מכעיס: ארבע משאיות נפרצו אתמול (ראשון) בשעת בוקר מוקדמת בחניון שברחוב סוטין באזור התעשיה סגולה. "כל עוד השטח פרוץ, כל אחד יכול להיכנס ולעשות מה שהוא רוצה", אומר נהג אחת המשאיות. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.
1 צפייה בגלריה
אחת המשאיות שנפרצו
אחת המשאיות שנפרצו
אחת המשאיות שנפרצו
(צילום: פרטי)
המשאיות נפרצו לאחר ששמשותיהן נופצו ומחלקן נגנב ציוד. סך הנזק שנגרם מוערך באלפי שקלים. "הגעתי ב-5 בבוקר וקיבלתי חום", מספר נהג המשאית. "מיד הזמנתי משטרה ואחרי הגיעו נהגים נוספים שפרצו להם. העירייה הוציאה את כל המשאיות מתחום העיר, היא הקצתה פיסת אדמה בסגולה, לא מגודרת, ללא שמירה וללא מצלמות, וזה לא יאומן מה שהולך שם. המתחם הפך למכולת של גנבים".
מה זה אומר?
"עומדות שם משאיות בשווי מיליוני שקלים, אבל כל עוד השטח פתוח אנשים נכנסים ועושים שם מה שהם רוצים. זו פעם ראשונה שפורצים לי למשאית עצמה וגונבים לי ציוד מתוכה, אבל כבר כמה פעמים גנבו לי סולר ומצברים, ולאחרים גנבו מראות וחלקים אחרים. זה מרגיש שהגנבים באים עם רשימה מסודרת מהבית של הציוד שעליהם לגנוב. בגלל שאנחנו שכירים, יש בעלי בית שכבר מתחילים לדבר על פיטורים וזה לא נעים".
קראו גם:
מה אתה חושב שצריך להיות הפתרון?
"יצא לי לפגוש עובד מטעם העירייה שקשור לחניונים. שאלתי אותו למה לא מסדרים את החניון כך שיהיה בתשלום עם שמירה, אבל הוא נפנף אותי בתשובות שלו. לדעתי הנזק שנגרם לי היום מסתכם ב 4,000 שקלים לפחות, כך שהחברות יעדיפו לשלם על שימוש בחניון מסודר בידיעה שיש בו גם שומר מאשר לחנות בחינם ושיגנב ציוד ויגרם נזק. חניונים כאלו כבר הוקמו בהצלחה בערים אחרות. כך אי אפשר להמשיך. מדובר בפריצות כמעט על בסיס יומי".
מדוברות העירייה נמסר: "לצד פעילות המשטרה בנושא, בשנים האחרונות העירייה משקיעה תקציבי עתק לטובת שיפור וקידום מעטפת הביטחון בעיר. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בפריסת מאות מצלמות ברחבי העיר אשר נצפות על ידי המשלט העירוני המאוייש 24/7. על פי המדד "גניבה מתוך רכב" של המשרד לבטחון פנים והמשטרה, נרשמה ירידה של 56% בין השנים 2016 – 2021.
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה אודות התפרצות וגניבה מתוך משאיות שחנו באזור התעשייה סגולה, המשטרה פתחה בחקירה ובכלל זה איסוף ראיות פורנזיות הן בזירה והן בסביבה הקרובה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה