אביתר שמחי (31) מראש העין, קצין שלישות לשעבר, פיזיקאי ומהנדס אלקטרוניקה, הוא קודם כל מוזיקאי ים תיכוני ישראלי שגרף מיליוני צפיות ביוטיוב במצטבר. אלא שבימים אלה מה שמעסיק אותו יותר מהכל הוא דווקא צפיה בטלוויזיה. מדוע? כי אימו דינה שמחי (58) נכנסה לא מזמן לבית הכי מפורסם במדינה - בית "האח הגדול". הוא גדל בבית מכניס אורחים, שעיצב את מידותיו וערכיו, כשמסביבו עשרה אחים - חמישה ביולוגים וחמישה באומנה. בשבוע הבא הוא ישיק את שירו השמיני "אני נושם" שאותו הוא מגדיר כ"מרגש ואופטימי".
2 צפייה בגלריה
שמחי. "אדם שמתמיד בסופו של דבר גם יגיע"
שמחי. "אדם שמתמיד בסופו של דבר גם יגיע"
שמחי. "אדם שמתמיד בסופו של דבר גם יגיע"
(צילום: ריאן)

"נותן לי כוח"

שמחי, שנשוי ללינוי, כבר שמונה שנים בעולם המוזיקה באופן מקצועי. "הסינגל הראשון שלי, 'ילדה קטנה', נכתב על ידי השמות הכי גדולים בתעשייה - אבי אוחיון ואסף צרויה", הוא מספר. "את הבסיס שלי שאבתי מהחזנות בבית כנסת, מהופעות בהתנדבות באירועי התרבות של ראש העין ומחאפלות".
למרות תאריו האקדמאיים המרשימים, התשוקה מבחינתו היא המוזיקה. "בבוקר אני עובד כמהנדס בחברת סטרטאפ חדשה", הוא מספר. "בסופו של דבר צריך עוגן כלכלי. במוזיקה יש עוד הופעה, פחות הופעה. זה לא יציב".
קראו גם:
הופעת בפסטיבל תימנה לצד אמנים גדולים. איך הגעת לזה?
"זה אירוע שמרכז אליו את כל הזמרים הכי גדולים בארץ. כנער הייתי מתחנן שייתנו לי לעלות לבמה. אחרי מאמצים רבים הייתי עולה לשיר שני קאברים בסיפתח של ההופעה, כשהקהל עוד לא נאסף ויש 10-15 אנשים. זה היה בשבילי וואו. זה התחיל משם, נמשך בהוצאת סינגלים עד שנהפך למקצועי. קיבלתי פידבקים מאוד טובים, ומהופעות חימום עברתי להופעה מרכזית. אחריי שרו עדן בן זקן, שיר לוי ואיתי לוי. אני חושב שזמר צריך לייחד את עצמו במשהו. יש במדינה שלנו יותר זמרים מקהל".
מה הייחודיות שלך?
"יש לי סלסולים כאלה קטנים וצבע קול ייחודי. זה נתן לי את הכוח למנף את זה בצורה מקצועית, והלכתי על זה בכל הכוח. התחלתי מסקיצות לשירים מאוד מוכרים כמו 'סיפור ישן' של עומר אדם ולירן דנינו. איתי לוי ואני עשינו סקיצות באותו מקום והיינו שרים יחד במקלטים. הוא היה שר שיר שלי ואומר 'וואו, איך פספסתי'".
שמחי מסנן את שיריו בקפדנות ובוחר רק את אלו שנוגעים לו ברגש. הוא מתייחס לכל שיר כפריצה הגדולה שלו. הרגעים הגדולים מבחינתו הם דווקא אלה הקטנים, כמו הרגע בו קיבל סרטון מחבר שנכנס לחנות גלידה בירושלים ושמע שיר שלו מתנגן. "זה מבחינתי הישג אדיר", הוא אומר. "אני מרגיש סיפוק, גאווה וכוחות לייצר עוד משהו, להעלות עוד ביצוע, עוד קאבר. זה נותן לי כוח.
"אולי אין לי משאבים של איש עשיר או זמן בצורה מירבית, אבל אדם שמתמיד בסופו של דבר גם יגיע. אם אני לא עושה משהו שקשור למוזיקה במהלך השבוע, אני מרגיש ריקנות. ככה גם היה לי בלימודים. אם לא ההורים שלי, כנראה לא הייתי מסיים תואר".

אח, איזו אמא

בינתיים השם שמככב על המרקע הוא דווקא של אימו, דינה, שהפתיעה את משפחתה בכניסה לבית האח הגדול. "פתחתי אינסטגרם וראיתי פרסום שהיא אמורה להיכנס לבית", הוא משחזר. "שאלתי אותה על זה, והיא אמרה שאין לה מושג על מה מדובר, ושפעם היא ניסתה להתקבל ולא קיבלו אותה. לקראת הפרק הראשון של העונה כל האחים שלי באו אליי ועשינו פה הקרנה. לא האמנו עד שלא ראינו כי היא לא סיפרה לנו. היא אמרה שדרך העבודה ברכבת נותנים לה טיול. כשראינו אותה על המסך היינו בשוק".
2 צפייה בגלריה
אביתר ואימו. "אין ראויה ממנה"
אביתר ואימו. "אין ראויה ממנה"
אביתר ואימו. "אין ראויה ממנה"
( צילום: ארן חן)
מה היית רוצה שהצופים ייראו בה?
"שהיא אישה מאוד מיוחדת, מפרגנת ברמות, מצחיקה ומאוד פעלתנית. יש לה חוכמת חיים מטורפת. אם הייתי דייר שנכנס, הייתי רוצה שאמא תהיה שם איתי. זה היה החלום שלה. תמיד יש חששות שאמא תעשה פאדיחות, אבל לא אכפת לי מה ירשמו עליה כי אני יודע מי היא. היא עוזרת לכולם.
"היא יוצאת החוצה לרקוד עם אנשים מסכנים ברחוב, גם לאנשים הלא בסדר, האנשים שמפחדים מהם. היא יושבת וצוחקת איתם. היא פשוט דמות להערצה. היא לא סתם מגדלת נערי אומנה וילדים בסיכון. היא איבדה את אמא שלה בכיתה א' וגדלה בפנימיות, היא יודעת מה זה. אין ראויה ממנה".
כמי שאוהב לרגש, יש איזה רגע מיוחד שגרם דווקא לך להתרגש?
"פנו אליי פעם מבית החולים בילינסון וביקשו שאבוא לשמח. אני אדם מאוד רגיש והיו לי חששות. אמרתי לעצמי 'יאללה, אתה חייב לעשות את זה. אביתר, תהיה חזק. אולי זה יעשה טוב לאנשים'. הלכתי למחלקה של המחלה. כולנו היינו סביב אחת הילדות, שהיתה חולה ובמצב ממש לא טוב. היא שרה איתי כשהיא שוכבת במיטה ומחייכת. אחרי שנה קיבלתי הודעה מאמא שלה שהיא הבריאה וניצחה. זו לא הודעה שמקבלים תמיד. אמרתי לעצמי 'אולי היה לי איזה חלק'".
ולסיום, מה השאיפות שלך כזמר?
"פעם רציתי להיות זמר מפורסם. עם הזמן הבנתי שאני לא רוצה להיות כזה, אלא דווקא זמר שטוב לו, שמוציא חומרים שהוא מתחבר אליהם, שצובר קהל שמאמין בו ועוקב אחריו. אני רוצה לעשות טוב לאנשים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה