הבלוגר והעיתונאי הפתח תקוואי יוסי גורביץ, שהיה אושיה ותיקה ומוכרת ברשת וכתב טור במשך שנים בעיתון "כלכליסט", נמצא הלילה מת בדירתו כשהוא בן 53 בלבד.
2 צפייה בגלריה
יוסי גורביץ
יוסי גורביץ
יוסי גורביץ
(צילום: וויקיפדיה)
גורביץ גדל במשפחה דתית לאומית ולמד בישיבת בני עקיבא בנחלים. במהלך לימודיו יצא בשאלה, בהמשך התגייס לצה"ל ושירת כאפסנאי ולאחר מכן במנהל האזרחי.
לימים, החל גורביץ את הקריירה שלו בעיתונות כששימש ככתב ועורך באתר "נענע" ובהמשך כתב טור קבוע בעיתון "כלכליסט". גורביץ החזיק בדעות שמאל מובהקות והיה פעיל במשך שנים בסיעת מרצ ואף שימש ככותב הבלוג של ארגון "יש דין".
כמו כן, נודע גורביץ בזכות הבלוג שלו "החברים של ג'ורג'", אותו הגדיר כ"ביקורת שמאלית וליברלית ומעקב אחר קריסתה של ישראל".

"מחויבות למאבק בכיבוש"


מותו של גורביץ היכה בתדהמה את משפחתו ומכריו ולאורך היום ספדו לו ארגונים ואישים רבים ברשתות החברתיות. בתנועת "שלום עכשיו" כתבו: "נפרדים בצער מיוסי גורביץ, שהלך לעולמו במפתיע ובטרם עת. יוסי היה מהקולות החדים והברורים שנשמעו כאן בעד זכויות אדם ואשה ללא הבדל גזע ולאום. כותב מוכשר ואיש עקרונות שלא היסס לבקר את הממסד ולהשמיע דעות לא פופולריות, לעתים גם בתוך המחנה עצמו. הוא יחסר לנו מאוד".
העיתונאי ושדר הרדיו אלי ביתאן, צייץ בטוויטר: "גורביץ, בעל הבלוג החברים של ג'ורג' היה כותב חד ומושחז שעסק בהיסטוריה, בסכסוך, בטכנולוגיה ועוד. רבים מאיתנו למדו ממנו מהי כתיבה עיתונאית ואקטיביסטית מתוך מחויבות עמוקה למאבק בכיבוש, עד ימיו האחרונים".
בארגון "שוברים שתיקה" כתבו: "אנחנו נפרדים היום מיוסי גורביץ בכאב רב. קולו החד והברור בכל נושא עליו כתב לימד אותנו המון לאורך השנים ומחוייבותו למאבק בכיבוש לצד יכולת הביטוי המופלאה שלו עזרה לנו להבין קצת יותר את מציאות חיינו. יוסי היה שותף לדרך וזכינו לעבוד איתו במהלך השנים וחסרונו כבר מורגש".

2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
זהבה גלאון
(צילום: יאיר שגיא)

קראו גם:

מי שעוד ספדה לגורביץ היתה יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת לשעבר ותושבת פתח תקוה זהבה גלאון, ששיתפה את עוקביה ברשת החברתית וכתבה: "פגשתי את יוסי בפעם הראשונה לפני 39 שנים בהפגנות שיזמתי נגד סגירת קולנוע היכל בפתח תקוה. זה היה כל כך לא מובן מאליו שיוסי הגיע לשם, כמו כל מסלול חיו הייחודי ויוצא הדופן של יוסי. הפעילות בסניף פ"ת של רצ/מרצ במאבקים נגד הכיבוש.
"איזו חדות מחשבה, מקוריות ויכולת ניסוח. היה כיף לדבר איתו ולחשוב איתו. רק בשבת האחרונה עוד התכתבנו. לא נתפס".
הלווייתו של יוסי גורביץ נערכה אחר הצהריים בבית העלמין סגולה.
יהי זכרו ברוך.