מבקשים סיוע: ביום שבת האחרון פרצה שריפה בחדר הילדים בבית משפחת וקנין ברחוב טרומפלדור בעיר, לאחר שאחד הילדים, בן 5, הדליק נר בחדר וזה נפל על המיטה בזמן שההורים ישנו בחדרם.
2 צפייה בגלריה
השריפה ברחוב טרומפלדור
השריפה ברחוב טרומפלדור
השריפה ברחוב טרומפלדור
(צילום: עומר שפירא כבאות והצלה לישראל)
על אף גילו הצעיר, גילה הילד תושייה, רץ לחדר השינה והזעיק את הוריו, לירז וגונן, שחילצו מהמקום את כל בני המשפחה. כעת, פונים בני הזוג לציבור בבקשה לסיוע ברכישת ריהוט, ביגוד, ומשחקים לילדיהם.
האירוע המדובר התרחש בשעת צהריים, אז לדברי לירז היא ובעלה ישנו בחדרם כששלושת ילדיהם הקטנים (7, 5, ו-3), מתוך חמישה סך הכל, שוהים עימם.
בשלב כלשהו יצא הילד בן ה-5 מחדר ההורים, ניגש לחדר של אחיו הגדול (17) ולקח משם מצית, איתה הלך לחדרו וניסה להדליק נר של חנוכה שמצא במקום. אלא שאז נפל הנר על אחת המיטות וגרם לדליקה.

2 צפייה בגלריה
חדר הילדים שנשרף
חדר הילדים שנשרף
חדר הילדים שנשרף
(צילום: באדיבות משפחת וקנין)

"הבן רץ אלינו ואמר שיש אש בחדר שלו", סיפרה לירז. "רצנו מהר לחדר וראינו את האש שעוד הייתה קטנה יחסית. ניסינו לכבות אותה אבל כשראינו שאנחנו לא מצליחים לקחנו את כל הילדים, סגרנו את הדלת של החדר ויצאנו החוצה. חיכינו לכיבוי ואמרנו שילך מה שילך, העיקר שאף אחד מאיתנו לא נפגע".
בשלב זה, הגיעו לוחמי האש של תחנת פתח תקוה, שביצעו כיבוי של מוקד השריפה והשתלטו על האירוע שהסתיים כאמור באורח נס ללא נפגעים ועם נזק בעיקר בחדר הילדים.
תארי את התחושות ברגע שהבן קורא לכם.
"התחושה הייתה זוועתית. נכנסתי לחדר וראיתי את המיטה בוערת. קודם כל בדקתי שאין אף אחד בחדר, זה היה מפחיד מאוד. אתה לא יודע מה לעשות, מצד אחד לדאוג לילדים, מצד שני אתה צריך לכבות את האש. המחשבות אחר כך של מה יכל לקרות פשוט משתקות".

קראו גם:

איך אתם מסתדרים מאז?
"למזלי בעלי מבין קצת בשיפוצים אז הוא התחיל לסדר את החדר עם צבע וכו'. אנחנו מתחילים עכשיו את השיפוץ ובעצתו של צדוק בן משה, סגן ראש העירייה, עימו שוחחנו, פתחנו קמפיין לגיוס כספים כדי שנוכל להסתדר. איבדנו בשריפה את כל חדר הילדים שכלל שלוש מיטות, ארון, ספרייה, משחקים, בגדים, נעליים ולמעשה כל החיים שלהם היו שם. מבחינתי, שלא יביאו כסף, אלא אפילו עזרה עם דברים".
מסר שאתה רוצה להעביר לקוראים?
"קודם כל, לא להיות שאננים ולחשוב שאם הילדים איתנו אז לא יכול לקרות כלום. וכמה שהייתי אחראית, הילד הלך ולקח מצית מהחדר של הבן הגדול, אז גם שלא יהיו חפצים כאלו בהישג יד. נורא קשה להיכנס לראש של ילד, תמיד צריך להגדיל ראש בדברים האלו ולצערי אני חכמה רק אחרי השריפה שחווינו. תודה לכל מי שעוזר ותומך".
ניתן להתקשר ללירז וקנין בטלפון 052-6818060