חברי האופוזיציה בפתח תקוה, בראשות אורי אהד, קוראים לעירייה לקיים בדיקות סרולוגיות לתלמידי העיר לפני פתיחת שנת הלימודים ולא להמתין להחלטה של משרדי הבריאות והחינוך.
הבדיקות הסרולוגיות בודקות האם יש בדמו של הנבדק נוגדנים, מה שמעיד על כך שהנבדק כבר היה חיובי לקורונה ולכן אינו צריך בידוד.
2 צפייה בגלריה
חוזרים לבית הספר
חוזרים לבית הספר
תלמידים בבית הספר
(צילום המחשה: shutterstock)
"בעוד פחות מחודש עתידה להיפתח שנה"ל במוסדות החינוך ולמעלה מ-70,000 תלמידים יגיעו אל מוסדות החינוך השונים, כתבו חברי המועצה במכתב לרמי גרינברג.
"בסוף שנת הלימודים החולפת וכן במהלך חופשת הקיץ נאלצו משפחות רבות (גם הורים ואחים) של תלמידים להיכנס לבידוד בשל חשיפת הילדים לאנשי צוות או תלמידים אחרים אשר חלו בקורונה.
"אין צורך להכביר מילים על המחיר הכבד אשר גובה הבידוד הן לילדים מבחינה לימודית וחברתית והן להורים הנאלצים להפסיד ימי עבודה יקרים. מנגד אין להקל ראש בחובה למנוע את התפשטות המגיפה שעדיין קטלנית היא.
קראו גם:
"נוכח האמור לעיל ומאחר וגם כעת טרם ברור האם משרדי הבריאות והחינוך יצליחו להיערך לקיום בדיקות סרולוגיות לתלמידים, יש לקבוע כי העירייה תקיים מערך בדיקות סרולוגיות לתלמידי העיר, לאיתור תלמידים אשר קיימים בגופם נוגדנים לנגיף ואשר יוכלו להימנע מבידוד.
"ככל שיש לאשר לצורך כך תקציב ייעודי וייחודי ניתן לכנס את מועצת העיר בהקדם וללא דיחוי".
2 צפייה בגלריה
(אורי אהד ורמי גרינברג. צילום: מתוך הפייסבוק, יח"צ)
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה:
"בניגוד למבוקש בהצעה הפופוליסטית, האתגר בקיום הבדיקות הוא לא בתקצוב אלא בכמות. במסגרת פעילות העירייה למניעת הדבקות ולהפחתת התחלואה, עם פרוץ הגל הנוכחי, הופעלו מתחמי בדיקות נקודתיים במסגרות החינוך שבהם זוהתה התפרצות וכן בשבועות האחרונים חודשה הפעילות של מתחם הבדיקות באיצטדיון לטובת כלל הציבור.
"לצד זאת, העירייה מבצעת אכיפה הדוקה ומתוגברת על אי עטיית מסכה במקומות סגורים ובמקביל מבצעת הסברה נרחבת למניעת הידבקות, הקפדה על התו הירוק בעסקים ולעידוד חיסונים לזכאים באמצעות כריזה, רשתות חברתיות, מסרונים, פרסומי חוצות ועוד. כמו כן, לאורך הקיץ גורמי הרשות וראש העיר עומדים בקשר ישיר עם מנהלי מוסדות החינוך בנושא וכן מוציאים בשוטף הנחיות למבודדים ולבבני משפחותיהם הלומדים במוסדות החינוך בעיר.
"יצויין כי עם פרוץ הגל האחרון, העירייה חידשה את הפעילות של חמ"ל הקורונה העירוני ומבצעת חקירות אפידמיולוגיות במקביל לפעילות של משרד הבריאות הנושא.
"הצעת האופוזיציה, כהרגלה, מראה בעיקר על חוסר הבנה וידע בסיסי בנושא. האתגר, כאמור, הוא לא בתקצוב הבדיקות הסרולוגיות, שבזה אין בעיה למדינה, אלא בקיום היקף בדיקות גדול בתוך זמן יחסית קצר. יצויין כי באופן כללי, גם במתן החיסונים, האתגר הוא הכמות ועל כן ראש העיר וכלל הגורמים הרלוונטיים בעירייה עומדים בקשר שוטף עם הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות כדי להעצים את הבדיקות והחיסונים ככל האפשר.
"עם פרוץ הגל הנוכחי, פתח תקוה היתה מבין הערים הבודדות בישראל שבה הדרייב אין חזר לפעילות. זאת לאור פעילותו של ראש העיר בנושא. בהמשך לצויין לעיל, ראש העיר עומד בקשר עם הגורמים במשרד הבריאות ובמשרד ראש הממשלה כדי לתת מענה אמיתי בנושא הבדיקות ולהבטיח כמות מספקת".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה
פורסם לראשונה: 18:21, 09.08.21