משפחתה של ליבי קליך בת ה-4 מפתח תקוה, שנספתה באסון השריפה שאירע כפר אדמה בפסח האחרון, תובעת מיליונים ממשרד הפנים, רשות מקרקעי ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה, הרשות לשמירת הטבע והגנים, קק"ל ותושבים מהיישוב שאחראים על יחידת האירוח.

2 צפייה בגלריה
משפחת קליך־פילוסוף זמן קצר לפני האסון. תומר, ליטל, ליבי ז"ל ובנם
משפחת קליך־פילוסוף זמן קצר לפני האסון. תומר, ליטל, ליבי ז"ל ובנם
משפחת קליך־פילוסוף זמן קצר לפני האסון. תומר, ליטל, ליבי ז"ל יחד עם בנם
(צילום: יובל חן)

כזכור, ב-18 באפריל, במהלך חג הפסח האחרון יצאו בני משפחת קליך מפתח תקוה לנופש ביישוב האקולוגי כפר אדמה שבגליל המערבי.
אלא שבשעת בוקר מוקדמת פרצה שריפה ביחידת האירוח בו שהו שגרמה למותה של ליבי ז"ל. תומר,אב המשפחה שהבחין בדליקה, הספיק עוד להציל את בנם הנוסף ולהימלט עם ליטל אשתו, כשהם סבלו מכוויות, ובהמשך פונו לקבלת טיפול בבתי החולים באזור.
כעת הם תובעים באמצעות עורכי הדין שלום סביון ואסי מזר ממשרד חיים קליר ושות', פיצויים בסך העולה על 5 מיליון שקלים, בגין נזקים מיוחדים ונזקים כלליים "בשל מחדלים חמורים, נפשעים ונמשכים של כ"א מהנתבעים, וזאת במשך עשרות שנים של חדלון ועצימת עיניים, ובשל רשלנותם הפושעת בהתנהלותם באפס מעשה במשך שנים..".
עורכי הדין טוענים בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, כי "המבנה בו נלכדה ליבי ובו מצאה את מותה, נבנה בבנייה בלתי חוקית ונותר על עמדו בשל עצימת עיניים ואוזלת יד של כ"א מהרשויות הנתבעות. המבנה היה עשוי מעץ ומקש, והיה עטוף ביריעת פלסטיק ובתוך שניות ספורות אחזה בו אש, כשליבי לכודה בו מבלי כל סיכוי להיחלץ... הכתובת הייתה על הקיר באותיות קידוש לבנה עד שהתרחש האסון הנורא מכל".
עוד מתואר בכתב התביעה כי בחודש יולי 2016, הוצא צו הריסה מנהלי לגבי המבנה נשוא התביעה ולמרות שכל הבקשות לביטולו נדחו, לא נעשה דבר. בעקבות ערעור שהוגש בנושא לבית המשפט המחוזי בחיפה קבע בית המשפט כי "אין חולק שהמבנה הוקם ללא היתר... אין אף צפי, ככל הנראה, בעתיד הנראה לעין להסדרת ההתיישבות לפי דיני התכנון והבנייה באופן שניתן יהיה להוציא היתרי בנייה..".

2 צפייה בגלריה
ליבי קליך ז"ל
ליבי קליך ז"ל
ליבי קליך ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך אתר ynet)

עורכי הדין ציינו עוד כי "ליבי הייתה ילדה חברותית, מוכשרת ומלאת חיים שלא הספיקה לכתוב את סיפור חייה. אין בנמצא מילים שיוכלו לתאר את עוצמת הכאב והסבל שחוותה בעת שנספתה בייסורים קשים מנשוא.
"אין מילים שיוכלו לתאר את תחושות האבל והצער אותם חשים הוריה ובני משפחתה על רקע שרשרת הכשלים שהביאה למותה של ליבי באירוע טרגי שהיה נמנע אם מי מהנתבעים היה פועל בהתאם למוטל עליו או לכל הפחות מקיים את חובותיו על פי דין".
קראו גם:
עורכי הדין סביון ומזר מסרו בעקבות הגשת התביעה: "מדובר במקרה מזעזע בו ילדה קטנה קיפחה את חייה בנסיבות אומללות ובייסורי תופת לאחר שנלכדה בצימר הבוער, כל זאת בשל הזנחת הרשויות במשך שנים של עצימת עיניים והיעדר אכיפה אפקטיבית, אשר בחסותם הוקמו במסווה של יישוב אקולוגי מבנים מסוכנים בלתי חוקיים בשטח המיועד ליער, והכל תחת עיניהם הפקוחות של רשויות התכנון הפיקוח והאכיפה, רשות מכבי האש והגופים הירוקים ביניהם קק"ל ורשות הטבע והגנים, אשר במשך שנים לא נקפו אצבע למניעת אסון שהיה בבחינת דבר הידוע מראש כאשר הכתובת הייתה על הקיר".