הסערה סביב כביש עוקף 40: על פי נתונים שנחשפו אתמול (רביעי) על ידי פעיל הציבור ירון קדושים, מתברר כי לא רק תושבי השכונות המזרחיות ובכללן הדר גנים ועמישב ייפגעו מהקמתו עם סגירת צומת חזן אלא גם תושבי השכונות צמרת גנים ושעריה עם סגירת הצמתים שלמה והושע (כמעט לחלוטין).
1 צפייה בגלריה
(הפגנה סמוך לסירקין. צילום ארכיון: מור גפני-דור)
כזכור, בשבועות האחרונים סוערות הרוחות בשכונות הדר גנים ועמישב בעקבות ההחלטה לסגור את הכניסה לשכונות והיציאה מהן ברחוב חזן, לאור סלילת כביש 40 החדש שהינו חלק מתכנית הבניה הצפויה בשטח מחנה סירקין.
לאחר שנה מחשיפת התכנית על ידי פעיל הציבור ותושב הדר גנים ירון קדושים, שאף הוכחשה בזמנו על ידי ראש העירייה, אתמול הוא פרסם נתונים נוספים המצביעים על פגיעה צפויה גם בתושבי השכונות צמרת גנים (אזור קניון סירקין) ושעריה.
קראו גם:
על פי התכנית הכניסה לרחוב שלמה והיציאה ממנו צפויות להתבטל ואילו הכניסה לרחוב הושע בשכונת שעריה תתאפשר רק בפניה ימינה לבאים מכיוון צפון. כלומר, הרמזורים בצומת יבוטלו כך שהמגיעים מכיוון דרום לא יוכלו להיכנס לשכונה דרך רחוב הושע וכן לא תתאפשר יציאה ממנו לכיוון צפון ודרום.
לאחר היוודע דבר השינויים הנוספים מסר ירון קדושים "לצערי, דווקא בשעה גורלית זו המשנה את פני העיר לרעה באופן דרסטי אין חופש מידע ואין שיתוף מידע בפתח תקווה 2020. צריך להשיג לבד חומרים במאמץ עצום, ללמוד אותם, ולגלות את האסונות לבד. וגם כשמגלים וחושפים, נתקלים בקיר אטום של חוסר שיתוף פעולה שמקשה מאוד על ניתוח המצב וההערכות לקראת מאבק חריף של 70 אלף תושבים ממספר שכונות. חבל.
"גם ניירת שהובטחה על ידי ראש העיריה ועוזרו 'מחר בבוקר' עדיין לא התקבלה, גם שבוע ויותר אחרי ה'מחר בבוקר'. מתוך תפילה לאלוקים, נצליח במלחמת דוד וגולית אדירה זו מכח האמונה העזה האחדות והלכידות של התושבים כולם. אסון עומד לפיתחינו ונילחם נגדו יחד כולם".
בחברת 'נתיבי ישראל' אישרו את הפרטים.
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "כפי שהודגש מספר פעמים בעבר, תכנון כביש עוקף 40 קודם ואושר עוד במהלך הקדנציה הקודמת מול נתיבי ישראל והמדינה. ראש העירייה רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, הביע את התנגדותו לתכנית בכללותה בותמ"ל וכן העירייה הגישה עתירה שנידונה בימים אלו.
קדושים, הוא זה שהעלה טענות בעבר וביקש מהנהלת העיר הקודמת לקדם מול המדינה את השיקוע של כביש 40 החדש. מה שהביא, בין היתר, לטענות שהוא מעלה היום. ראש העירייה ימשיך לפעול יחד עם היועצים התנועתיים וגורמי ההנדסה ברשות כדי למצוא פתרונות שיקלו בתוך התכנית המוצעת. לחלק מנקודות התכנון יש פתרונות, בחלק אחר נבחנים הפתרונות ואם לא נגיע להסדר, העירייה תגיש הסתייגויות בהתאם".
קדושים התייחס לתגובת העירייה: "כחבר מטה סירקין שנים ארוכות טענתי תמיד שההצעה של המדינה לשקע את הכביש לא פותרת דבר. טענתי תמיד ששיקוע כביש 40 וכביש 40 החדש בכלל, או בשמו 'עוקף 40', אינו נותן שום מענה והוא אילוץ חסר מענה משמעותי הנובע מתוכניות סירקין.
"הכביש הזה יוצא מפקק וכביש צר ומתחבר לפקק וכביש צר. מה שבטוח שמעולם לא ידענו פרטים אודותיו, על מה מדובר, ומאיפה לאיפה יתחבר ומה ההשלכות. כל זה תוכנן בשנתיים האחרונות ונחשף על ידי לפני כשנה פלוס. הייתי בהלם כשהניירות הגיעו אלי משולחן התכנון".