הלמ"ס פרסם לאחרונה נקודות מרכזיות בבינוי ובנדל"ן, מתוכן עולה כי בשנת 2020 חלה עלייה של 47.7% במספר הדירות שעבורן הונפקו היתרי בנייה בהשוואה לשנת 2019. כמו כן, החלה בשנה זו בנייה של 37 בניינים חדשים למגורים, ובסוף שנת 2020 היו בפתח תקוה 1,335 דירות בתהליך בנייה.
1 צפייה בגלריה
פרוייקט בצלח שלום שקיבל היתר בניה
פרוייקט בצלח שלום שקיבל היתר בניה
פרוייקט בצלח שלום שקיבל היתר בניה
(הדמיה: CityBee אדריכלים)
קראו גם:
כ-43% מהדירות שנבנו הן בנות 3 חדרים ומיועדות בעיקר לזוגות צעירים. שטח הבניה לכל הייעודים בשנת 2020 עמד על 136.1 אלף מ"ר, מתוכו 109.8 אלף מ"ר למגורים. הממוצע של חודשי בנייה לבניין עומד על 29 חודשים.
בעירייה מספרים כי מתקיימת פעילות אינטנסיבית והדוקה של המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים" מול התושבים. "יודגש כי כחלק במפעילות המינהלת קוצרו ההליכים הבירוקראטים באופן משמעותי והעיכובים שנגרמים במקרים נקודתיים הם בדר"כ בשל אי הסכמות בתוך ההליך או משום השאיפה של הדיירים לקבל זכויות מעבר להיקף המוגדר".
לצד פעילות המינהלת להתחדשות עירונית, מחלקת מבנים מסוכנים באגף הפיקוח על הבנייה מבצעת ביקורת נרחבת ומנחה את התושבים כיצד לפעול לתיקון הליקויים השונים שמתגלים במבנה. בנוסף, ביוזמת ראש העירייה, רמי גרינברג, החלה לפעול בשנה האחרונה המחלקה לתרבות הדיור בעיריית פתח תקוה אשר מקדמת שיפוץ חזיתות וחיזוק מבנים תוך תנאי תשלום נוחים. המחלקה פעלה עד כה בעשרות מבנים.
גרינברג: "התחדשות עירונית היא מכורח המציאות והיא זו שתאפשר איכות חיים ובטיחות עבור התושבים שגרים מבנים רעועים. לצד זאת אנחנו דואגים לשדרוג, חידוש והתאמת התשתיות בכל פרמטר ולא מתפרשים בנושא. כדי לתמוך בהתחדשות אנחנו נותנים מענה מואץ במבני ציבור, מבני חינוך, טיפות חלב, תשתיות תנועתיות, את הרק"ל, המטרו והתחנה המרכזית החדשה ועוד".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה