמל לתושבים.
התאגיד הזה יאפשר לפתח תקוה עצמאות אנרגטית בעתיד - כלומר, אפשרות לספק חשמל גם בזמן עלטה ארצית ובזמני חירום.
כמובן, שבינתיים רצוי להצטייד עם ציוד ותאורה לשעת חירום במרחבים המוגנים בהתאם להנחיות פיקוד העורף.