שלו קורוסטישווסקי, תושב פתח תקוה כבן 50 ואב לשני ילדים בגיל העשרה, הוא הגבר שנמצא סמוך לביתו ללא רוח חיים ברחוב ההסתדרות בלילה שבין חמישי לשישי. אמש, הוארך עד יום חמישי מעצרו של תושב ראשון לציון בשנות העשרים לחייו בחשד כי רצח את שלו, ולאחר מכן הצית את הדירה וניסה להשמיד ראיות.

3 צפייה בגלריה
שלו קורוסטישווסקי
שלו קורוסטישווסקי
שלו קורוסטישווסקי
(צילום: מתוך פייסבוק)

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי, בשעה 2:47, הוזעקו כוחות חירום לרחוב ההסתדרות בפתח תקוה בעקבות דיווח על דליקה שפרצה בדירה בבניין מגורים. לוחמי האש שהגיעו לזירה, מצאו בחצר הבניין את שלו, כשהוא ללא סימני חיים וגורמי הרפואה נאלצו לקבוע את מותו.
"בשעה 2:30 לערך ראיתי את השריפה בתהליכים הראשונים שלה, והזעקתי את כוחות ההצלה יחד עם שכנים נוספים", מתאר שכנו של שלו את השתלשלות האירועים. "היה ריח חריף מאוד שגרם לבני משפחתי ולשכנים נוספים להתעורר. על פניו זה לא היה נראה כמו שריפה קלאסית, כלומר לא היה הרבה אש וזה היה נראה כמו משהו נקודתי. שמעתי גם מעין אזעקה של אופניים חשמליים שמכאן כנראה הגיעה הגרסה הראשונית שזו סיבת השריפה. ירדנו למטה וראינו אדם שוכב בחצר ורק בדיעבד, אולי יום למחרת, הבנו שזה שלו".
עד כמה הכרת אותו אישית?
"אני יודע שהוא עבר לדירה הזו מדירה אחרת באותו בלוק רק לפני כמה שבועות, כדי שיוכל לארח בה את שני ילדיו הקטנים, ובשבת שלפני הרצח הם עוד ביקרו אצלו. הוא היה בן אדם סטנדרטי וטוב לב אבל היו לו חיים מורכבים. הוא גם עבר תהליך של חזרה בתשובה וזה היה חשוב לו מאוד".

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: דוברות איחוד הצלה פתח תקוה)

השכן הוסיף: "השכנים בקושי הכירו אותו. הוא בן אדם נורמטיבי שהפך להיסטוריה בעקבות מקרה טרגי. פשוט חבל ומאכזבת קלות הדעת שבה אדם יכול לאבד את חייו במדינה. אף אחד לא שמר עליו או טיפל בו".
כפי שפרסמנו אמש, שוטרי תחנת פתח תקוה פתחו בחקירת נסיבות השריפה שהייתה בעלת מאפיינים חשודים, לרבות קיומה בשעת בוקר מוקדמת במספר מוקדים, בהם: חצר בית מגורים ובמקביל באחת הדירות. חוקרי הזיהוי הפלילי אספו ממצאים פורנזיים בזירה והעבירו את גופת המנוח אל המכון לרפואה משפטית, לשם בחינת סיבת המוות, מאחר ועל גופו השרוף זוהו מספר סימנים חשודים.
בהתאם לנסיבות והחשדות, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, שאספה יחד עם חוקרי התחנה ומערכי המודיעין במרחב שרון, ממצאים רבים בזירה וסביבותיה. בעקבות ממצאי החקירה המואצת, התגבש חשד נגד תושב ראשל"צ בשנות ה-20 לחייו, שעד לאחרונה התגורר באותו בניין בשכנות למנוח, ועפ"י החשד שהה באזור סמוך למועד האירוע.

קראו גם:

בפעילות סמויה וממוקדת של ימ"ר מרכז, הצליחו בלשי המשטרה לאתר ולעצור ביום שישי בערב את החשוד בראשל"צ, לצד חיפוש ותפיסת ממצאים בדירתו, הקושרים אותו עפ"י החשד לרצח. אמש (מוצאי שבת), נערך דיון להארכת מעצרו בבית המשפט השלום בראשון לציון בו עלה כי בין השניים יש הכרות מוקדמת על רקע עניינים כספיים.

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: דוברות איחוד הצלה פתח תקוה)

שופטת בית המשפט, רחל קרלינסקי, שמעה את שני הצדדים, כשנציג המשטרה טוען כי מדובר ב"תיק רצח חמור, אכזרי ואולי גם מהאכזריים שנראו במחוז", והחליטה להאריך את מעצרו של החשוד עד ליום חמישי לאור פעולות החקירה הרבות שנדרשות לביצוע.
עו"ד דימה ברנשטיין, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד ברצח מסר: "הצעיר מכחיש את החשדות ומשתף פעולה עם החוקרים. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו".