חגי תשרי הם בדרך כלל תקופה של התחדשות, לכן לאור התקופה בה אנו נמצאים בדקנו עם תושבים בפתח תקוה במה היא צריכה להתחדש. התשובות היו מגוונות אך העניין שחזר על עצמו לא מעט הוא טענה למחסור בריאות ירוקות בעיר על אף אלו הקיימים בה.
1 צפייה בגלריה
הפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון פתח תקוה
הפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון פתח תקוה
הפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון פתח תקוה. רוצים עוד כאלה
(צילום: ניצן ינקו)
כידוע בפתח תקוה קיימים מספר פארקים הפתוחים לקהל הרחב ביניהם הפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון, פארק יד לבנים ופארק נוה גן, אך תושבים בעיר טוענים כי למרות זאת ובעיקר לאור כמות המבנים הגדולה בעיר שתגדל עם התכניות להתחדשות העירונית, ישנו מחסור בריאות ירוקות נוספות. "ההורים שלנו ואפילו אנחנו גדלנו פה שעוד היו פרדסים. אז אנחנו מבינים שהעיר מתפתחת ומתקדמת אבל להפוך את העיר לפלסטיק וברזל בלבד זה לא איכות חיים", אומרת תושבת העיר.
הפארקים הקיימים לא מספקים אותך?
"אם יש בקצה אחד של העיר פארק זה לא מספיק. למה בשביל אויר נקי ולראות קצת ירוק אני צריכה לנסוע חצי עיר? למה אני לא יכולה לראות גינה ליד הבית שאין בה דשא או צמחיה מפלסטיק? מה שמסמל חיים אלו העצים, הצבע הירוק, ציוץ הציפורים, אבל כרגע יש לנו ארנונה יקרה מאוד, ואנחנו לא מקבלים איכות חיים אלא ברזל, ירוק מפלסטיק, ופוסטרים בחתימה של ראש העירייה.
"בעירייה באים ומתהדרים בכל מיני פרויקטים של שתילת עגבניות ומלפפונים שזה נחמד אבל מה קורה ברמה העירונית ? אין מספיק . גם שיש גינה פה וגינה שם זה לא הופך את העיר לירוקה".
קראו גם:
תושב אחר מוסיף: "אם נסתכל על העיר רמת גן שדי קרובה אלינו אפשר למצוא בה את הפארק הלאומי, פארק הירקון, ואפילו פארק מרום נווה שנחשב לשכונתי, נבין שאין מה להשוות. הפארק הגדול בעיניי הוא לא פארק אלא מדשאה אחת ענקית. להבנתי יש פארק נוסף שמתוכנן לקום באזור שכונת אם המושבות וכביש 5 אבל וודאי יעברו עוד שנים עד שיקימו אותו".

העירייה: משקמים את הטבע, נוטעים עצים

מעיריית פתח תקוה נמסר: "בעיר יש כ- 35,000 עצים ורק בשנה האחרונה ניטעו מאות עצים ונשתלו עשרות ערוגות ברחבי העיר. לצד השדרוג המקיף שבוצע ברוב מתחמי הנוי ברחבי העיר, בשנים האחרונות ניתן דגש מירבי בפיתוח מתחמי נוי חדשים ונטיעת עצים כחלק מתכניות הפיתוח השונות, ובפרט כחלק ממפרט ההקמה של עשרות הגינות שבוצעו לאחרונה. מבין מאות הפרוייקטים שהעירייה קידמה בנושא, נטעו מאות עצים וערוגות בפארק הדרומי, בגן יהונתן, שדרת עצים ליד מתנ"ס לזרוס ובשכונת שערייה, הוקמו גינות קהילתיות בעין גנים, רמת ורבר, אם המושבות, ברחוב ארלוזרוב, ביוטקובסקי, ובקרוב, במסגרת שדרוג רחוב השחם, ינטעו עשרות עצים נוספים ועוד.
"לצד זאת, העירייה מקדמת פרוייקטים משמעותיים וביניהם, שיקום נחל שילה, שיקום בריכת החורף בצפון העיר וכן קידום פרוייקט פארק הירקון שישתרע על פני 6000 דונם של ריאה ירוקה.
"הדשא הסינטטי בוודאי שאינו בא על חשבון עצים וככל שמותקן דשא סינטטי באיי תנועה, זה בא במקום ריצוף, כך שהאזור הופך למזמין יותר. יתירה מזו, ניתן לראות כי אזורים מסוימים, שהיו מוזנחים שנים, הפכו לאחרונה לשמישים, כמו המעטפת של בריכת עמישב, בה הדשא הסינטטי משמש משפחות ובני נוער לפיקניק וכיוצא בזה. העירייה תמשיך לפעול לטובת הנושא וככל שיתאפשר יטעו עצים חדשים לצד מרחבי דשא וצמחיה. זו המגמה גם לשנים הבאות".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה